vet d e en stund til ennå,

På frumaela sin blogg ligger det et innlegg om hva hun pakket, mange gode tips der :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei. Jeg kjøpte og pakka en stor morgenkåpe sist, som jeg ikke brukte, den tror jeg at jeg kan gi til UFF. Er bare ikke meg å gå rundt i noe sånt på en barselavdeling. Men når jeg tenker meg om, så håper jeg at jeg kommer på hotellet denne gangen...tja jta...kanskje jeg skal få brukt den en gang?
Jeg kommer til å pakke brystpumpe, bæresjal(caboo), litt tøy til meg og babis, strikketøy, masse rask energi og favorittdrikke (laaaange fødsler her) og alt det selvsagte. :)

Nei. Jeg kjøpte og pakka en stor morgenkåpe sist, som jeg ikke brukte, den tror jeg at jeg kan gi til UFF. Er bare ikke meg å gå rundt i noe sånt på en barselavdeling. Men når jeg tenker meg om, så håper jeg at jeg kommer på hotellet denne gangen...tja jta...kanskje jeg skal få brukt den en gang?
Jeg kommer til å pakke brystpumpe, bæresjal(caboo), litt tøy til meg og babis, strikketøy, masse rask energi og favorittdrikke (laaaange fødsler her) og alt det selvsagte. :)

Jeg fikk en öglybögly rosa morgenkåpe trödd over hodet når vi ble flyttet til familierom, fikk med tilhörende stygge slippers. Måtte ha den på, og fölte meg som ei gammel kjärring. Bytta sykehus nå, så håper jeg kan få gå i mitt eget:P

Har ikke tenkt på selve innholdet jeg skal ha med, men hva jeg trenger å ha med:p men blir å finne en liste nærmere;) så bare tenker hva som kunne vært praktisk;)

<3 VinterPrinsesse <3

Har ikke begynt med det enda, men har skrevet ned en liste på hva jeg trenger å ha med meg

Sent from my iPhone using BV Forum

Til fødsel:
Godt drikke (vann, poweraide, brus..)
Sjokolade, kjeks, frukt, noe godt som gir energi
Man får mat og vann/saft på sjukehuset under fødsel, så er ikke krise å ikke ha med seg noe. Men kan jo hende det er noe drikke eller mat som frister mer enn saft og sjukehusmat ;)
Kamera med fullt batteri
Jeg hadde med kryssordblad. Kjekt da ting tok tid. Bok er jo også greit.
Vi hadde også med pc med filmer. Gubben fikk god nytte av det ;)

Til barselsoppholdet:
Pysjbukse
Joggebukse
Behagelig mammabukse til hjemturen hvis en vil føle seg litt mer vel (gjerne mørke bukser i tilfelle en blør igjennom)
Ett par topper (gikk stort sett i de sykehusskjortene på sjukehuset)
Cardigan/genser. Hadde en lang behagelig cardigan til bruk på sjukehuset og en til turen hjem (som dekte bleierumpa :p )
Ammebh
Sokker
En del svarte bomullstruser
Slippers/tøfler/crocks
Sjampo, balsam, dusjsåpe, tannbørste, tannkrem, deodorant
Sminke hvis du vil. Jeg orka ikke å tenke på å sminke meg en gang
Hårbørste
Hårstrikker
Store bind (fikk "bleier" og netting truser på sjukehuset)
Fikk salve for såre brystvorter på sjukehuset, men greit å ha med seg i tilfelle de ikke deler ut det
Mobillader
lader til kamera
Klær til baby. Jeg hadde med et par skift pluss hjemreiseklær.

Tror dette var det jeg hadde bruk for sist. Jeg brukte mindre klær enn jeg trodde, da det gikk i nettingtruse og sykehusskjorte. Tok på meg pysjbukse og slipperser hvis jeg skulle ut å gå i gangen. Joggebukse, topp og eventuelt cardigan når vi fikk besøk. Tok masse bilder, både med kamera og mobil. Er ikke vits å ha med pc osv hvis det går fort, men greit å ha i bilen i tilfelle det skulle dra seg ut :)

Nei, det har jeg ikke tenkt på ennå.
Men jeg har lagt det jr skal reise hjem i i en pose, for jeg begynte å vaske litt babyklær i helgen og da la jeg det bare for seg....

De nettingtrusene er undervurderte;) synes de holdt alt bedre på plass, og det ble ikke så stramt som med vanlig hipster. Hvis en er sydd osv, +får kateter slik jeg fikk kan man ikke bruke vanlig truse. Eg brukte nettingtrusa som ammebh også sist, siden jeg lekkte så mye melk ( hadde en. Sammenbretta vaskeklut forran hvert bryst;))

De nettingtrusene er undervurderte;) synes de holdt alt bedre på plass, og det ble ikke så stramt som med vanlig hipster. Hvis en er sydd osv, +får kateter slik jeg fikk kan man ikke bruke vanlig truse. Eg brukte nettingtrusa som ammebh også sist, siden jeg lekkte så mye melk ( hadde en. Sammenbretta vaskeklut forran hvert bryst;))

Enig i det, brukte de hjemme i den første tiden også, er jo så elastiske så man får dem lett av og på med store bind oppi! Lurt å bruke som ammebh da, har jeg ikke tenkt på :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Har tenkt litt på det, ja. Sist hadde jeg med meg mye av det samme som mange andre her. Til selve fødselen hadde jeg vel ikke med meg noe annet enn bok og kryssordblad(dette kommer jeg ikke til å ha med denne gangen). Fødselen tok lang tid, men jeg følte meg så ukonsentrert hele tiden. Til etterpå hadde jeg med bla toalettsaker, litt sminke(brukte bare litt concealer under øynene for å se litt piggere ut), morgenkåpe(som jeg brukte en del), tights og tunika(veldig glad for at jeg hadde det med da jeg ikke klarte å bruke noe annet enn bleie og nettingtruser og da følte jeg at det holdt litt bedre på plass), ammebher, lypsyl og klær til babyen. Ja, det var vel det.

Min sykhusbegg er pakket og så å si klar. Mangler noen klær til litla gullet. Lærte i fra sist fødsel, så nå er jeg tidlig ute. Skal se om jeg får tatt kopi av den og limt den inn her. Har pakket en krisebegg som skal settes i bilen, der jeg kun har pakket ting som er et must, så jeg har ting som jeg ha til et døgn, til jeg får den andre beggen.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Begg til føden:
Begg 1:
Flippflopp til dusjen:
Sandaler: OK
Bukse: 2 STK
Jumper: 3 STK. OK
Ammebh: 1 OK
Bind: OK
Truser: 2 STK OK
Deo: OK
Tannkost : OK
Tannkrem: OK
Børste: OK
Shampoo: OK
Sminker
Fotoapperat
Videokamera
Ammeinnlegg: OK
Negle klipper:
Nettbrett:
Mobillader:

Til Gullet
Boddy
Str. Bukse
Sparkebukse
Jumper
Hentesett

Begg 2:
Bukse
Jumper
Tannkost: OK
Børste
Badesko
Trusa: 1 STK OK

Jeg har kjøpt mammahipster på H&M. De såg gode ut og kjentes myke og tøyelige ut. Går ikke langt opp på magen, men er noe lengre i livet enn vanlige hipster, var ikke den gravidmageformen på de som det er på klærne, men alikevel god strekk rundt magen, så vurderer å kjøpe en pakke til. De selges som 3 pakning.

Har bare tatt kopi av listå, så har ikke tatt bort ok ol.

Pakket vel ikke før en uke før termin med storebror, og mannen måtte hente en del ekstra hjemme (men han var hjemom hver dag for å gå tur med hunden). Denne gangen skal jeg få med alt med en gang! Tøfler var gull verdt da:)

Begg til føden:
Begg 1:
Flippflopp til dusjen:
Sandaler: OK
Bukse: 2 STK
Jumper: 3 STK. OK
Truser: 2 STK OK
Tannkost : OK
Børste: OK
Shampoo: OK
Sminker
Fotoapperat
Videokamera
Negle klipper:
Nettbrett:
Mobillader:

Til Gullet
Boddy
Str. Bukse
Sparkebukse
Jumper
Hentesett

Begg 2:
Bukse
Jumper
Tannkost: OK
Børste
Badesko
Trusa: 1 STK OK

Jeg har kjøpt mammahipster på H&M. De såg gode ut og kjentes myke og tøyelige ut. Går ikke langt opp på magen, men er noe lengre i livet enn vanlige hipster, var ikke den gravidmageformen på de som det er på klærne, men alikevel god strekk rundt magen, så vurderer å kjøpe en pakke til. De selges som 3 pakning.

Mamma hipsterne på hm er mega gode!!!

Venter på årets Julegave<3

Back
Topp