Ventoline og babyhaler

~StRaToS~

Forumet er livet
Yngstemannen er litt tett og sterevr med å puste til tider. Vi (legen) tror at det er fordi han er forkjølet og at det er en reaksjon. Han får pipelyder når han strever med å puste. Så han fikk fikk ventoline da som vi skulle prøve ut. Men problemet er at han får helt panikk når jeg setter på han den babyhaleren. Han puster ikke noe inn siden han "griner seg blå" og jeg må stoppe for å roe han ned. Tar laaaang tid å roe han. Og når han gråter så strever han enda mere med å puste.
Er det vanlig at barn reagerer slik?
Er det noen som har noen tips?

Hvor gammel er han? Her hjalp det å se på drømmehagen.. Ellers så er det jo å være rolig selv som er trikset[;)] jeg tar sakte frem utstyret, setter han på fanger og plasserer den over nesa og munn. Teller rolig til ti, så lar jeg han få plukke litt på den. Men når han var baby, gav jeg han den bare.. Kan ikke huske jeg styra no hvertfall[8|]

Edit; ser jo i signaturen at han er 3 mnd.. Da funker nok drømmehagen dårlig.. Da tror jeg bare gjentakelse og avslappet atmosfære hjelper

Han er 3 mnd. [:)]
Funker ventoline med engang?
Her gjør den ikke det, men det kan godt hende at han ikke får i seg den dosen han skal ha.

vi har sånn babyhaler til Linus (men en annen type medisin inni) og her var det og grusomt i begynnelsen.. Men vi måtte faktisk "ta han" med makt til slutt. Holde han fast og holde maska over. Det gikk ett par dager så var den intense skrikingen over. Nå har vi holdt på med den i ett par uker, og han godtar den under tvil. protesterer litt,  men vet han må gjennomføre det, og jo mer han sammarbeider jo fortere går det.
Vi fikk ingen andre tips hos legen enn rett og slett holde han fast og være bestemt.

ORIGINAL: ~StRaToS~

Han er 3 mnd. [:)]
Funker ventoline med engang?
Her gjør den ikke det, men det kan godt hende at han ikke får i seg den dosen han skal ha.

Ventolinen skal virke med en gang ja.. Flutide er mer forebyggende.. Hvis han ikke har ca ti innpustninger får han nok ikke i seg alt nei ( ikke det at jeg fikk til ti når han var så liten altså) men hvis du tror han ikke fikk nok, så gi et puff til..

Ventoline er hurtigvirkende og skal fungere ganske raskt ja.
Har hatt litt problemer her også, men det begynner å komme seg.
Jeg lar han leke litt med babyhaleren, viser på meg selv og på ham uten å gi Ventoline.
Når jeg gir Ventoline holder jeg ham fast.

Tips: Gjør det mens han sover!!! Eneste som funket her da min var mindre... Ca kvarter etter dem er sovnet er de dypt i søvne. Da merker den ingenting og får inn den dosen de skal ha[:)]

tar gjerne noen minutter før man merker om den virker da, men den skal virke ganske raskt. Trekker han ikke pusten når han skriker? De fleste legene sier det bare hjelper til med å få medisinen skikkelig ned når de skriker, men da må de jo selvsagt trekke pusten.. Vi holder fast de dagene de/hun nekter.. medisinen må de ha

ORIGINAL: ToPrinser

Tips: Gjør det mens han sover!!! Eneste som funket her da min var mindre... Ca kvarter etter dem er sovnet er de dypt i søvne. Da merker den ingenting og får inn den dosen de skal ha[:)]

Det høres smart ut[;)]

Og når han ikke sover, så ser det nok ut som om jeg må tvinge han.....

Back
Topp