Ventolin og flutide (?)

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Noen som gir/har gitt det til sine barn her?

Har fått det til vesla idag som hun må ta i en uke fordi hun er så tett i brystet..
Har barna derea fått noen bivirkninger?

Står også at man skal skylde munnen godt, men det er jo ikke like lett med en liten baby da, skal prøve å gi pupp rett etterpå tenkte jeg da, men er hun ikke sulten så blir det ikke så lett. Er det veldig viktig?

Og må den beholderen jeg spruter innholdet i vaskes etter hvert bruk, eller holder det med en gang om dagen?

Ingen bivirkninger. Men kan bli litt gira av ventoline. Minsten pusser jeg alltid munnen med tannborste og masse vann. Går så fint åtte :)

Vi har bestandig fått beskjed om at etter en uke bra pust så skal kan trappe ned behandlingen før man slutter helt.
Sjekk.om det gjelder.for dere også.

Ja det er forresten viktig å gi drikke. Flutide er hardt for tenner og jeg tror man er mer utsatt for sopp i munn.

Har ikke merket noen bivirkninger.
Han har gått på dette siden i sommer. Han er 3, så jeg gir han bare drikke etter han har tatt medisin. Legen sa det holdt, men at det var viktig.

Fikk ikke noe beskjed om nedtrapping egentlig.
I begynnelsen skulle jeg gi to doser ventolin 4 ganger daglig, så bare 1 dose 4 ganger daglig når jeg syns det blir bedre.

Hun har jo ikke tenner så de blir iallefall ikke skada, hun tar heller ikke flaske så får ikke gitt noe annet en pupp.
Får bare håpe det er greit da.

Tusen takk for svar[:)]

Flutiden skal jeg gi morgen og kveld

Husk gi ventolin først.. gjerne vent litt så luftveiene får åpnet seg..
Drikke er viktig pga faren for sopp i munnen! Det kan blir ubehaglig for ungen....

ORIGINAL: Tinha

Husk gi ventolin først.. gjerne vent litt så luftveiene får åpnet seg..
Drikke er viktig pga faren for sopp i munnen! Det kan blir ubehaglig for ungen....

Ja, de merket heldigvis beholderne med 1 og 2 på apoteket[:)]

Uff, håper hun vil ha puppen etter hver dose da. Er jo ikke så mye annet jeg kan gjøre[&o]

Tusen takk for svar!

ja vi bruker begge deler her, men for tiden bare fluitide, morgen å kveld, som er den langtidsvirkende å forebyggende.
de skal drikke masse etter vær dose fikk jeg beskjed om pga de kan få sopp i munn å hals, å tennene kan vist råttne sa de:S så skylling var viktig, pusse tenner er viktig . lykke til med bruken, tuben vaskes en gang i uka fikk jeg beskjed om :)

bivirkninger er jo feks sopp i munnen om man ikke skyller. spes etter flutide.. ej hadde kansje prøvd å gi ho flasek me vann på å en eller to dråpa saft oppi, evt kjøpe sånt middagglass med fruktdrikk til små babyer, å bare latt ho fått litt, eller tannbørste me litt vann på så ho får sutte??
ellers er guttungen blitt mer rolig faktisk...?! å ej vasker den 1gang i uken.. mener på det var det ej leste på den. den gamle kokte ej, men den ej har fått no skal vaskes i ikke for varmt vann å mild såpe....

Back
Topp