Vert hos legen i dag.... *oppdatert*

nemoen

Glad i forumet
Jah då har eg vert hos legen i dag, fikk beskjed om å holde meg i ro ut sykemeldingen å ikkje løfte småen eller gå tur me hundene, hun mente jeg hadde en truende abortering, dvs. Det kan skje vis jeg ikkje tar d med ro... Men fikk ikkje tidli ul fåreløpig... Hun hadde en liten misstanke om MA men det vil jo vise på prøven, ska ta ny på fredag... Hu sa d kunne og være utenfor livmoren men at da ville jeg få mer vondt så hu ville se det an... Arg blir så sint... Kunne hun ikkje bare sendt meg på ul å finni ut av det med engang? ..... ........ .......... ........ ......... ....... ... .... ..... ...... .......... .......... ........ ......... .......... Jada jenter då har er ver hos legen og på sykehuset i dag.. Tok nye prøver hos lege men ikkje fått noen svar enda... Fikk invendig ul i dag og det var godt å se at den lille var inni livmora og at hjerte banka...MEN det banka i min rytme? Er det normalt? Åsså var det lite fostervannsprøve og litt mye morkakevev, så ska tebake på Torsdag eller fredag te ny ul...
 
Det hørtes rimelig uprofft ut synes jeg! Da har ikke legen hørt på deg ordentlig eller tatt dine bekymringer på alvor. Ring og bestill time til privat ul hvis du har mulighet eller ring sykehuset og hør der.
 
Så leit å høre! Dessuten så unødvendig av legen din og ikke sende deg til tidlig UL! Det tar på å gå og være redd og bekymret!

Krysser fingrene for deg og sender gode vibber!
 

Himmel og hav for en lege!!! Det du skriver her må jo være MER en god nok grunn for å få en henvisning!!!!! Stakkar deg som må gå sånn i uvisse enda lenger!

Det er håpløst at det er så forskjell på legene. Jeg fikk henvisning "bare" på grunn av en veeeldig tidlig SA i januar... 

Håper iallfall at du får fine svar på blodprøvene dine!!! Du oppdaterer vel når du finner ut av det?

 
Off. Kjedelig å gå i uvissheten. Krysser fingrene for at alt er bra og går godt!
*stor klem*
 
Herregud for en lege!!! De skal jo skape trygghet og ikke motsatt!!! Vi får bare krysse fingrene for at alt er i orden også vil jeg minne på at det enkelt går an å bytte lege på nettet.
 
Takk jenter, ja var faktisk mer urolig når jeg kom hjem enn før jeg gikk til legen, så var ikkje noe kjekt... Ska ta nye prøver på fredag så får hape alt er som det skal. Ble rimelig skuffa over ho i dag kan du si... Meen det er ikkje så mange flinkere leger her inne jeg bor så vet ikkje om det hjelper å bytte:(
 

Får håpe av prøvene på fredag er bra iallfall :)

Men du kan ikke bestille time hos en privat gyn.? De er det vel flere av på andre siden av vannet ;)

 
Uff, så kjedelig... Jeg fikk heller ingen henvisning til UL eller ta blodprøver, min lege sa bare at jeg hadde hatt en SA basert på det jeg forklarte.

Så jeg har bestilt privat UL, både for å sjekke om jeg faktisk har hatt en SA, og for å sjekke at alt har "ordnet seg", slik at vi kan prøve igjen om ikke alt for lenge.

Har du mulighet til å ta UL privat? Kunne kanskje vært greit å spandere på seg når du føler slik uro.

Krysser fingrene for deg og sender deg en stor klem!

 
Jo men sambo meer vi bør stole på legen :( ska prøve å overtale på fredag...
 
Huff, for en lege!!! Det er så urettferdig at vi skal være prisgitt hvor heldig eller uheldig vi er med fastlegen vår! Kanskje det rett og slett går på dagsformen/humøret til legene innimellom også!
Håper inderlig at du får gode nyheter på fredag, men jeg ville nok tatt en privat ul om ikke legen ombestemte seg. Evnt. byttet lege..
 
Noen leger har det vanskelig for seg!! Håper det går bra, å gleder meg til oppdat på fredag!
 
Merkelig lege, ufølsom, slik er min også:/ Men eg bryr meg ikke om det og bestiller privat ul fordi jeg har lyst til å være sikker :D Masse lykke til, håper hcg'en stiger fint :)
 
Uff, trist det skal være slikt.. Skjønner deg utrolig godt.. Men for all del hold deg i ro... 
Så får vi krysse fingrene.. 

*stor klem*
 
Oppdatert
 
Så godt at du endelig fikk tidlig ul da!! Men du ble kanskje ikke så mye klokere ut fra den da? Litt rart at hjertet banket i din rytme ja, trodde babyens skulle banke mye fortere. Sa de ikke noe om det?
 
Nei men i og med at hu meinte eg bare va i uke 6 tror eg kansje det va så tidlig i hjertestart at hjerte ikkje har fått sin egen rytme enda.. Tenke eg då men ikkje sikker, for e uke 6 hjerte ska begynna å ta inn blod osv...
 
Fant dette: Når begynner hjertet å slå? Hjertet og blodårer er det første organsystemet som er på plass i et foster. Allerede 21. dag etter befruktningen (5 ukers svangerskap), når fosteret er 4 mm langt, begynner hjertet å slå 70-80 slag per minutt. Så øker det opp til 170-180 slag per minutt ved ca 11 svangerskapsuke og faller senere ned mot ca 130 nær fødselen. Hjertet er ”utrettelig”, sa Osnes. I voksen alder slår det ca 90 000 slag per døgn. Det vil si ca 3 milliarder på 90 år!  
 
Godt å høre du har fått ul og at du også skal til ny også. God oppfølging er viktig :)
Lykke til! :)
 
Back
Topp