Ventetid

MammaKiwi

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
:Heartbigred
noen av oss har allerede født og koser seg med den nyfødte... noen av oss andre har fortsatt noen uker i vente...
hva gjør du i denne ventetiden? hvordan forberede du deg?
Strikket du noe til den lille? Eller kanskje du syr? Eller nyter du av en god bok eller en kanon god serie på TV?

del gjerne hva du gjør på denne ventetiden...
Med bilder eller tekst. Eller begge deler:Heartbigred

Jeg er hjemme 100% SM pga veldig vonde og kraftige kynnere...så nå ligner mer på maserier. Har problemer med bekkenet også. Kroppen min hindre meg veldig mye for tiden og det er ganske frustrerende. Så for å holde psyken på plass prøver jeg å gjøre/forberede en liten ting hver dag til lillebror kjem. I går farget søstrene og jeg deres gamle ullplagg fra rosa/lilla til blå.. det var gøy.
Lykke til med innspurte damer:Heartblue:Heartpink
 

Vedlegg

  • 45512FBC-45A3-4562-B141-D10DF414B0A8.jpeg
    45512FBC-45A3-4562-B141-D10DF414B0A8.jpeg
    33,8 KB · Visninger: 47
  • 510FE74C-FE9C-42C0-B275-4DDA68081052.jpeg
    510FE74C-FE9C-42C0-B275-4DDA68081052.jpeg
    32,3 KB · Visninger: 47
  • 78907BCC-B424-4F14-A8CC-EBC3BCB2D314.jpeg
    78907BCC-B424-4F14-A8CC-EBC3BCB2D314.jpeg
    29,2 KB · Visninger: 47
Jeg strikker og ser mye søppel på TV :p Går meg en liten tur de dagene formen tilsier det. Er også fult sykemeldt. Starter permisjonen den 17.sept :) Det meste er klart til babyen, gjennstår å få mine egne klær ned i en bag samt koke smokken jeg tenker ta med på sykehuset.
 
Jeg er også 100% sykemeldt og har vært delvis sykemeldt siden mai... Har kjedet meg mye, spesielt fordi energien har vært veldig lav og jeg ikke har klart å gjøre noe i løpet av dagen. Nå er den bedre etter noen uker med 100% sykemelding. På grunn av det har jeg kunnet strikke mange små plagg, se mye på serier og vaske alt av babytøy/tekstiler. Har pakket stellebag/babybag til sykehuset (vi har lang reisevei) og nesten ferdig baggene til meg selv, samboer og hunder. Prøver å gjøre minst en ting hjemme hver dag, feks lage middag, vaske klær, rydde. Klarer aldri å gå tur før på ettermiddagen/kvelden. Det har vært viktig for meg å komme meg ut minst en gang per dag, omså bare i hagen, for å holde psyken litt oppe! Har vasker bilen og satt inn isofixen også, noe som var deilig å få gjort.
Leser mye om fødsel og amming i tillegg, ser noen videoer og prøver å ta det med ro uten å få dårlig samvittighet. Netthandler altfor mye så nesten alt av utstyr er på plass :nailbiting:
 

Vedlegg

  • 15B783D3-33C5-4A12-82CC-0EA163F5C26F.jpeg
    15B783D3-33C5-4A12-82CC-0EA163F5C26F.jpeg
    34,4 KB · Visninger: 25
Så utrolig smart å farge ulltøyet :woot:

ja! Veldig lett også. Vaske uker i eddikvann, så koke opp vann med konditorfarge. Slå av kjele. Så legge plagget ned i det varme vannet. La det ligge til det blir kaldt. Vaske i eddikvann :happy:
 
Fikk endelig sydd ferdig babynestet... lagt p ventet på å bli ferdig siden mai:bag:
 

Vedlegg

  • 6769702B-0095-4740-96AA-B3B5968D17B1.jpeg
    6769702B-0095-4740-96AA-B3B5968D17B1.jpeg
    25,1 KB · Visninger: 24
Jeg er også 100% sykemeldt og har vært delvis sykemeldt siden mai... Har kjedet meg mye, spesielt fordi energien har vært veldig lav og jeg ikke har klart å gjøre noe i løpet av dagen. Nå er den bedre etter noen uker med 100% sykemelding. På grunn av det har jeg kunnet strikke mange små plagg, se mye på serier og vaske alt av babytøy/tekstiler. Har pakket stellebag/babybag til sykehuset (vi har lang reisevei) og nesten ferdig baggene til meg selv, samboer og hunder. Prøver å gjøre minst en ting hjemme hver dag, feks lage middag, vaske klær, rydde. Klarer aldri å gå tur før på ettermiddagen/kvelden. Det har vært viktig for meg å komme meg ut minst en gang per dag, omså bare i hagen, for å holde psyken litt oppe! Har vasker bilen og satt inn isofixen også, noe som var deilig å få gjort.
Leser mye om fødsel og amming i tillegg, ser noen videoer og prøver å ta det med ro uten å få dårlig samvittighet. Netthandler altfor mye så nesten alt av utstyr er på plass :nailbiting:

høres jo ut som en god plan, å ha et mål for dagen. Slik holder jeg på med også nå. Hjelper på psyken :)
 
Jobber fortsatt fullt, og alt for travelt på jobb. Skal ikke ut i perm før 7.10. Men jobber som lærer så har heldigvis høstferie en uke før der igjen. Nå har vi også dessverre et dødsfall i familien da mannen til svigermor er terminal. Så ukene framover blir å hjelpe henne med begravelse og ordne opp i huset og evt hjelpe henne å finne mindre leilighet..

Jeg har ikke kjøpt vogn, bilstol eller klær enda. Er tredjemann, men nå er minsten i heimen 7 år, så trenger mye nytt. Håper å få brukt høstferien til å få alt på plass, også kan vel roen begynne å senke seg etter hvert... Så det er dårlig med rolige dager her altså. Gleder meg til ting har roet seg litt.
 
Så gøy å farge ullklær!
Får man like stor suksess med vanlig bomullstøy, tro? Vi har mye som er i rosa nyanser, men hvis dette er en gutt tror jeg at jeg vil ha mer blått/grønt.

Jeg er sykemeldt og nyter noen dager med samboer som nettopp kom hjem fra jobb. Vi har det litt travelt med planlegging av oppussing og kommende oppussing, samt gjøre klart til baby og gjesterom før han reiser igjen om to uker. Men jeg tar det mye med ro, gjør minst mulig. Skal skaffe oss robotstøvsuger som kan moppe også, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør det når bekkenet er så vondt (og det trengs virkelig å bli rengjort oftere enn kun når han er hjemme).
 
Jeg flyr å rydder, vasker og hiver i ett sett :hilarious: klarer rett og slett ikke å sette meg ned.. gleder meg sååå til lillemann kommer og vi blir en familie på 5 :joyful::joyful: hadde aldri verden drømt om å være så heldig å få 3 barn :joyful::joyful:
 
Jeg har første permisjonsdag i dag, så tre uker til termin! Ventetiden brukes til å nyte fred og ro mens treåringen er i barnehagen. Ser på serier. Prøver å drikke mye vann siden jeg har en tendens til å bli dehydrert, svimmel og kvalm i dette svangerskapet :hungover:
Går en tur ut hvis det ikke regner (regnjakken går ikke å lukke over magen:hilarious:) og hører på podcast.
Hadde veldig mye utstyr klart etter førstefødte, så er ikke stort jeg har behøvd å gjøre klart til den lille. Men har organisert kommoden, kjøpt inn litt utstyr, malt vugge, redd opp seng og vogn. Tenkte jeg skulle samle sammen alt til ammekroken min en dag. Sist hadde jeg en boks/kurv med kluter, ammeinnlegg, purelan, utstyr til pumpa og litt snacks, samt plass til vannflaske. Klar for økedøgn :shy: den fikk jeg god bruk for, så vil ha det samme denne gangen også :happy: Det var så greit å bare flytte den med seg til senga eller sofaen så hadde jeg alt tilgjengelig de dagene baby bare ville ha pupp :shy:
 
Jeg er 60 % sykmeldt. Prøver å jobbe hjemmefra på de gode dagene, men sliter skikkelig for tiden med søvn pga maserier og hyppige dobesøk pluss syre oppstøt :yuck:. Blodprosenten min er skremmende lav, det skjedde ila noen uker. Så alt jeg gjør er å sove stort sett. Skal prøve å sykle meg en tur i dag fordi sykling er mer skånsomt mot bekkenet enn gåing, har vondt i rygg. Løser også en del kryssord og ser på komedier, skal prøve å strikke videre på babyteppe. I dag har jeg også lyst til å tvinge mannen til å kaste papp og rydde vekk noen ting :happy:
 
Så gøy å farge ullklær!
Får man like stor suksess med vanlig bomullstøy, tro? Vi har mye som er i rosa nyanser, men hvis dette er en gutt tror jeg at jeg vil ha mer blått/grønt.

Jeg er sykemeldt og nyter noen dager med samboer som nettopp kom hjem fra jobb. Vi har det litt travelt med planlegging av oppussing og kommende oppussing, samt gjøre klart til baby og gjesterom før han reiser igjen om to uker. Men jeg tar det mye med ro, gjør minst mulig. Skal skaffe oss robotstøvsuger som kan moppe også, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør det når bekkenet er så vondt (og det trengs virkelig å bli rengjort oftere enn kun når han er hjemme).

nei. Bomull må du bruke tekstilfarge og gjøre setninger vaskemaskin. Lett det også. denne teknikken går bare på ull. Så om tråden i ullklærne er polyester/bomull endrer ikke den farge. Men her er tråden bare synlig fra innsiden.
 
Jeg har første permisjonsdag i dag, så tre uker til termin! Ventetiden brukes til å nyte fred og ro mens treåringen er i barnehagen. Ser på serier. Prøver å drikke mye vann siden jeg har en tendens til å bli dehydrert, svimmel og kvalm i dette svangerskapet :hungover:
Går en tur ut hvis det ikke regner (regnjakken går ikke å lukke over magen:hilarious:) og hører på podcast.
Hadde veldig mye utstyr klart etter førstefødte, så er ikke stort jeg har behøvd å gjøre klart til den lille. Men har organisert kommoden, kjøpt inn litt utstyr, malt vugge, redd opp seng og vogn. Tenkte jeg skulle samle sammen alt til ammekroken min en dag. Sist hadde jeg en boks/kurv med kluter, ammeinnlegg, purelan, utstyr til pumpa og litt snacks, samt plass til vannflaske. Klar for økedøgn :shy: den fikk jeg god bruk for, så vil ha det samme denne gangen også :happy: Det var så greit å bare flytte den med seg til senga eller sofaen så hadde jeg alt tilgjengelig de dagene baby bare ville ha pupp :shy:
Ja veldig greit med en ammekrok. Eg har også en tøypose/kurv som har noen lommer og romlig åpen plass til som du nevne; vannflaske, ammeinnlegg, hårstrikk, gulpekluter osv. Veldig veldig greit!
 
Her strikker jeg en del til årets julegaver, greit å være tidlig ute i år. Har også sett ulovlig mye tv, ganske sikker på at jeg har sett mer de siste ukene enn jeg har gjor det siste året.
Ryggen gjør det umulig å vaske/rydde så mye som ønsket og turer er utelukket da jeg blir liggende med varmeflaske noen timer i etterkant for å overleve resten av dagen..

Nå klør det bare i fingrene etter å sette opp alt på stellebordet, men tenker jeg venter så lenge si mulig for at det ikke skal støve ned. Vet jo aldri om fødselen skjer i morgen eller 2 uker på overtid. Ser for meg at jeg løper rundt for å organisere når jeg innser at fødselen er i gang og jeg kun har noen timer hjemme, haha.
 
Back
Topp