Verste med hele IVF prosessen

De fleste synes uttaket går fint og at de smertestillende har en god effekt, men jeg trenger ganske mye for at det skal funke bra.. så jeg kjenner veldig godt når de stikker igjennom o_O
Innsettene har gått greit. De to første merka jeg lite av, og så de to siste har vært litt mer kronglete, så de har vært mer ubehagelige egentlig.
Vant til vondter jeg og :p men å kjenne en nål som stikker gjennom deg er ganske vondt :p
Jeg og kjente at de stakk. Men var ikke så vondt for meg heldigvis. Bare ubehagelig.
De tre prolapsa i ryggen er langt vondere synes jeg.

Da får du holde deg neste gang ;)
Gjorde det på frys. Da drakk jeg mye på venterommet. Var mindre vondt da. Men de sliter litt med å få det på plass.

Tok livmora med tang på en undersøkelse også :(

Gjorde det på frys. Da drakk jeg mye på venterommet. Var mindre vondt da. Men de sliter litt med å få det på plass.

Tok livmora med tang på en undersøkelse også :(

Hørtes ikke godt ut

Jeg og kjente at de stakk. Men var ikke så vondt for meg heldigvis. Bare ubehagelig.
De tre prolapsa i ryggen er langt vondere synes jeg.
Så bra :) og er som jeg skrev at for de fleste går det helt fint :)
Smerter er vanskelige å sammenligne.. en fødsel er f.eks. ekstreme smerter, men jeg vil heller gjennom en fødsel enn at ryggen klikker. For det er uholdbare smerter.. Og så klart heller et uttak enn fødsel og klikk rygg ;)

Så bra :) og er som jeg skrev at for de fleste går det helt fint :)
Smerter er vanskelige å sammenligne.. en fødsel er f.eks. ekstreme smerter, men jeg vil heller gjennom en fødsel enn at ryggen klikker. For det er uholdbare smerter.. Og så klart heller et uttak enn fødsel og klikk rygg ;)
Jeg har levd med prolaps og ødelagt rygg og bein etter operasjon i fem år og vondt i ti år. Så er godt vant med vondt.

Veldig deilig å høre slike historier også :D

Jeg hadde også en grei opplevelse av uttaket. I februar fikk jeg i Haugesund: 2xparacet, 1 oxynorm og 1 kvalmetabl (mot oxynorm). Siden jeg er veldig redd for stikking og sykehus fikk jeg en valium også, men den fikk jeg ikke før jeg kom frem slik de kunne se at jeg tålte oxynormen greit.

Var litt ubehagelig akkurat når de satte bedøvelsen på begge sider, men selve egguttaket gikk veldig fint. Det er jo ganske fort gjort også, sammenlignet med alt vi går gjennom i forkant.

De spurte etterpå hvor vondt det var fra en skala fra 1-10, slik de kunne notere seg om jeg trengte mer en evt. neste gang.

Jeg hadde også en grei opplevelse av uttaket. I februar fikk jeg i Haugesund: 2xparacet, 1 oxynorm og 1 kvalmetabl (mot oxynorm). Siden jeg er veldig redd for stikking og sykehus fikk jeg en valium også, men den fikk jeg ikke før jeg kom frem slik de kunne se at jeg tålte oxynormen greit.

Var litt ubehagelig akkurat når de satte bedøvelsen på begge sider, men selve egguttaket gikk veldig fint. Det er jo ganske fort gjort også, sammenlignet med alt vi går gjennom i forkant.

De spurte etterpå hvor vondt det var fra en skala fra 1-10, slik de kunne notere seg om jeg trengte mer en evt. neste gang.

Det er veldig beroligende å lese :D

Skjønner. Fødsel blir nok verre enn det ;)
Har en følelse av at jeg ikke kan føde.
Men hadde vært bedre det enn keisersnitt. Men tror kanskje jeg må ha det. Vet ikke

Back
Topp