Verdier Glukosebelastning

Martyjens

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Hei :) Tok en glukosetest i går og fikk kun vite verdiene (legen skulle ringe, men har ikke hørt noe enda). Verdiene min var 3,8 med fastende blodsukker og 6,9 to timer etter sukkervann. Etter litt googling ser det ut som blodsukker under 7,8 ikke er diabetes. Noen som er mer kjent med dette, og vet om mine verdier tilsier ingen diabetes?
 
Fine verdier det.

Jeg har hatt 5,8 og 5,6 første gang og 5,7 og 6,5 andre gang og det var fint
 
Ta dette med en klype salt, men jeg mener å ha lest/hørt at de tidligere opererte med en grense på 6, men nå er den 9.

Jeg hadde 5 før og 8,2 to timer etter sukkervann og jeg fikk ihvertfall beskjed om at prøven var normal.
 
Ta dette med en klype salt, men jeg mener å ha lest/hørt at de tidligere opererte med en grense på 6, men nå er den 9.

Jeg hadde 5 før og 8,2 to timer etter sukkervann og jeg fikk ihvertfall beskjed om at prøven var normal.
Takk for svar :) Så bra du hadde normal prøve! Greit å slippe diabetes.
 
Takk for svar :) Så bra du hadde normal prøve! Greit å slippe diabetes.

Ja veldig greit! Sekretæren var usikker når hu så svaret mitt og mente det var i grenseland så jeg forberedte meg på streng diett og diverse, men heldigvis bekreftet legen dagen etter at det var normalt:)
 
Ja veldig greit! Sekretæren var usikker når hu så svaret mitt og mente det var i grenseland så jeg forberedte meg på streng diett og diverse, men heldigvis bekreftet legen dagen etter at det var normalt:)
Så bra :) Da kan vise kose oss med litt iskrem og søtsøker i ferien hvert fall!
 
Back
Topp