Det ser ut som at det etterhvert går mot IVF for oss.. På helsenorge står det ventetid 24 uker til utredning og 14 uker til dagbehandling. Gyn-time og sædprøve har vi allerede i boks, så da er det 14 uker som blir reell ventetid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det ser ut som at det etterhvert går mot IVF for oss.. På helsenorge står det ventetid 24 uker til utredning og 14 uker til dagbehandling. Gyn-time og sædprøve har vi allerede i boks, så da er det 14 uker som blir reell ventetid?
Takk for svar jentervi hadde i utgangspunktet tenkt å vente med søknad til IVF dersom sædprøve var helt ok, og gjøre lap og prøve medisiner før vi søkte. Men nå tror jeg vi har bestemt oss for å søke uansett også prøve disse tingene i ventetiden! Kjipt å stå der om 6 mnd og ingenting funka, OGSÅ må vi vente opp til et år :O
Høres lurt ut![]()
Hos meg ville ikke legen sende henvisning før lap var gjennomført fordi han mistenke endometreose. Så da måtte jeg først vente på det og..
Moralen er, vær føre var og unngå all venting du kan unngå!

Men tror kanskje de har ansatt en til lege og at det derfor nå er litt kortere muligens.. Mitt IVF var i november og jeg er gravid
Søk! Ingenting er bedre enn at du blir gravid i køen og kan gi plassen din til noen andre
For oss tok det 1,5 år fra legen sendte søknad til første IVF forsøk, med samtaler innimellom der. Og vi ble hoppet FRAM i køen ca 3/4 år!Men tror kanskje de har ansatt en til lege og at det derfor nå er litt kortere muligens.. Mitt IVF var i november og jeg er gravid
![]()
Mhm!!Det var forferdelig lang tid.. Gratulerer med graviditeten![]()
En skam! Men helt normalt for bergen..
Det går flere møter med maaange mnd ventetid i mellom. Vi hadde 6 mnd til første møte, men likevel tok det et helt år fra da til selve IVF forsøket. Hadde en ny time innimellom. Det er mye venting. Så prøv gjerne Hausken i mellomtiden om dere ønsker det!Hei, ny her. Vi var til privat utredning hos klinikk hausken siden det var 4 mnd ventetid hos gynekolog med avtale. Ble henvist til IVF på Haukeland og fikk time 5 mnd frem i tid. Men nå har vi fått ny time 2 mnd tidligere [emoji4]
Men i realiteten, hvor lenge kan det da ta fra denne samtalen vi skal ha i april til vi faktisk får et IVF forsøk? Helst ville jeg sluppet alt av medisiner og vi har tenkt å ta et insemineringsforsøk på hausken i neste syklus.
Det går flere møter med maaange mnd ventetid i mellom. Vi hadde 6 mnd til første møte, men likevel tok det et helt år fra da til selve IVF forsøket. Hadde en ny time innimellom. Det er mye venting. Så prøv gjerne Hausken i mellomtiden om dere ønsker det!
Hei!
Inne og kikka på denne tråden bare! Om dere har mulighet, økonomisk og evt til overnatting, så ville jeg vurdert Trondheim om jeg var dere! Er jo fritt sykehusvalg, og det er så og si ingen ventetid! Så veit dere det hvertfall[emoji4]
Ja jeg har tenkt på detmen hvordan gjør man det ifht fri fra jobb? Hvor mye fri må man ta?
Første frist er dessverre til forsamtalen og andre hvor lang tid før oppstart der igjen. Anbefaler Porsgrunn om dere vil ha kortere tidEventuelt da St. Olavs, må jo reise til begge stedene
![]()
Utredning var bare en dag for min del, men den tok vi privat! Ble vurdert at jeg skulle ha kort protokoll, og jeg har hatt tre dager med oppmøte på sykehuset.. ultralyd av egg på en torsdag, uttak tirsdagen etter og innsett torsdag to dager etter uttak! Men om du hører med dem, så kan det hende du kan få tatt den ultralyden av egga der du bor[emoji4] veit av noen som har gjort det! Men å bli i Trondheim mellom uttak og innsett er sikkert lurt[emoji4]