Ventolin

AB

Forumet er livet
Noen som har erfaring med å gi Ventolin til små barn?

Enok Tobias har hostet og surklet siden jul og når han hoster så hiver han etter pust.
En lege vi kjenner anbefalte Ventolin da det kunne være astma tendens. Spesielt også siden jeg hadde astma som barn.
Men dette må jo gå gjennom vår fastlege og jeg synes jo det er litt rart å skulle nevne for legen dette med Ventolin..

uansett er jeg skeptisk til å putte ting i lillegutt.. så jeg lurer på erfaringer?

Vår datter var veldig tett og surklete... var på legevakten og fikk ventolin... kjøpte kammer og inhalator, men virket ikke i det hele tatt her[:'(][&:]

Har en sønn som fikk ventolin på grunn av astma/bronkitt når han var 1 år, å det ble konstantert etter at han spiste en torskemiddag som han reagerte på. Har ei dater på under 3 år som fikk resept på ventolin pågrunn av langvarig hoste etter en forkjølelse men vi valgte å la være å ta den pågrunn av at hun ikke har hatt noen utredning på mulig astma. vet at den medesinen gir voldsomme bivirkninger å det orker jeg ikke å utsette henne for når vi ike vet noe om det er astma eller bronkitt. Ville forlangt en orntlig undersøkelse av barnet før jeg ville brukt ventolin. Jeg snakker av erfaring så deror er jeg så skeptisk til ventolin.

Mange tror astmamedisiner kun er for astma, men det er feil.
De på voksentoppen kaller det ikke for astmamedisiner, nettopp av den grunn at det hjelper mot så mye annet også.
Det burde kalles luftveismedisiner.

Har bare god erfaring med å gi ventoline til små barn. (har barn som bruker adskillig sterkere luftveismedisiner enn ventoline i tillegg)
Noen reagerer med uro osv, men det er som regel bare i en tilvenningsperiode.

Kan også hjelpe i korte perioder ved feks, bronkitt. Ved astma skal det gis i kombinasjon med en forebyggende medisin (feks flutide som mange har kjennskap til), men før astmadiagnose (eller andre diagnoser der det kan hjelpe) stilles bruker de å gi bare ventoline for å avhjelpe i akutte situasjoner. :)

Har en gutt født okt 07. Har har brukt ventoline og flutide siden han va 4 mnd... Bruka de den dag i dag.. Han har astma bronkitt.. Og ja eg synst at de hjelpe, har ikkje merka noke bivirkning. De hjelpe vertfalll utrulig godt på luftveiane hans.

Vi fikk Ventolin til Trym når han var liten. Ikke pga astma, for det har han ikke, men pga falsk krupp. Når han får anfall går det som regel greit med frisk kald luft, men av og til må vi gi ventolin for å løsne opp. (har ventolin i flytende form)

ORIGINAL: Ihne

Minstemann her får ventolin ved behov.
Han går fast på flutide, og får ventolin om han blir altfor tett.

Jeg har ikke merket noe til bivirkninger.

her er det airomir og flutide. syns det fungerer godt[:)]

Vi har brukt ventoline her ved behov, nå må vi til legen igjen for å se om ikke det er noe annet som kan ha bedre effekt da det ikke hjelper lengre[&o] Hnu hoster natta lang stakkar, medisinene hjelper ikke og vi alle får mangel på søvn pga den hersens hostingen.

JOhanna begynte med ventolin da hun var 1 år - en gang pr dag, og dette var kjempebra for henne... hun hadde vanligvis en rallende hoste hflere ganger pr natt, som roet seg veldig da hun begynte med masken, som hun kaller den. Hennes bronkitthoste er sannsynligvis et resultat av atopisk eksem, så vi regner med at hun ikke skal behøve det resten av livet

Back
Topp