Vepsestikk?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Hva bør man gjøre dersom de små blir stukket, egentlig? Jeg har aldri blitt stukket av noenting bortsett fra knott, så jeg har ikke peiling.[8|]

Trøste de som best du kan, det er djævelvondt! [&:]

Dypp en sukkerbit i eddik og smør på stikkområdet! Skal være fint om en humle har brent deg også!

om brodden sitter i, så ikke dra den ut med fingrene, men ta en saks eller kniv og "skrap" den av. Om du drar den av med fingrene, så sprøyter du mer gift inn.
Jeg har blitt stukken 5 ganger, og den ene gangen jeg gjorde det, så ble det ikke så vondt som andre ganger.

Om det er hovent og svir, så legg på noe kaldt. En isbit eller noe sånt. Det døyver smerten. Jeg kjøpte meg en liten "rol on" med noe insektsstikk greier. Noe som skulle smøres på insektsstikk, og det hjalp veldig. Er gul og ligner på en stor lipsyl.

ORIGINAL: shorty86

aurax[:)]

Hva er det?[8|]

ORIGINAL: Lois Lane

om brodden sitter i, så ikke dra den ut med fingrene, men ta en saks eller kniv og "skrap" den av. Om du drar den av med fingrene, så sprøyter du mer gift inn.
Jeg har blitt stukken 5 ganger, og den ene gangen jeg gjorde det, så ble det ikke så vondt som andre ganger.

Om det er hovent og svir, så legg på noe kaldt. En isbit eller noe sånt. Det døyver smerten. Jeg kjøpte meg en liten "rol on" med noe insektsstikk greier. Noe som skulle smøres på insektsstikk, og det hjalp veldig. Er gul og ligner på en stor lipsyl.

Ooh, takk for svar!
Kan den roll-onen brukes på barn også, eller? Tror jeg må kjøpe meg en slik.

ORIGINAL: Orly

ORIGINAL: Lois Lane

Ooh, takk for svar!
Kan den roll-onen brukes på barn også, eller? Tror jeg må kjøpe meg en slik.

Ja den kan brukes på barn. Tror jeg kjøpte min på rimi eller noe. Stod med myggsprayen om jeg ikke tar feil. Må kjøpe n i år, for jeg har rota bort den andre.....[&:]

ORIGINAL: Orly

ORIGINAL: shorty86

aurax[:)]

Hva er det?[8|]

krem som hjelper mot stikk og kløe.
fås resept fritt.. jeg bruker den masse[:)]

Min lille Kristoffer ble stukket av en veps for et par dager siden. Han hylte, og holdt seg for munnen og gnidde hendene mot den. Jeg fikk helt noia, og ringte legevakten (visste ikke hva jeg skulle gjøre). Men fikk beskjed om å følge med han bare. Gikk over etter en liten stund [:)]

Back
Topp