Ventetiden

Starfish

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har du og din partner noen ting dere gjør under ventetiden?

Jeg ga mannen min en bok som heter "Du skal bli far og du har 40 uker å forberede deg på". Den tar for seg graviditeten uke for uke. Leser et avsnitt i den hver nye uke :)

Ellers gjør vi ikke noe spesielt. Sjekker jo litt app'er og leser fra dem. Snakker om litt babyting, mest når vi skal fortelle andre det:p Og så er han oppmerksom og spør hvordan formen min er og tilbyr ofte massasje.

Planlegging sv innkjøp, navn etc vil jeg vente med til vi har passert tolv uker. Og kanskje også til oul har vært. Men om mange vogner osv på tilbud før/etter jul, må vi følge godt med :)

Vi leser egentlig bare uke for uke :) også prøver vi og fortelle datteren vår att hun skal bli storesøster :) men det er en stund til hun skjønner ^^ også peker vi på magen å sier baby :) vi har egentlig alt vi trenger etter første. Og navn er klart ^^

Gjør ingenting vi. Later som om det ikke har skjedd noe hehe ;) satser på at tiden går raskere da.
Men kjenner formen begynner å bli dårligere og dårligere så blir verre og verre og late som ingenting hehe

Har nok med å underholde sønnen vår, merker at det ikke er like altoppslukende denne gangen som sist :p

Tiden går sakte, men har ei på 15 mnd som krever oppmerksomhet. Vil fokusere på og bruke masse tid sammen med henne før neste kommer:) da må hun jo dele og hun er såpass liten enda at hun trenger oppfølging, lek og moro:)

Vi har mer enn nok å fylle ventetida med, både med studier, totalrenovering av hus, jobbing, oppfølging av storebror og prøve å få noe tid til familiekos innimellom :p

Vi har to småbarn fra før av..
Og nå når jeg er så dårlig , blir det ekstra på mannen :p

Blir nok litt mer tanker/ planlegging etter nyttår tenker jeg. Håper formen er bedre også da..

Prøver å fylle opp med aktiviteter så dagene flyr :-)

De fleste er travelt opptatt med storesøsken ser jeg. Det er koselig:)

Blir kanskje mer babyplanlegging utover i svangerskapet? Da må jo navn bestemmes, innkjøp gjøres, valg av vogn etc tas. Gleder meg!

Har ikke noe som oppholder meg, så føler at tidrn går sent, men jeg har begynt å tenke på julegaver og laget liste over hva jeg skal kjøpe til alle :-) så nå skal jeg snart begynne å handle:-)

Så gleder jeg meg til å begynne å pynte til jul og hvordan vi skal fortelle besteforeldre om graviditeten, mine foreldre skal feire hos oss så vil si det med en gave :-)
Jeg tenker også på juleforberedelser som baking og juleselskap :-)

Virker ikke så lenge til når jeg tenker på jul, og jeg er i uke 12 8.desember :-)
Gleder meg til å spise pepperkaker 1.desember:-)

Jeg/vi har faktisk ikke snakket så mye om spiren, annet enn at vi må ha ny bil til høsten igjen! Vil helst ikke gjøre for mye ut av det før vi er kommet over uke 12. Og vi har ingen planer om å fortelle det til noen, verken familie, venner eller storesøster før jul. Det blir lenge for henne å vente, og vi ønsker å være sikker på alt går riktige veien. I mellomtiden tar svangerskapssymptomene nok plass, så vi begge kjenner på det skal bli en fin forandring i livet om noen gode måneder <3

Har ikke noe som oppholder meg, så føler at tidrn går sent, men jeg har begynt å tenke på julegaver og laget liste over hva jeg skal kjøpe til alle :-) så nå skal jeg snart begynne å handle:-)

Så gleder jeg meg til å begynne å pynte til jul og hvordan vi skal fortelle besteforeldre om graviditeten, mine foreldre skal feire hos oss så vil si det med en gave :-)
Jeg tenker også på juleforberedelser som baking og juleselskap :-)

Virker ikke så lenge til når jeg tenker på jul, og jeg er i uke 12 8.desember :-)
Gleder meg til å spise pepperkaker 1.desember:-)

Gleder meg masse til jul! Smått i gang med litt strikkegaver (ingen storstrikker, så bare noen få utvalgte som kan få strikkegaver :p)

Og så gleder jeg meg enda mer til julen 2016 når vi har en 1,5 åring som løper rundt :) :) :)

Tja, leve normalt, gjøre ting som er bra for meg. Fokusere på kosthold og litt aktivitet. Jul er litt tidlig enda, må hvertfall vente til november.. Men det er jo jammen ikke lenge til det heller, det går fort!! Måtte tida gå like fort fremover!! ;)

Jeg prøver å si "det går som det går", slappe av og tenke på alt annet fram mot UL i uke 9 og 12 uker.
Litt i "fornektelse" til jeg ser at dette går fint.

Ventetiden er lang enda tross jeg har henda fulle ❤️ ei på 6 år og ei på 11 mnd gjør dagene kortere. Men med en gang kvelden kommer så går det altfor treeeegt Hehe gleder meg bare frem til jeg skal på ul 2 november :)

Tja går stort på dagen med barna mine og kvelden nyte sofaen før natta . Hjemme i perm med hun minste :)

Back
Topp