Verste dagen hittil...

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Huff.. må bare få det ut :-( Verste dagen jeg noensinne har hatt! Har vært sykemeldt i 2 uker nå med kvalme og oppkast (mest brekninger).. Det varer hele dagen og jeg har vært så og si sengeliggende - samboern har gjort alt.. Han er på jobbreise hele denne uka, men siden jeg har vært mye bedre i helga bestemte jeg meg for å bli hjemme og ikke fly ned til foreldrene mine.. igår klarte jeg å være ute mye av dagen og hadde det bra - var gelt sikker på at jeg kunne begynne på jobb igjen neste uke..

Det var før idag :-( Nå er kvalmen enda værre enn før og jeg kaster virkelig opp i mengder.. alt jeg spiser og drikker kommer opp igjen.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Ingen her i området som vet at jeg er gravid, og jeg får ikke engang luftet bikkja :-(

Beklager sytinga! Håper alle dere andre har en bedre dag!!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Uff, det er ikke gøy :( si ifra til legen om du ikke får i deg næring over lengre tid. Er du langt på vei? Kvalmen gir seg jo ofte etter en stund :)

Uff vet åssen det er da jeg har liggi sånn i 2 uker nå.. Fikk først postafen av legen og så afipran som gjorde at jeg ikke kastet opp mer og fikk i meg litt mat og drikke!! God bedring:) håper det gir seg snart for det er virkelig helt grusomt...

April 2015 <3

Uff så kjedelig :( god bedring :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Huff! Føler virkelig med deg! Er selv plaget med veldig kvalme døgnet rundt, og er helt slått ut! Forhåpentligvis går det over om noen uker :-) Det er ikke en du stoler litt ekstra på som bor i nærheten du kunne fortalt det til da? Så kunne du fått litt hjelp? Gode tanker sendes din vei.

Off så ufattelig kjipt:/ ta en tur til legen, eller ring legen for å høre om du kan få noe mot kvalmen. Ihvertfall denne uken du er alene. Har du noen i nærheten du kunne ha snakket med? Så kanskje de kunne ha hjulpet deg med hunden og hvis det er så ille hentet medisin til deg på apoteket.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Tusen takk alle sammen.. jeg er 8+5 nå.. legen min er imot medisiner, men får jeg ikke i meg noe idag eller imorgen får jeg ta en telefon.. vurderer sterkt å ringe ei venninne..!!

Og god bedring til alle dere andre også!!!

Jeg hadde blitt lagt inn hadde det ikke vært for postafen som jeg fikk først.. For jeg kastet også opp alt og gikk ned 5 kg..

April 2015 <3

God bedring :) vet det der er fryktelig slitsomt. Hele svangerskapet mitt bestod i kvalme og oppkast som førte til masse innleggelser.(hjalp med væske og medisinering)
Og legen din bør vite at det er verre å gå dehydrert eller ikke få i seg noenting enn å gå på medisiner. Hvis det er såpass ille at det er det eneste som hjelper. Evn væskebehandling

Håper formen din bedrer seg etterhvert som du kommer lengere på vei :) vet det er vanskelig å spise men hvis du klarer kan du prøve å spise lite og ofte, typ hver time. Et par banan skiver / agurk skive / to skjeer med ris. Osv. Kokt ris skal foresten være lett for magen når man spyr. Personlig syns jeg det er "bedre" å spy opp noe enn kun syre.
Hvis legen ikke vil hjelpe deg kan du snakke med føden eller jm?
Men fint at samboer hjelper til, dette blir jo verre av stress også :/

God bedring :) vet det der er fryktelig slitsomt. Hele svangerskapet mitt bestod i kvalme og oppkast som førte til masse innleggelser.(hjalp med væske og medisinering)
Og legen din bør vite at det er verre å gå dehydrert eller ikke få i seg noenting enn å gå på medisiner. Hvis det er såpass ille at det er det eneste som hjelper. Evn væskebehandling

Håper formen din bedrer seg etterhvert som du kommer lengere på vei :) vet det er vanskelig å spise men hvis du klarer kan du prøve å spise lite og ofte, typ hver time. Et par banan skiver / agurk skive / to skjeer med ris. Osv. Kokt ris skal foresten være lett for magen når man spyr. Personlig syns jeg det er "bedre" å spy opp noe enn kun syre.
Hvis legen ikke vil hjelpe deg kan du snakke med føden eller jm?
Men fint at samboer hjelper til, dette blir jo verre av stress også :/

Det er første gang jeg har kastet opp alt idag, så har ikke sliti med væske og mat tidligere.. da har jeg bare kastet opp syre og små mengder mat.. har fått i meg vann og en halv skive, så får fortsette der utover kvelden.

Legen min hjelper meg nok om et går ut over helsa, det er jeg helt sikker på. Men hun sykemeldte heller enn å gi meg medisiner sist jeg var der :-)

Det er første gang jeg har kastet opp alt idag, så har ikke sliti med væske og mat tidligere.. da har jeg bare kastet opp syre og små mengder mat.. har fått i meg vann og en halv skive, så får fortsette der utover kvelden.

Legen min hjelper meg nok om et går ut over helsa, det er jeg helt sikker på. Men hun sykemeldte heller enn å gi meg medisiner sist jeg var der :-)

Da håper jeg det var første og siste!:)
Oki godt å høre h*n hjelper hvis det blir verre, ble bekymret for at det var en sånn 'graviditet er ingen sykdom, så slutt å klag' type ; p

Da håper jeg det var første og siste!:)
Oki godt å høre h*n hjelper hvis det blir verre, ble bekymret for at det var en sånn 'graviditet er ingen sykdom, så slutt å klag' type ; p

Nei, hun er veldig forståelsesfull! Sykemeldte meg i 2,5 uke uten å blunke.. jeg er ikke så glad i tabletter selv hvis ikke jeg er nødt, så det var helt greit sånn sett

Nei, hun er veldig forståelsesfull! Sykemeldte meg i 2,5 uke uten å blunke.. jeg er ikke så glad i tabletter selv hvis ikke jeg er nødt, så det var helt greit sånn sett

Selvfølgelig aller best om det kan unngås ja! :)

Huff, skjønner hvordan du har det. Jeg er også veldig kvalm. Kaster ikke opp mye, men er stort sett kvalm hele døgnet. Det hjelper litt hvis jeg ligger helt stille. Det er vanskelig når man ikke kan si det til noen. Jeg har vært borte fra jobb noen dager. Vet ikke helt hva jeg skal si til kollegaer og familie....
Håper du blir bedre snart :)

Back
Topp