vernepleiere! :)

mammen t daniel

Gift med forumet
det finnes vel noen av dem her?? jeg er ferdig utdannet til våren, og er så spent på hvordan den "nye" hverdagen min blir! jobber i en bolig nå og, men nå er jeg assistent. er overgangen veldig stor? har fått ny jobb som jeg begynner på i april, det er en vernepleierstilling. langturnus, 3 dager på, 1 uke av, 4 dager på 1 uke av osv :) kjenner jeg gru gleder meg... det er jo lange dager, mye nytt å lære, men satser jo seff på at det går bra og at jeg kommer til å like jobben da :) kan ikke dere komme med deres erfaringer til en uerfaren stakkar, hehe ;) si gjerne noe om hvordan du synes lønna er og. i. jeg er alenemor med eget hus, så kjenner jeg er spent på hvordan vi kommer til å få det økonomisk

Jeg er utdannet vernepleier og var ferdig i 2010:) Sett i forhold til mange andre yrkesgrupper og viktigheten av vårt arbeid,kan man jo hevde at lønnen er alt for lav. Jeg er dog uansett fornøyd, og valgte heller ikke yrket grunnet jeg skulle bli så rik;)
Jeg elsker jobben min,og stortrives:D Vel, overgangen vil vel ikke bli enormt stor og det går jo gradvis. Du må jo regne med en del mer ansvar selvsagt,men vil da ikke tro du får alt kastet over deg med engang;)
Jeg er primærkontakt for en dame,medisinansvalig,meldingsansvarlig(elektroniske meldinger) og har også tilgang til rs/ajourhold hvor jeg hjelper og avløser leder.
Vet ikke hva mer jeg skal si,spørr heller du;)

Nå har jeg dog permisjon og er hjemme med verdens fineste gutt<3

Har ingen erfaringer å dele, men spennende tider da :)

jeg er utrolig fornøyd med mitt yrkesvalg, jeg koser meg på jobb og gleder meg til hver vakt :) blir veldig trist å slutte der nå som jeg har fått en ny jobb, men håper jo jeg kommer til å trives like godt der etterhvert :)

jeg gir medisiner, insulin osv nå og, men synes det er skummelt å skulle ha ansvar for slike ting :p og det blir jo en stor endring å gå en slik turnus, håper det går bra, både for min og sjefen sin del :)

Jeg er vernepleier og stortrives med det. Jobber 100% i spesialisthelsetjenesten innenfor rus og psykiatri. Lønnen er helt grei, ikke noe voldsomt men heller ikke spesielt lav. Jobber turnus (dag,kveld,helg), og får vel rundt 50000 i året i tillegg for dette. Fikk selvfølgelig mer ansvar etter utdannelse, både i forhold til medisiner, medisinske prosedyrer og utarbeidelse av behandlingsopplegg, men syns ikke det er uoverkommelig stort ansvar. Kjentes mye i overgangsperioden, men ble raskt vant til det :) Lykke til ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ikke vernepleier men samboer er vernepleier. Han var ferdig utdannet i 2012, gikk da fra å være omsorgsarbeider til vernepleier. Han jobbet og jobber fremdeles i pu bolig for voksene. Hans største overgang var at han da fikk mye jobb på kontoret og ansvar for medisinene til brukerne. Han er i tillegg primerkontakt til noen av brukerne i boligen, men han var i primerkontakt tidligere også men har fått flere han nå er primerkontakt til og må følge opp med tanke på pårørende, habiliter ingen osv... Har ikke helt oversikt over alt han gjør på jobb, men dette er det i grove trekk han har fortalt om.

Back
Topp