Vet arbeidsgiver...

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
...at dere skal gå/går gjennom/har gått gjennom en prøverørsperiode og slikt?

Hvis ja, sa dere det bare rett ut?

Begge sjefene mine (som nå er ute i fødselsperm. begge to) vet at vi har mistet, og at vi prøver hardt og alt det her.. Det vet også hun som er styrer for øyeblikket (jobber som ped.leder i bhg til vanlig, men har vikariat som styrer når de andre to har perm.)..

Men lurer på om jeg skal fortelle henne dette ganske snart, sånn med tanke på at jeg må ha fri for operasjonen, osv..
Sliter psykisk for tiden, så greit at hun vet, for å si det sånn...
[:)]

Sjefen vet det meste - måtte fortelle litt sist jeg mistet, for da trengte jeg noen dager hjemme. etter det syns jeg det har vært greit å fortelle litt hvordan det går, for han har spurt litt også[:)]

Ellers er det 2-3 andre på jobben som vet. Gidder ikke si det til alle, er jo ikke akkurat noe å skryte av[&o]

Ja, de vet. Ba om ett møte med de, men husker ikke helt åssen jeg sa det. Er noen år siden det nå.
Jeg jobber i butikk, så alle jeg jobber sammen med vet.

Sjefen min vet det, og en god del av dem jeg jobber sammen med. Syns det er greit å kunne være åpen om det, og få den støtten og forståelsen jeg trenger på jobb. Godt å møte full forståelse fra sjefen om hvorfor jeg trenger fri noen dager! Sa det bare rett ut. Enig med SkattIMagenSnart om at det ikke er noe å skryte av, men jeg er også av den oppfatning av at det heller ikke er noe å skjemmes over!!! Det er en veldig normal situasjon å være i, og det er absolutt ikke noe vi kan noe råd for eller kan gjøre noe med, bortsett fra å ta i bruk alle de hjelpemetodene som fins.

Til sjefen har jeg kun positive erfaringer med å være åpen om situasjonen. Til kollegaer har jeg hatt litt varierende erfaringer. Noen har jeg fått akkurat den støtten jeg trenger fra, andre har vært litt masete og på en måte krevd å få vite hvordan det har gått når jeg har vært noen dager borte fra jobb, og de har skjønt hvorfor. Har også følt litt press når eks graviditet, eller barn blir diskutert, og jeg kjenner blikkene på meg... "Uff, blir hun såret nå når vi snakker om dette...?" Er uansett glad for at vi har vært åpen om situasjonen! [:)] Lykke til med å ta valget om du skal fortelle eller ikke, og gjør du det: Lykke til med samtalen! Håper sjefen din er forståelsesfull og at det blir godt tatt imot! *Klem*

Forrige arbeidsgiver visste om det. Jeg begynner snart i ny jobb og har ikke planer om å fortelle det til dem. Ikke med det første iallfall. Men samtidig synes jeg det er vanskelig å lyve.. Hva sier man når man trenger en hel dag fri og ikke har verken avspasering eller rett til å ta ut en feriedag? Gruer meg til akkurat det der..

Vernepleiern vet det. blir vel egentlig vår sjef det, men hovedsjefen vet det ikke enda..Jobber i PU bolig[:D]

Min forje sjef vet det. Men nå har han sluttet i den stillingen. Sa det bare rett ut.
Nyesjefen min vet ikke det [:)]

ja hun vet [:)]

Nei, min nærmeste leder vet det ikke enda, men nå når vi skal starte forsøket snart, og jeg kanskje må være borte fra jobb noen dager, kommer jeg til å fortelle henne det. Pga ferieavvikling ser jeg henne ikke før uti neste uke, og har bedt om et lite møte da, for å forklare hvor landet ligger :)

Back
Topp