Vernepleiere i barnehagen

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Noen som er ansatt som vernepleier i barnehage her?

I såfall er jeg nyskjerrig på hva din rolle er, arbeidsoppgaver etc.

I barnehagen til guttungen nå har det kommet 2 nye søtinger , begge psykisk utviklingshemmet.
Kunne helt klart tenkt meg å jobbe med barn altså:)

Følger denne. Er sykepleier selv og kunne godt tenkt meg å gå over til å jobbe i barnehage/skole:-). Kjenner jeg begynner å bli lei turnuslivet :-P

Følger denne. Er sykepleier selv og kunne godt tenkt meg å gå over til å jobbe i barnehage/skole:). Kjenner jeg begynner å bli lei turnuslivet :p

Velkommen i klubben ja!;) Jeg har 100% turnus, og det er tøft og passer ikke oss som familie egentlig.

Så det er selvsagt positivt at en evt. stilling i barnehage vil være dagtid:)

Tenker at hvis man klare å selge seg inn, samme hvilken yrkesgruppe, så må det være et pluss i barnehagen :) Vet ihvertfall om ergoterapeuter som jobber i bhg :)

Velkommen i klubben ja!;) Jeg har 100% turnus, og det er tøft og passer ikke oss som familie egentlig.

Så det er selvsagt positivt at en evt. stilling i barnehage vil være dagtid:)
Jeg har også 100% turnus D/A (så glad jeg ihvertfall slipper netter). Enig i at det ikke passer helt inn i familieliv med jobb til alle døgnets tider samt helge og helligdagsjobbing. Hadde vært greit med en vanlig dagstilling:-). Synes det ser så kjekt ut å jobbe i barnehage :-)

Jeg har også 100% turnus D/A (så glad jeg ihvertfall slipper netter). Enig i at det ikke passer helt inn i familieliv med jobb til alle døgnets tider samt helge og helligdagsjobbing. Hadde vært greit med en vanlig dagstilling:). Synes det ser så kjekt ut å jobbe i barnehage :)

Okei, samme som her da. Er egne nattevakter.
Hvor ofte jobber du helg?:)

Mhm, enig...og tenker en vernpleier kan ha mye å bidra med:) For den del en sykepleier også altså, men mer kjennskap til min egen utdanning:)

Okei, samme som her da. Er egne nattevakter.
Hvor ofte jobber du helg?:)

Mhm, enig...og tenker en vernpleier kan ha mye å bidra med:) For den del en sykepleier også altså, men mer kjennskap til min egen utdanning:)
Jobber hver 3je helg;-). Og de kommer like fort hver gang:-/.
Tenker en sykepleier også kan ha en del å bidra med spesielt med barn med spesielle behov eller som trenger ekstra oppfølging av ulike grunner:-)

Jobber hver 3je helg;-). Og de kommer like fort hver gang:-/.
Tenker en sykepleier også kan ha en del å bidra med spesielt med barn med spesielle behov eller som trenger ekstra oppfølging av ulike grunner:)
3 hver her også:)

Helt klart:)

Er ikke vernepleier selv, men min samboer er. I tillegg går minste barnet i barnehage der vernepleiere jobber så derfor døler jeg at jeg kan svare.

Vernepleieren har hovedansvaret for barnet/ barna med spesielle behov på sin avdeling. De følger de opp med en plan og har tett kontakt med foreldrene. De har det medisinske ansvaret for barnet om det skal ha noe medisin i løpet av dagen. De trener med barnet fysisk og eventuelt tegn til tale om det brukes. De har også en del møter med andre instanser og lager opplegg som varnet med spesielle behov skal kunne klare takle. De er der rett og slett for å bedre livskvaliteten til barnet i barnehagen, bedre en assistent og fagarbeider vil kunne selv om de også er flinke og uunnværlig i barnehagen De har også vernepleiere på skoler som jobber opp mot barn med spesielle behov både i barn, ungdom og videregående skoler.

Er slitsomt med turnusjobb i familien og spesielt om begge jobber turnus.

Jobber vernepleier i bhg til mini. Hun har ansvaret for en jente med multifunksjonshemning. Følger henne opp med alt i bhg og er ansvarlig for IP og ansvarsgruppemøter. Hun var og hadde forelesning for oss i fjor høst om det å være vernepleier i bhg, husker ikke alt hun sa, men husker at jeg tenkte det hørtes ut som en kjekk jobb.

Er ikke vernepleier selv, men min samboer er. I tillegg går minste barnet i barnehage der vernepleiere jobber så derfor døler jeg at jeg kan svare.

Vernepleieren har hovedansvaret for barnet/ barna med spesielle behov på sin avdeling. De følger de opp med en plan og har tett kontakt med foreldrene. De har det medisinske ansvaret for barnet om det skal ha noe medisin i løpet av dagen. De trener med barnet fysisk og eventuelt tegn til tale om det brukes. De har også en del møter med andre instanser og lager opplegg som varnet med spesielle behov skal kunne klare takle. De er der rett og slett for å bedre livskvaliteten til barnet i barnehagen, bedre en assistent og fagarbeider vil kunne selv om de også er flinke og uunnværlig i barnehagen De har også vernepleiere på skoler som jobber opp mot barn med spesielle behov både i barn, ungdom og videregående skoler.

Er slitsomt med turnusjobb i familien og spesielt om begge jobber turnus.

Takk for svar:) Høres spennende ut.
Kjenner en vernepleier som jobber på skolen, men barnehage kjenner jeg ingen som arbeider som vernepleier. Så greit å høre litt omkring det.

I barnehagen til guttungen er det ingen vernepleiere, men det skulle det helt klart vært etter min mening. Med det tenker jeg ikke at de som ikke jobber der gjør en god jobb, men at kompetansen en vpl. innehar ville vært gunstig.
Jobber vernepleier i bhg til mini. Hun har ansvaret for en jente med multifunksjonshemning. Følger henne opp med alt i bhg og er ansvarlig for IP og ansvarsgruppemøter. Hun var og hadde forelesning for oss i fjor høst om det å være vernepleier i bhg, husker ikke alt hun sa, men husker at jeg tenkte det hørtes ut som en kjekk jobb.

Åh så spennende. Helt klart noe for meg dette høres det ut som.
Trenger nye utfodringer når jeg skal tilbake i jobb etter perm.

Takk for svar:) Høres spennende ut.
Kjenner en vernepleier som jobber på skolen, men barnehage kjenner jeg ingen som arbeider som vernepleier. Så greit å høre litt omkring det.

I barnehagen til guttungen er det ingen vernepleiere, men det skulle det helt klart vært etter min mening. Med det tenker jeg ikke at de som ikke jobber der gjør en god jobb, men at kompetansen en vpl. innehar ville vært gunstig.

Åh så spennende. Helt klart noe for meg dette høres det ut som.
Trenger nye utfodringer når jeg skal tilbake i jobb etter perm.
Kunne godt tenkt meg en slik jobb selv :) ja til flere vpl i skole og barnehage sier jeg ;)

Søstra mi jobber som vernepleier i en barnehage. Hva ho gjør og sånn vet jeg ikke så mye om, men ho har hvertfall ansvaret for en gutt med spesielle behov. Vet at ho trives veldig godt med å jobbe i barnehage.

Det KAN absolutt være plass til en vernepleier i barnehagen. Men h*n kan ikke ta en barnehagelærers plass, og får da evt andre tilbud - barn med spesielle behov, evt fagarbeiderstilling. I enkelte tilfeller mangler barnehagen førskole-/barnehagelærer og kan ansette en vernepleier på disp. eller lignende. Fra en barnehagelærers perspektiv (som jeg er), så ser jeg absolutt fordelen med å ha flere yrkesgrupper med på laget, særlig når det gjelder arbeid med barn som har spesielle behov :)

Uansett - Søk muligheten! ;D Ville bare slengt ut en søknad f eks til barnehagene i kommunen, også vurderer de jo selv hva de trenger og evt kaller inn til intervju.

Søstra mi jobber som vernepleier i en barnehage. Hva ho gjør og sånn vet jeg ikke så mye om, men ho har hvertfall ansvaret for en gutt med spesielle behov. Vet at ho trives veldig godt med å jobbe i barnehage.
Ok, så flott. :)

Det KAN absolutt være plass til en vernepleier i barnehagen. Men h*n kan ikke ta en barnehagelærers plass, og får da evt andre tilbud - barn med spesielle behov, evt fagarbeiderstilling. I enkelte tilfeller mangler barnehagen førskole-/barnehagelærer og kan ansette en vernepleier på disp. eller lignende. Fra en barnehagelærers perspektiv (som jeg er), så ser jeg absolutt fordelen med å ha flere yrkesgrupper med på laget, særlig når det gjelder arbeid med barn som har spesielle behov :)

Uansett - Søk muligheten! ;D Ville bare slengt ut en søknad f eks til barnehagene i kommunen, også vurderer de jo selv hva de trenger og evt kaller inn til intervju.

Ja, skal for all del undersøke dette nærmere.
Vi har jo også en del pedagogikk, så ped. leder er ei heller utenkelig. Vi har i alle fall grunnlag for å søke på en utlyst stilling i forhold til nok utdanning og kompetanse.

Jeg var i praksis i to barnehager hvor jeg jobbet med tidligintervensjon :D Veldig spennende!

Back
Topp