Verk på øyet

november2010

Forelsket i forumet
Her har vår lille skatt på 2 uker våknet opp med verk på øyet i dag. Er så lei meg for tenker at det er min skyld at jeg har hatt han ute eller i trekk... Men er jo så nøye!!! Ringte helsestasjonen for å sjekke om jeg jeg burde komme en tur, men hun ville jeg skulle se ann til over helga. Tørker forsiktig med fuktig ren klut over øyet (fra ytterst til innerst) og har fått håndmelket ut melk som jeg har på en engangssprøyte og tar noen dråper på øyet i ny og ne... Men synes så synd på han (og meg selv...) for øyet hans klistrer seg jo igjen. Vil jo tørke hele tiden, for det ser så ubehagelig ut, men da blir det sikkert enda mer irritert.

Ringte mannen min på jobb og da kom vi jo i tillegg på at en av småjentene som har vært her på barselbesøk (for 6 dager siden) hadde øyekattar. Men mammaen hennes vasket henne både i øynene og på hendene for hver gang hun ville bort og hilse på vår Julian, så håper ikke han er smittet. Glemte selvfølgelig å si til helsesøstera da jeg ringte at vi hadde hatt besøk av ei med øyekattar...

Noen som har flere tips?? Ser ihvertfall ikke ann lenger enn til i morra før jeg ringer igjen eller tar han med meg på helsestasjonen. [:(][:(][:(]

Lillesnuppa vår har også slikt verk på begge øynene[:'(] Har dryppet med morsmelk siden søndag her og d er enda ikke borte[&:] Får snart besøk av helsesøster nå da, så får høre va hun mener vi skal gjøre... Ser ikke behagelig ut for di små nei[:(] 

Kanskje saltvann hadde hjulpet på ja... hmm...

Jeg fikk saltvann til å vaske øynene med når jeg var på sykehuset. Hun hadde ikke igjennklistrede øyne, men det kom litt gult ut av de. Etter et par dager var det over[;)]

Hun på helsestasjonen sa at jeg skulle vaske med fuktig klut... Kanskje det ikke er så lurt likevel det da??
Fant noen saltvannsdråper her hjemme, men de gikk jo ut i 2005. Kan saltvann gå ut på dato og er det farlig? Får ikke dratt på apoteket og kjøpt nye før mannen er hjemme fra jobb i ettermiddag. Burde hatt sånne bomullsdotter også. Sånne som ikke loer... Bruker baby q-tips og tørker bort litt av guffa nå.

ORIGINAL: NovemberGullet

Tilde hadde også det når vi kom hjem.. Dem på sykehuset sa vi skulle dryppe morsmelk, men det hjalp ikke her! Helsesøster sa at vi skulle bruke saltvann som du får kjøpt på apoteket og vaske øyet med det. Vi gjorde det to ganger, og det ble helt borte :D

Venninnen min har tvillnger.. å lillegutt der sleit litt med verk på øyet å hun brukte morsmelk

Martine fikk infeksjon på øyet[&:] måtte bruke lunket vann på en bomullsdott og tørke fra yttersiden og inn. Fikk også en type øyedråper.
Nå er det heeeelt fint[:D]
tok 5dager, så var hun fin

Tusen takk for mange svar.
Rart at tårene til mor skal komme bare ved en sånn enkel ting... Blir jo så fortvilet og man vil jo bare det aller beste for de små skattene våre hele tiden 

Pappaen er nå på vei til apoteket for å kjøpe saltvann og sånne kompress bomullsdotter (som ikke loer). Så krysser vi fingrene for at det går over snart.

Ønsker dere alle en fin 1. søndag i advent denne helga

Var å kjøpte saltvann idag som vi skal rense med før vi legger salve på øye som vi fikk til legen. Men så isted når vi skulle rense med saltvannet så var d sånn rosa farget det slimet som kom fra hennes venstre øye[&:][8|] Lurer på om det kan være blod?? Blir jo sikkelig bekymret om hun har blitt så sår og irritert nå at hun er begynt å blø innpå øyet... Første tanken som slår meg er: Enn om hun blir blind[:(] Huff... Skal rense på nytt ikveld etter hun har badet og legge ny salve innpå. Er det ikke blitt bedre til imorgen da,så kontakter jeg lege igjen asså...

ORIGINAL: Silje 84

Var å kjøpte saltvann idag som vi skal rense med før vi legger salve på øye som vi fikk til legen. Men så isted når vi skulle rense med saltvannet så var d sånn rosa farget det slimet som kom fra hennes venstre øye[&:][8|] Lurer på om det kan være blod?? Blir jo sikkelig bekymret om hun har blitt så sår og irritert nå at hun er begynt å blø innpå øyet... Første tanken som slår meg er: Enn om hun blir blind[:(] Huff... Skal rense på nytt ikveld etter hun har badet og legge ny salve innpå. Er det ikke blitt bedre til imorgen da,så kontakter jeg lege igjen asså...
[/quot

Uff, stakkars små...
Det er sikkert ikke farlig, men kontakt legen i morra så slipper du å bekymre deg unødvendig. Det er ikke godt for morshjertene våre

Her har Julian blitt mye bedre i kveld etter at vi har dryppet masse med saltvann. Heldigvis!!

Back
Topp