Verdt pengene for dyre bleier?

FrøkenElfie

Elsker forumet
Det er jo ganske stor prisforskjell på bleier nå. Er det virkelig verdt pengene å bruke tre- fire ganger så mye på å få de dyre merkene? Hvilke bruker du?

Beste bleiene jeg har vært borti på frøkna er Rema sine, så nei jeg vil ikke si det er verdt det :)

Hørte delt mening, noen som mener rema sine er best og noen andre first price. Og de testa de fleste bleier .
Men leste på nette et sted at Coop sine var best i test av enkelte.
Vi har bestemt oss og teste de billigste med en gang babyen kommer.

Vi bruker bare libero bleier, helst touch.
Rema og Coop sine bare lekker (dårlig passform)
Pampers blir han bare sår av og får store sår.
Så for våres del, ja, men det kunne like gjerne hvert omvendt :p

Vi har prøvd mange typer, og er mest fornøyd med First Price sine, på alle områder.
Libero touch lakk i alle retninger, og han virket ukomfortabel i dem. (Go figure. :P )

Har vært mest fornøyd med Libero Touch, hatt lekkasje en sjelden gang. Men da har bleia vært så full over natta at det ikke har vært plass til mer.

Beste bleiene jeg har vært borti på frøkna er Rema sine, så nei jeg vil ikke si det er verdt det :)

Vi brukte rema stort sett siden hun kom inn i de, og hadde påmpers på natta for å "være sikker"
Har også tenkt å bruke rema/billig bleier på nestemann så lenge han tåler de.

Første tålte ikke liberal el Pampers i str 1( husker ikke hvem) så, nei dyrest er absolutt ikke alltid best.

Mine venner brukte hhv FirstPrice, og Coop.

Ja, uten tvil. Touch er silkemjuke! Men så kjem det så klart an på om dei bleiene passa babyen. Visst dei passa babyen er dei absolutt verdt det. Dessuten. Er bleier ikkje dyrt, egentlig. I Norge er faktisk bleier veldig billig om ein sammenliknar med andre land :)

Synes det viktigste er at de holder tett :) bruker Coop, coop ænglamark, pampers av og til.

Kommer nok mer an på passform. De vokser jo og skifter 'fasong' så er ikke noe garanti for at samme type bleie 'passer best' hele tiden.

Når det er sagt så synes jeg libero touch er i en klasse for seg, og libero (også ikke touch) og pampers babydry holder mini helt tørr ved store mengder. Touch er jo også mykere å ta på og selv jeg som bleieskifter føler meg jo ekstra fin der jeg står midt i bleieskiftinga ;) Men utenom det er så er Rema sine veldig bra og det er de som sitter best på gutten vår. Men ville nok ikke ha brukt de som nattbleie da de ikke ville ha holdt han tørr i 12t.

Ja, synes Libero touch er de beste etter å ha testet diverse billigmerker og Pampers sine. Men disse merkene kan jo oppleves som minst like bra, eller bedre, av andre. Det er vel en smakssak og det avhenger nok også av babyen:)

Mest fornøyd med Touch nå, men tenker å prøve de andre merkene på nytt når han blir litt større :) Kjenner flere som har gått over til rema, coop osv. når barnet har begynt på størrelse 3, så vi skal gi andre bleiemerker en ny sjanse snart :)

Vi bruker libero (ikke touch). Har testet både rema sine og Pampers, men kommer alltid tilbake til libero :happy:

Vi brukte libero da hun var nyfødt, enste som passet, gikk over til rema sine da hun passet dem. Aldri hatt uhell med rema så lenge vi har brukt riktig str. Pampers lakk og hadde dårlig passform

Man må prøve seg frem, ingen bleier fungerer på alle :) Vi har prøvd libero, Pampers, rema, coop og Änglamark (mistenker at mange sier coop om begge, men det er ulike bleier).

Pampers var dritt hos oss. Både med coop og Änglamark lå det tiss i skrittet hans selv om bleia bare var på i noen timer. Rema fungerte greit, men det er langt til nærmeste rema så der ville vinninga gått opp i spinninga. Så her går det i libero comfort, holder tørt, bare bæsjelekkasje med ekstrembæsj og ingen sårhet. Skulle gjerne likt de billigere bleiene, men de funket ikke på ungen min :(

Vi bruker Rema sine. Har ikke prøvd noen dyrere rett og slett fordi vi har vært så fornøyde med dem.

Siden ingen barn er like så ville det vært veldig rart om et merke var best for alle, vi startet med Libero touch men etter x- antall lekkasjer på natta byttet vi til Pampers og vips ingen flere lakenskift midt på natta. Når han ble ca et år sluttet han å tisse på natten og da begynte vi å bruke remableier og brukte disse til han sluttet med bleie i 3 års alder:)

Vi har prøvd det meste men faller stadig tilbake på Libero :) Rema sine var ok men hun snudde på dem så hun tisset utenfor innimellom.

Back
Topp