Verdens dårligste mor

ORIGINAL: Siljemor88

Vet du..det kan skje ALLE! Og du er ingen dårlig mor! Absolutt ikke, kjære deg[:)]
De tåler mer enn man tror. Og det er så fort gjort at noe sånt skjer.

Men jeg signerer Sukkertopp over her og sier ring legevakten og hør hva de sier[;)]
Det er mye bedre å ha ringt! Ingen der som vil synes du er en dårlig mamma.
Du er bare en god mamma som gjør det[:)]

Skjønner veldig godt hvordan det er å ha en unge som bare griner og griner..for det gjør min også[&o]

Stor klem til deg

Signerer denne jeg!
Og du er VERDENS BESTE MAMMA til det lille gullet ditt!

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

ORIGINAL: Moffe79

Sender deg masse klemmer

Du er den beste mammaen for babyen din kjære deg [:)] Du er nok ikke alene om å sovne med babyen på sofaen ,så ta det helt med ro. Dette er slik som skjer! De er så små og skjøre, men de tåler mere enn man tror. Ta en tlf til lege eller helsesøster for en sjekk, så har du gjort det [:)]

Amming er et sårt tema , men gjør det som fungerer best for deg. Man skal ikke amme for en hver pris. Sitter man å gråter pga smerte, har det gått for langt mener jeg. Så fortsett å kombiner mm og mme hvis dette funker bra [:)]
Snuppa mi spiste i hele går kveld og til slutt var det naturlig nok tomt.. så jeg måtte ty til en flaske mme. Følte meg nesten mislykka, men det er man jo ikke. Viktigste er at barnet blir mett og fornøyd ;) men hormonene i kroppen herjer med tankene våre!

Klem til deg [:)]

Tusen takk for det.. Har ringt til legen men hun hadde ikke tid idag så skal ha tlf time litt seinere[;)] Jeg prøver å godta MME, men er ikke så lett [&:]

Oki [;)] Skjønner det altså, ønske om å amme er jo et naturlig ønske! Men vi må ikke være for harde mot oss selv! Det som også er positivt med flaske er jo at kjæresten din også kan ta del i matingen og få nærhet til den lille [:)]

Min sambo er kjempeglad for å kunne gi flaske og føle at han bidrar litt , i tillegg til nærheten. Da ender det med at hun sovner på brystkassa hans [:D]

Tusen takk DoNo [:)]

Ja det er det eneste positive med det. for samboeren tar han om morningen i helgene så jeg kan sove ut.. å det gikk jo ikke når jeg full ammet...

aww <3 så sødt [:D]

ORIGINAL: anahen

Jeg ville nok sjekket det.

god klem

Snakket med legen nå, å hun sa at så lenge han begynte å grine med engang så gjorde det ingenting.. Åsså var det ikke så høgt heler..

Tusen takk DoNo [:)]

Ja det er det eneste positive med det. for samboeren tar han om morningen i helgene så jeg kan sove ut.. å det gikk jo ikke når jeg full ammet...

aww <3 så sødt [:D]

Så bra [:D] sånn er det her også [:)]

Godt du fikk pratet med legen !

Her falt mini også ut av sofaen for ca. 3 uker siden..
Jeg lå på langsiden å sov, og så lå han å sov på kortsiden oppå ett tykt ullpledd som var lagt sammen slik at det var en ganske høy kant. Mini klarte tydeligvis å snu seg helt over på siden og da kom han for nært kanten på pleddet slik at han sklei ned på sofakanten som igjen var litt for smal slik at han rullet videre ned på gulvet.. Jeg våknet tvert, og når jeg oppdaget hva som hadde skjedd fikk jeg så vondt i magen at jeg slet med å ikke kaste opp. Han skrek, men han roet seg ned med en eneste gang jeg plukket han opp, så han ble nok bare skremt, (eller noe slikt, vet ikke om en baby kan bli skremt?).

Jeg har selvfølgelig helt grusomt dårlig samvittighet for at jeg kunne være så tankeløs å legge han slik i sofaen, men jeg må bare prøve å tenke at slikt skjer med flere enn man tror. Og heldigvis går det bra i de aller fleste tilfellene.
MEN, jeg legger han ikke slik i sofaen flere ganger..!

ORIGINAL: Mikkmikk

Her falt mini også ut av sofaen for ca. 3 uker siden..
Jeg lå på langsiden å sov, og så lå han å sov på kortsiden oppå ett tykt ullpledd som var lagt sammen slik at det var en ganske høy kant. Mini klarte tydeligvis å snu seg helt over på siden og da kom han for nært kanten på pleddet slik at han sklei ned på sofakanten som igjen var litt for smal slik at han rullet videre ned på gulvet.. Jeg våknet tvert, og når jeg oppdaget hva som hadde skjedd fikk jeg så vondt i magen at jeg slet med å ikke kaste opp. Han skrek, men han roet seg ned med en eneste gang jeg plukket han opp, så han ble nok bare skremt, (eller noe slikt, vet ikke om en baby kan bli skremt?).

Jeg har selvfølgelig helt grusomt dårlig samvittighet for at jeg kunne være så tankeløs å legge han slik i sofaen, men jeg må bare prøve å tenke at slikt skjer med flere enn man tror. Og heldigvis går det bra i de aller fleste tilfellene.
MEN, jeg legger han ikke slik i sofaen flere ganger..!

Off ja er ikke kjekt det der [:(]
Jeg tror di kan bli skremte, for her og begynte han å hyle å når jeg tok han opp roet han seg med engang.. Så di får nok en støkk i seg :(

ORIGINAL: Frøken Lillan

vet du hva, det er ikke unormalt at slike ulykker skjer, om det hjelper så kan jeg jo fortelle at jeg sklei i trappa med lillemor i armene her om dagen.

Hun datt ikke ut av armene mine, men i det jeg tok meg i mot, så dunket hun hodet inn i veggen. Datt når jeg gikk oppover, tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg datt nedover! :S

Jeg foreslår at du gir lillegutt et lite bad i vasken, kanskje det hjelper på gråtingen :-)

Prøver å bade han og det har hjulpet, men ikke idag [&:](det var ikke idag det skjedde altså)....
Å tar han under vasken når han har dritt bleier, men på stellebordet er den eneste plassen han er rolig [&:]... Å når vi skal legge oss er han rolig til ca halv 3 på natten...

Takk for du deler din erfaring.. Hjelper å høre at det ikke bare er meg det skjer med

Her legg eg stellematta på golvet når eg dusjar, så ligg Oda oppa der og pluddrar... og ho er ikkje så flink og roa seg andre plassar altså, så eg har ikkje eit tolmodig barn. Men der ligg ho gjerne 30 min mens eg e på badet. Har du prøvd å ta stellematta med andre plassar??? Går vel fint å ta den med i stova eller andre rom dersom han roar seg på den... Er verdt og prøve i alle fall! Alt for litt ro og fred når griningen står på!

ORIGINAL: HelloKittyen

ORIGINAL: Frøken Lillan

vet du hva, det er ikke unormalt at slike ulykker skjer, om det hjelper så kan jeg jo fortelle at jeg sklei i trappa med lillemor i armene her om dagen.

Hun datt ikke ut av armene mine, men i det jeg tok meg i mot, så dunket hun hodet inn i veggen. Datt når jeg gikk oppover, tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg datt nedover! :S

Jeg foreslår at du gir lillegutt et lite bad i vasken, kanskje det hjelper på gråtingen :-)

Prøver å bade han og det har hjulpet, men ikke idag [&:](det var ikke idag det skjedde altså)....
Å tar han under vasken når han har dritt bleier, men på stellebordet er den eneste plassen han er rolig [&:]... Å når vi skal legge oss er han rolig til ca halv 3 på natten...

Takk for du deler din erfaring.. Hjelper å høre at det ikke bare er meg det skjer med

Her legg eg stellematta på golvet når eg dusjar, så ligg Oda oppa der og pluddrar... og ho er ikkje så flink og roa seg andre plassar altså, så eg har ikkje eit tolmodig barn. Men der ligg ho gjerne 30 min mens eg e på badet. Har du prøvd å ta stellematta med andre plassar??? Går vel fint å ta den med i stova eller andre rom dersom han roar seg på den... Er verdt og prøve i alle fall! Alt for litt ro og fred når griningen står på!

Stellematta henger fast i stellebordet [&:].. Men vet ikke om det er stellebordet eller badet som gjør at han har den roen... For pleier ta et håndkle på gulvet når jeg skal på do (er redd for å gå ifra han) å han er rolig der også... Også når jeg dysjer tar jeg inn vippestolen å da er han også rolig [&:].. Så kansje vi skal ta stuen inn på badet :P... hehe

Back
Topp