Veps!!

Beklager å drepe drapsgleden [emoji23], men vet dere at veps, humler og bier er utrydningstruet?

Og hvis vi ikke har veps, humle og bie så har vi ingen som pollinerer blomster og frukttrær lenger blant annet. Og hva vil da skje med naturen?

Unngå å ha planter i nærheten av dører og på plasser du sitter, og så er det jo noen blomster disse insektene liker bedre enn andre, så unngå å ha de isåfall.

Jeg synes det er lite veps i år jeg, knapt sett noen her i hagen.

De er jo ikke farlige [emoji6]

Beklager å drepe drapsgleden [emoji23], men vet dere at veps, humler og bier er utrydningstruet?

Og hvis vi ikke har veps, humle og bie så har vi ingen som pollinerer blomster og frukttrær lenger blant annet. Og hva vil da skje med naturen?

Unngå å ha planter i nærheten av dører og på plasser du sitter, og så er det jo noen blomster disse insektene liker bedre enn andre, så unngå å ha de isåfall.

Vet du, jeg har aldri hatt behovet for å "fange" de som i år.
Vi har ingen planter på verandaen, likevel kryr det. Vi kan heller ikke være i hagen. De er ikke farlige nei, men jeg har aldri opplevd de så pågående som i år. Både vi og barna er stukket flere ganger.

Ja, er fulstendig klar over det, men er i år helt ekstremt og jeg har fryktelig fobi for veps. Jeg har aldri laget feller tidligere, men har tatt de innpåslitene. I år har jeg tatt 5 stk på 10 minutter innendørs, og jeg har hverken potteplanter eller annet hverken ute eller inne..

Humle og bie, de koser seg med blomster og lar meg være i fred. Vepsen går rett etter meg. Og maten min.

Kleggen. Den er enda mer innpåslitne. Den har jeg flere stikk av.

Humle og bie, de koser seg med blomster og lar meg være i fred. Vepsen går rett etter meg. Og maten min.

Kleggen. Den er enda mer innpåslitne. Den har jeg flere stikk av.
Vepsen går alltid rett til meg også, men så er det alltid jeg som løper avgårde mens jeg veiver med armene :sorry: (jada, vet at det ikke er lurt, men jeg får så angst av den lyden de lager :shy:)

Vepsen går alltid rett til meg også, men så er det alltid jeg som løper avgårde mens jeg veiver med armene :sorry: (jada, vet at det ikke er lurt, men jeg får så angst av den lyden de lager :shy:)
Jeg gjør akkurat det samme..

Stakkar jenta mi på 2 ble nettopp stukket mens hun satt og lekte så rolig i sandkassa :( jeg hater veps!!

Jeg prøvde å lage den veps fellen som jeg ikke husker hva hun het som skrev på denne tråden :p

Hele greia begynte å skumme etter en liten stund etter den hadde stått ute :p men det var ikke veps der, men små fluer / fluer, men greit å få vekk det også når jeg ikke vil ha dette inne :p:p

Back
Topp