Vepsebol

Ehhh? 10 innlegg per mnd er ingenting... En HEL mnd!! Jeg vil absolutt ikke at den grensa senkes, da jeg tenker det burde være et absolutt minimum som alle klarer uansett hva på en mnd. Hvis ikke så får vi en gruppe som ikke er aktiv, og mange snokere. Og da vil jeg feks føle meg mindre komfortabel og trygg, og derfor ikke dele like mye som jeg kanskje ville gjort med litt strengere regler. Men assa, synes absolutt ikke det er strengt med 10 innlegg...

Nå synes jeg faktisk flere her syter litt unødvendig, hvis det er lov å være såpass ærlig.
 
Jeg synes først at 10 innlegg på skjult var pierce of cake, men det var før jeg begynte å jobbe igjen. På hjemmekontor hadde jeg god tid til å surfe på nett, men på jobb har jeg ikke mulighet til å ta opp telefonen, og etter endt arbeidsdag har jeg ikke alltid orket å sjekke forum.
Jeg tror at dersom man senker antall innlegg på skjult vil man også få økt deltakelse på åpent

Selv gidder jeg ikke føre regnskap over antall innlegg jeg har, så jeg poster nye tråder kun på skjult for å være sikker på at jeg holder meg innafor grensa - selv om flere av trådene/postene like gjerne kunne vært på åpent forum.
 
Sniker fra august. Siden vi er blitt brukt som eksempel. Reglene for skjult gruppe står inne på skjult gruppe. Så 10 innlegg i mnd er ikke blant de strengeste.

Vi har 13 innlegg i mnd. Det er faktisk ikke ett innlegg annenhver dag i februar mnd engang. Er du innom hver fjerde dag og svarer på to innlegg så er det nok.
 
Jeg har også prøvd å lete etter disse «formelle» reglene for å beholde tilgangen til skjult, nettopp fordi det kom overraskende på meg da jeg ble kastet ut. Måtte lese kommentarene på tråden om informasjon om skjult gruppe for å finne disse reglene. Og de står skrevet på en måte at «alle» burde visst det var sånn med disse 10 innleggene. Og det er faktisk først nå i denne tråden her at jeg skjønner disse 10 innleggene må skje i skjult gruppe. Mulig jeg er dum, eller så bør det informeres bedre :)

Ang. de 10 innleggene har jeg nå også forstått etter denne tråden ble startet. Men ikke disse 50.
 
Jeg mistet tilgang forrige måned. Går heldigvis fort å komme inn igjen hvis man deltar i leketrådene :)

Hehe ja det har jeg allerede klart idag, må bare vente til TGA godtar meg. Så får vi fortsette praten der inne, siden det er der den er gyldig :)
 
Hehe ja det har jeg allerede klart idag, må bare vente til TGA godtar meg. Så får vi fortsette praten der inne, siden det er der den er gyldig :)

Det er ikkje me tilgangsansvarlige som godkjenner, det er moderatorene til babyverden. Til info. Me er berre eit mellomledd som skal sørge for at reglene (som me har informert om både på skjult og åpent, som også er vår jobb) blir følgt :)
 
Hehe ja det har jeg allerede klart idag, må bare vente til TGA godtar meg. Så får vi fortsette praten der inne, siden det er der den er gyldig :)
Behold dette engasjementet på forumet så er det jo ikke noe problem:)
 
Det er ikkje me tilgangsansvarlige som godkjenner, det er moderatorene til babyverden. Til info. Me er berre eit mellomledd som skal sørge for at reglene (som me har informert om både på skjult og åpent, som også er vår jobb) blir følgt :)

Nei men det er dere vi skal varsle til!
 
https://forum.babyverden.no/help/terms

Her er de forumsreglene vi "vanlige" medlemmer har tilgang til.
Å dette er hva som står som regler på tråden om skjult (se bilde).

Ingen andre plasser JEG finner står det at det MÅ være 50 innlegg eller karantene på 1-2 uker hvis man blir kastet ut.
Bortsett fra noe willeikke screenshotten å la ut. Noe dere har i opplæringen til å bli TGA, ergo som ikke er for oss "vanlige" medlemmer.

Må berre kommentere her. Du skriver at ingen har SÅ strenge regler som desember. Men, i screenshotsa du legger ut har jo fleire av dei andre termingruppene bestemt at det er 2 ukers karantene før du får bli medlem i skjult igjen. Me valgte det som er standard som me fekk beskjed om som var 50 nye innlegg. Du skriver sjølv at du klarte 50 nye innlegg på 1 dag, og dermed får bli medlem igjen av skjult forum på kort tid. Hadde dette vært ei av dei andre termingruppene hadde du ikkje fått blitt med igjen før i midten av September. Så korleis meiner du egentlig at disse 50 innlegga blir strengere enn ALLE andre grupper?

Og til info har rundt 90% eller fleire av alle me har fjerna tilgangen til hatt under 5 innlegg også. Så om me har 5 eller 10 innlegg ville ikkje utgjort noko særlig forskjell.

Denne tråden framstiller det som om me her i Desember har hatt og har kjempe strenge regler, noko som absolutt ikkje er reelt eller sant. Forskjellen på vår gruppe og mange andre er at TGA i Desember håndhever reglene tvert :hilarious:
 
Må berre kommentere her. Du skriver at ingen har SÅ strenge regler som desember. Men, i screenshotsa du legger ut har jo fleire av dei andre termingruppene bestemt at det er 2 ukers karantene før du får bli medlem i skjult igjen. Me valgte det som er standard som me fekk beskjed om som var 50 nye innlegg. Du skriver sjølv at du klarte 50 nye innlegg på 1 dag, og dermed får bli medlem igjen av skjult forum på kort tid. Hadde dette vært ei av dei andre termingruppene hadde du ikkje fått blitt med igjen før i midten av September. Så korleis meiner du egentlig at disse 50 innlegga blir strengere enn ALLE andre grupper?

Og til info har rundt 90% eller fleire av alle me har fjerna tilgangen til hatt under 5 innlegg også. Så om me har 5 eller 10 innlegg ville ikkje utgjort noko særlig forskjell.

Denne tråden framstiller det som om me her i Desember har hatt og har kjempe strenge regler, noko som absolutt ikkje er reelt eller sant. Forskjellen på vår gruppe og mange andre er at TGA i Desember håndhever reglene tvert :hilarious:

Dere fikk beskjed om 50 innlegg i TGA opplæringa deres. Dette finner ikke vi vanlige i FAQ.
Ja, jeg klarte lett 50 innlegg. Gå inn å se på lekene "telle sammen". Fremstår som tullete, men tydeligvis det som må til.
Men vi får være enige om å være uenig.
Siterer meg selv ved første innlegg : Jeg trør vell inn i ett vepsebol nå. Dette beviser jo det :hilarious:
Å hvis jeg fikk gode svar, så skulle jeg gi meg, det skrev jeg også. Då man velger selv hvordan man ønsker å tolke denne posten!
 
Dere fikk beskjed om 50 innlegg i TGA opplæringa deres. Dette finner ikke vi vanlige i FAQ.
Ja, jeg klarte lett 50 innlegg. Gå inn å se på lekene "telle sammen". Fremstår som tullete, men tydeligvis det som må til.
Men vi får være enige om å være uenig.
Siterer meg selv ved første innlegg : Jeg trør vell inn i ett vepsebol nå. Dette beviser jo det :hilarious:
Å hvis jeg fikk gode svar, så skulle jeg gi meg, det skrev jeg også. Då man velger selv hvordan man ønsker å tolke denne posten!

Det er din meining, og at du ikkje skjønner meininga bak tiltakene til babyverden er heilt greit, det kan me andre forklare. Men nei, du har ikkje trødd inn i eit vepsebol, du lager eit vepsebol utav sommerfugler.. Du lager ein post der du hiver ut "fakta" og insinuerer ting som ikkje er sant og når vi konfrontere deg med antagelsene dine så svarer du hovent og lattermildt som om alt berre er tull og tøys. For mange av oss som faktisk har skrevet meir enn ei håndfull innlegg i skjult forum og delt svært personlig så er det faktisk svært viktig for oss at gruppa er trygg og god, og derav disse "tullete" reglene for å holde de som bare snoker og er på skjult av feil grunner unna (for dei har det vært mange av, dei berre seier ingenting når dei mister tilgangen).

Velger å legge denne saken vekk for min del nå, og håper dei som leser gjennom den har fått gode nok svar til å forstå heilheten :)
 
Det er din meining, og at du ikkje skjønner meininga bak tiltakene til babyverden er heilt greit, det kan me andre forklare. Men nei, du har ikkje trødd inn i eit vepsebol, du lager eit vepsebol utav sommerfugler.. Du lager ein post der du hiver ut "fakta" og insinuerer ting som ikkje er sant og når vi konfrontere deg med antagelsene dine så svarer du hovent og lattermildt som om alt berre er tull og tøys. For mange av oss som faktisk har skrevet meir enn ei håndfull innlegg i skjult forum og delt svært personlig så er det faktisk svært viktig for oss at gruppa er trygg og god, og derav disse "tullete" reglene for å holde de som bare snoker og er på skjult av feil grunner unna (for dei har det vært mange av, dei berre seier ingenting når dei mister tilgangen).

Velger å legge denne saken vekk for min del nå, og håper dei som leser gjennom den har fått gode nok svar til å forstå heilheten :)

Jeg vil si at vi hadde en helt fin diskusjon der jeg etterspør fakta. Å jeg svarer/etterspør reglene saklig.
Beklager hvis du har fått ett inntrykk av at svarene virker lattermild og hovent.

Vi får som sagt bare være enige om å være uenig i håndtering.
Å når det gjelder reglene til BV, så har jeg kontaktet de selv.

Ha en fin dag :)
 
Kan vi bare legge denne saken død nå? De som mistet tilgangen gjorde det pga lite aktivitet i følge BVs retningslinjer, og TGA gjorde bare jobben sin. Slutt å sure over idiotiske greier, reglene har vært ganske tydlige hele veien for de fleste om man har giddet være aktiv nok til å bry seg om det skjulte forumet.
Punkt slutt herfra.
 
Kan vi bare legge denne saken død nå? De som mistet tilgangen gjorde det pga lite aktivitet i følge BVs retningslinjer, og TGA gjorde bare jobben sin. Slutt å sure over idiotiske greier, reglene har vært ganske tydlige hele veien for de fleste om man har giddet være aktiv nok til å bry seg om det skjulte forumet.
Punkt slutt herfra.

Helt enig. Takk for diskusjonen :)
 
Back
Topp