vesla har så stygg hoste *hjelp*

TinaCelineeey

Forumet er livet
vesla har så grusomt stygg hoste, ingenting hjelper.. får særlig hosteanfall på kvelden [&o]
hjelper ikke å legge bøker under senga (ved hodeenden)

Bør jeg gi ho ei pute? har bare sånne store puter (vanlig voksen puter) men er så redd for krybedød[&o]

Hu er 15mndr i morgen...
tror det er slimhoste, for hun er kjempe surklette, men klarer værken å spy eller hoste opp noe som helst.
Værken slimløsende eller hostesaft mot tørrhoste hjelper

Huff, det beste slimløsende er å drikke vann, ellers vet jeg ikke altså, kjedelig når det er slik.

Men det er sånn voksen pute da..?.

Hun har hosta siden fredag ca..
Ja,når hu får sånn hosteanfall så hoster ho så ho brekker seg..
Hu er snørrette også,så regner med at det er forkjølelse (jeg har vært stemmeløs siden lørdag å hoster litt selv)
Begynte vel like før helga[&o]

ORIGINAL: Bambling

Jeg tenker astma.
Da er de ofte verst på natta, og det surkler i brystet. Er ofte symptomfrie på sommerhalvåret, men blir dårligere når det blir kaldt. Jeg ville dratt til legen og spurt der [:)]

Det er det vi tror også... ALLE sammen, barnehagen,mamma - pappa, jeg og bf, og de fleste på bf sin side...
Siden nesten alle de nærmeste har hatt eller har astma..
Men legen vil ikke høre på meg....
Han sier bare at sålenge hu ikke blir blå når hun sliter med pusten på det værste, og ikke hatt masse infeksjoner og antibiotikakurer, så har hun ikke astma.
[:@][:@][:(][:(][:(]

Du kan sikkert fint gi henne ei pute, men om hun har så fæl hoste så tviler jeg på at det hjelper! Hadde kontaktet lege om hun har vært plaget en stund, eller om du er bekymret om jeg var deg! Masse god bedring til snuppa di [:)]

Har du vært hos legen med henne?
Begge mine to var slik en lang stund, og her hjalp heller ikke noe hostesaft.
Det viste seg til slutt at vi hadde lungebetennelse hele gjengen.
Men denne type lungebetennelse var vanskelig å oppdage pga at den ikke slår ut på crp.

Forøvrig brukte jeg en sofapute til minsten da han var på det verste.

ORIGINAL: *Vipsen*

Men denne type lungebetennelse var vanskelig å oppdage pga at den ikke slår ut på crp.

Nei,har ikke videre lyst heller,for jeg føler at han værken hører på det jeg har å si, han er vikar fordi legen min driver med videre utdannelse.. sku være borte 1år, kommer tilbake i april...
Har aldri likt han vikaren[&o]

Men går det ann å få en annen lege isåfall ?? bare for å få sjekka ho ordentlig

Jeg svarte deg på trråden på generelt, men ser det ikke står her.
Sønnen vår var slik ifjor, og nå også slik i høst. Har vart i flere uker. Han hostet til han nesten ikke fikk puste og til slutt kastet opp. Opptil flere ganger hver natt.
Vi dro til legen på mandag, og han sjekket han fra topp til tå og tok crp.
Ingen utslag på noe, bortsett fra litt hoven hals. Men hørte litt surkling i brystet.
Vi fikk med oss ventoline og flutide for og inhalere gjennom et sånt kammer med maske. Inhalasjonskammer. (litt usikker på hva det egentlig heter)
Han har fått dette morgen og kveld i 3 dager nå, og ikke hostet i hele tatt på kveld/natt. Han har sovnet i 19tiden hver kveld som vanlig, og sovet uten å våkne i det hele tatt  til 07-08 om morgenen! Han er så uthvilt og glad. Nesten som en ny gutt.
SYnes du skal ta med jenta di til legen og be om en slik sjekk.For mange sliter med dette på denne årstiden.
Håper du får hjelp til jenta di. Det er vondt for både liten og stor dette!!

Klem

hva med legevakta?

for noen uker siden var vi på legevakta med minste for han hosta til han brakk seg, var forkjøla og tungpusta og urolig, skreik hele dagen osv.. han er riktignok bare 7mnd da..  her ble han myye bedre når det var kaldt i rommet og han fikk kald drikke, han ble også bedre da vi kjørte til legevakta på kvelden... vi fikk ikke diagnosen falsk krupp på han, men legen mente det kunne være noe sånn.. vi fikk betapred og det hjalp veldig....

ORIGINAL: TinaCeline

ORIGINAL: *Vipsen*

Nei,har ikke videre lyst heller,for jeg føler at han værken hører på det jeg har å si, han er vikar fordi legen min driver med videre utdannelse.. sku være borte 1år, kommer tilbake i april...
Har aldri likt han vikaren[&o]

Men går det ann å få en annen lege isåfall ?? bare for å få sjekka ho ordentlig

Man står jo fritt til å bytte lege da, men det er vel kanskje ikke aktuelt så lenge det bare er for en kort periode? Er det andre leger på samme sted som kanskje kan kikke på henne?
Eller i verste fall kan du høre med legevakta hvis hosten er så ille at hun ikke får sove.

Som nevnt over her fikk vi alle lungebetennelse (mykoplasma tror jeg de kallte den) og denne er smittsom. I og med at du også hoster og er forkjøla kan jo dette være en mulighet.
Og har hun anlegg for astma må hun jo undersøkes for dette også.

Det viktigste er jo å finne ut hvorfor hun hoster så mye. Og det er det kun en lege som kan gjøre.

Syns du kan gå til en annen lege denne gangen:) Bare ring å bestill time det... Og skulle de spørre(noe jeg aldri har opplevd..) er det bare å si at legen din er borte.

Når lille her var dårlig fikk vi ikke noe som hjalp før vi dro på legevakta.
(Det var helg og hun begynte å brekke seg når hostekulene kom....)

Håper dere finner ut av det[:)]

ORIGINAL: TinaCeline

Jeg tenker astma.
Da er de ofte verst på natta, og det surkler i brystet. Er ofte symptomfrie på sommerhalvåret, men blir dårligere når det blir kaldt. Jeg ville dratt til legen og spurt der [:)]

Det er det vi tror også... ALLE sammen, barnehagen,mamma - pappa, jeg og bf, og de fleste på bf sin side...
Siden nesten alle de nærmeste har hatt eller har astma..
Men legen vil ikke høre på meg....
Han sier bare at sålenge hu ikke blir blå når hun sliter med pusten på det værste, og ikke hatt masse infeksjoner og antibiotikakurer, så har hun ikke astma.
[:@][:@][:(][:(][:(]

Da hadde jeg bytta lege!
Det er fælt å ikke bli trodd av legen sin, man føler seg ikke trygg da. Har opplevd det en gang før, og da bytta jeg kjapt!

Min har aldri hatt såkalt astma-anfall der han har slitt skikkelig med pusten. Men det surkla i brystet hans i hele fjor vinter, og han hoster en del om natta. Legen vår sier at han regner med det er barneastma, og han bruker ventoline og flutide på vinterhalvåret, og singulair (medisin i pulver-form) hele året. Etter at han begynte på singulair har han blitt mye bedre.
Evt. så kan du jo be om henvisning til en spesialist eller en barnelege?
Håper dere får svar og at vesla får medisiner som funker! [:)]

får jo ikke henvisning når ingen tror meg[&o]
skal snakke med sekreterene å høre om jeg kan få en annen lege jeg, for det her sliter meg ut..
Jeg føler meg rettogslett som en dårlig mor som bare sitter å høre på at ungen hoster til ho brekker seg gang på gang[:(] får ikke gjort annet..

Takk =)

Back
Topp