Vestfold / Larvik?

Så koselig :) Venter jente jeg å :D Er det ditt første barn? Hvordan er svangerskapet ditt? Hatt mye plager? Føler jeg sitter med tusen spm her:p
 
Åå, så koselig:) Ja er første svangerskapet her og, sitter med masse spørsmål selv :)
Så langt har det gått greit. Vært trøtt og sliten, og blødninger før uke 10.. Nå er det et kranglete bekken jeg sliter med. Enn med deg? Hvor langt er du på vei?
 
Sprøtt! Ganske likt som meg!:p Var en del kvalm i starten å blødning rundt uke 10. Var ikke noe farlig da:) Men var skikkelig skummelt for hadde en MA sist:( Ellers har jeg også vært veldig sliten å trøtt. Å bekkenløsning for litt siden! Nå er jeg 20 uker på vei. Halveis :D Kjenner du også liv eller? Gøy gøy emoticon
 
Jeg har begynt å kjenne litt liv. Kjente tydelig tre små "dult" tidligere denne uka, og kjenner mer og mer for hver dag som går. Ikke noe veldig, men nok til å vite at ho koser seg der inne :D Kjenner du liv enda?
I dag var jeg på informasjonsmøte ang bekkenløsning, veldig bra! Fikk svar på spørsmål og god forklaring på hva en bør gjøre :) Er du i full jobb, eller har du blitt sykemeldt? :)
 
Ja jeg kjenner liv :) det er veldig koselig <3 Har kjennt det i ca.3 uker nå. Noen dager er det veldig urolig inni der å masse harde spart:p
Uff sliter du veldig med bekkenløsningen? Bra du har fått mer svar da:) Har ikke hatt det på en stund nå jeg. Tatt det veldig rolig å da. Jeg er sykemeldt nå. Har bronkitt jeg ikke blir kvitt å veldig veldig sliten. Du da? også sykemeldt?

 
Har fått veldig bekkenløsning, verre i noen perioder enn andre. Ble sykemeldt på fredag i 25 %, i første omgang. Skal gå tidligere fra jobb, i håp om at det vil hjelpe på. Har kontor jobb med mye sittende arbeid, så det hjelper nok ikke på så mye..
Jeg har begynt å kjenne mer liv de siste dagene<3 Lille er mest aktiv på kvelden, når mor vil slappe av på sofaen ;) Men det er jo såå herlig!! Godt du er sykemeldt og kan få ta det litt med ro.
Skal du føde i Tønsberg? Har hørt mye bra om fødeavdelingen der:)
 
Uff :( Nei det hjelper nok ikke å sitte så mye stille. Har hørt om bekkenløsning belte eller noe, kansje det hadde vært noe? Har du prøvd akupungtur? Ei jeg kjenner tok det hos Anne-Britt Hasås i prinsegata i Larvik. Det hjalp:) Kjenner Anne-Britt også, ho er veldig koselig. Litt usikker på hva ho egentlig gjør men ho hjelper hvertfall folk uten å bruke medikamenter:)
Ja, jeg tenker det blir Tønsberg her:) Har du vært på sånn omvisning? :)
 
Nei, ikke hørt om bekkenløsning belt. Men prøver gjerne det meste for å slippe å ha så vondt :)
Har ikke vært på omvisning enda, men har lyst til å få til det i god tid før mars. Jeg er av typen som liker å ha kontroll over ting jeg må gjennom, noe å føde ikke akkurat er :p Så tenker at det å se hvordan det er der, kanskje kan være greit :) Har du/dere begynt å handle inn ting til babyen da? Er jo så mye en trenger!
 
Termin 1 april, så sniker litt her å :)

Fødte på i seteleie på tønsberg sist, kjempefornøyd med oppfølging før fødsel, under fødsel og i tia etterpå. Revna en del, men fikk god oppfølging av fysio, null vondt eller plager etterpå.

Siden jenta mi er født i seteleie, måtte hun ta UL av hoftene noen uker etter fødsel, slike undersøkelser har det vist seg at de er lett kan glemme, så her må man passe på selv.

Men føden og barsel er jeg veldig fornøyd med :)

Var også inne på gynekologisk poliklinikk en gang i uka fra uke 33, kjempefornøyd med oppfølginga der også, men da det visste seg at jeg hadde så og si null fostervann blei det litt mye tull. Legen på gynekologisk ville ha ungen ut, men legene på føden sendte meg hjem igjen. Samme skjedde 2 ganger, så en smule forbanna da. Da kom ei hyggelig jordmor inn til meg og sa at pga seteleie var det best at fødsel starta av seg selv for å få de gode riene, og lillegull gav uttrykk for å ha det veldig bra i magen.

Heldigvis startet alt av seg selv dagen etter, men akkurat det rotet skulle jeg gjerne sluppet. Husker hvor redd og fortvila jeg var da..
 
hehe sånn er jeg også:p Kunne gjerne hatt alt klart nå jeg! Å blir litt stressa av å tenke på at bebisen kan jo komme for tidlig å:p
Ja vi har handla litt:) Klarer ikke vente:p Har kjøpt seng å det som trengs til senga. Også har vi kjøpt stellebord og noen få klær:) Har du/dere kjøpt noe da?:)
 
Det skjønner jeg godt at du var! Man blir vel kansje ikke helt hundre prosent fornøyd når det kommer til fødselen. Man har vel sine tanker om hvordan det skal være, men så dukker det plutselig opp ting å tang som gjør at det blir anderledes:)
 Men godt du er fornøyd nå da :):) Blir nok Tønsberg for meg å. Det føles mest riktig:)


 
Hej Tjejer!

Jag ventar en gutt 1 april så jag sniker mig in här. Bor i Tønsberg og det er mitt første barn.  Har også problem med bekkenløsning nesten helt från starten av graviditeten. Er de noen av er som varit på BekkOpp?
 
Jeg har startet å handle litt klær, men vi venter litt med de store tingene :) Har følelsen av at tulla kommer før termin, så vil nok kjøpe vogn/seng/bilsete ganske fort over jul;) hehe Kjæresten min tar ting litt mer med ro..
Jeg har ikke vært på BekkOpp, er det gjennom sykehuset/Stavern? Går til en flink fysioterapeut i Sandefjord, føler hun kan hjelpe meg:)
Håper jeg slipper setefødsel! Føler det er gangske skremmende å tenke på komplikasjoner osv. Gleder meg til å komme til jordmor snart, har jo masse spørsmål og bekymringer.. Har en lege som jeg IKKE kan snakke med:(
 
BekkOpp er gjenom sykhusen i hele Vestfold, finns tillbud på olika plasser bland annet Stavern og Tønsberg. Går også til fysio men skall på BekkOpp også, det er møte og bedømning av fysio og noen timer kurs om bekkenplager. Skall dit på første møte i morgen så jeg vet ikke så mye mer nå.
Jeg går til Helsesenter 1 i Tønsberg da jeg ikke ville ville gå til min fastlege under svangerskapet, de er verkligen superbra tilbud med jordmor og gynekolog (4 ultralyd under svangerskapet). Kostar litt da, det er synd.
 
Ja jeg føler også at det blir før termin! Selv blei jeg født 2mnd før termin:s
Ja er vel ikke noe hast med det store akuratt:p Kjærsten min tar det også veldig med ro:p Det går ganske sakte med oppussinga av babyrommet for å si det sånn:p Mens jeg kan nesten ikke vente med å sette opp senga å stellebordet å gjøre det klart der inne:p hehe.
Går du til kontroll 1 gang i mnd eller? Du kan jo velge å gå til bare jordmor hver gang:) Er ikke fornøyd med legen min selv så jeg skal bytte. Vet du forresten når man må søke om foreldrepenger?
 
Å rydde barnerommet er kjæresten sin oppgave, og det går veldig sakte her og:p Har fått malt en vegg! Vil gjerne bli ferdig før jeg blir for "stor og tung" ;) hehe
Jeg går til kontroll ca 1 gang i mnd ja. Synes det er veldig fint, siden formen har vært opp og ned. Men jeg kommer helt garantert til å bytte lege til våren. Skal til jordmor neste uke, og regner med å gå mest til henne. Må jo innom fastlegen siden jeg er sykemeldt, men blir minst mulig dit.
Tror man kan søke fra uke 28 (eller 26), men fortsatt noen uker igjen. Vi har ikke snakket så mye om hvordan vi skal gjøre det med permisjonen enda. Men tror vi går for 100 % lønn..
Enn med deg/dere?
 
Ja samme her:p Også begynner jeg å bli lei av å snuble i lister å gipsplater i stua her:p
Jeg går til legen å jordmor annen hver gang. Skulle gjerne droppa legen men må dit pga bronkitten. Kommer også til å bytte lege:)
Nei vi har heller ikke snakka så mye om permisjonen. Syns det er litt vanskelig å forstå det når jeg leser på nav. Men tror vi kommer til å velge å være lengst mulig hjemme med snuppa. Må lese litt å regne litt tror jeg:)
Når har du neste ultralyd? Jeg fikk i Januar en gang.. syns det er så lenge til!!:p
 
Jeg synes det er såå mye å sette seg inn i ang permisjon osv. Får reise ned på Nav enda og få de til å forklare det grundig for meg:p
Jeg fikk ikke noe ny tid for ultralyd, så vet ikke om jeg skal flere ganger. Vet at i Telemark er det vanlig med ny UL rundt uke 32, men usikker hva som er normalt i Vestfold.
Tror jordmor har UL på kontoret, så håper jeg får tatt en ny titt der;) Hadde ikke gjort noen ting å fått sett tulla enda en gang:D
I dag har jeg startet på sykemeldingen min, så går fra jobb halv 2! Er så rart, men utrolig godt for ryggen:)
Trener du noe? Jeg prøver, må jo prøve å unngå for mange kilo :S
 
Back
Topp