Ventetid Haukeland :(

kathe84

Glad i forumet
Vet at jeg egentlig ikke skal klage, for er så heldig å ha fått et lite mirakel som nå snart er 2 år. Vi ville ha de tette, men min gynekolog ville ikke høre på meg når jeg ville ha viderehenvisning til utredning fordi vi har lavt sædantall (vi visste dette fordi vi skulle egentlig bli viderehenvist men så satt spira).

Når vi ENDELIG fikk vidrehenvisning og sendt søknad til IVF var det kun fordi jeg ringte (nesten gråtene) og sa at vi måtte bruke alle sparepengene våre på privat ivf.

Nå har jeg fått tid til samtale og det er nøyaktig 6 måneder etter vi sendte inn søknanden (Haukeland). Så da rekner jeg med at jeg sikkert ikke kommer i gang med behandling før uti august/september/oktober? For det er vel kanskje 3- 6 månders ventetid etter samtalen også??? *trampe med foten og sutre*

VET at jeg ikke bør klage - men er utolmodig og ble litt skuffet, for hadde håpt å komme inn til forsamtale LITT før. Hadde foresten amh verdier på 9,2 - leser noen steder at det er innenfor normalen, mens andre steder er det visst ikke noe å hoppe i taket over.

Litt lei meg i dag jeg.

Sånn - nå skal jeg slutte å syte.

Takk for at du leste!

Tilhører Riksen, så vet dessverre ingen ting om Haukeland... Ei heller noe om AMH-verdier. Men signerer at venting er noe dritt, og skjønner at du er lei deg. For en kjip gynekolog som ikke gadd å sende brev!

Kanskje dere kan ringe og si at dere gjerne vil stå på ringeliste om de får inn noen avbedtillinger? Det har funket for oss på Riksen iallfall. Men da må man kunne stille på veldig kort varsel.

Takk for svar! :)Har tenkt på det nå i ettertid at jeg vil ringe og si at vi gjerne hopper på en time tidligere om det er mulig. Jeg "hopper" gjerne om de sier "hopp" :) Nå driver jeg å venter på å få ringe til gynekologen min for å høre hva hun har å si om resultatene mine. Og håper å få de tilsendt i posten også. Om vi skulle velge å gå privat, er det jo greit å ha noen nylige prøver å vise til.

Er du født i 1984?Jeg bare gjetter det pga din nickname.Du trenger ikke å gå til privat da.Du har jo krav på å gå til offentlig.

Amh skal ligge mellom 3 og 60 så din er jo godt innefor normalen :) Når vi startet IVF var min 11 og det var legen godt fornøyd med ! Jeg har flere ganger ringt og sagt jeg kan at avbestille timer på kort varsel og det har jeg da også fått, så det er absolutt verdt ett forsøk.. Lykke til

Født i 84 ja. Men er bare så utolmodig. Om vi har samtale i slutten av mai kommer vi sikkert ikke igang med behandlingen på en evighet tenker jeg :(

I følge denne siden er det jo flere måleenhet en bruker når en måler AMH. Og jeg kan sverge på at damen jeg snakket med sa 9,2 picomol/l (pmol/l). Og DA er tallet mitt dårlig, mtp at jeg er 29 år. Eller "redusert" som det står på siden. Vi er visst "dreamteam" jeg og mannen da - redusert antall sædceller og redusert antall egg :D

Ringte foresten Haukeland igjen, og der fikk jeg beskjed om at pga omlegging i datasystemet, så ringer de ikke opp folk når de får avbestillinger av timer. Hun sa jeg kanskje kunne ringe av og til, for å se om det var noe, men hun mente jeg sikkert ikke kom til å få komme tidligere inn enn 14 dager før. Prøvde å få henne til å gjenta prøveresultatet mitt, men det ville hun ikke. Mente jeg ikke måtte tenke noe mer på det før mai. Lett for henne å si ja...

Folk blir gravide med AMH på 2.Jeg hadde vært litt mere avslappet hvis jeg hadde vært deg men jeg vet at det ikke er så lett.

Joda. Det er nok bare "sjokket" over at ting ikke ble "akkurat som planlagt" som kom over meg i dag. Og etter å ha levd i 29 år så burde jeg vel egentlig vite at slik er livet :P Men jeg begynner å akseptere dette nå. Vi finner nok en ordning, og om ikke, så går livet videre. Ikke verre enn som så! :)

Joda. Det er nok bare "sjokket" over at ting ikke ble "akkurat som planlagt" som kom over meg i dag. Og etter å ha levd i 29 år så burde jeg vel egentlig vite at slik er livet :p Men jeg begynner å akseptere dette nå. Vi finner nok en ordning, og om ikke, så går livet videre. Ikke verre enn som så! :)
Det ordner seg for snille piker vettu!:)

Jobber på labben ved siden av ivf, og vet de sliter en del med omlegging av datasystemer som du sier de sa til deg, og jeg vet det er veldig kjedelig at det skjer seff akk nå, til og med jeg som allerede er inni gamet må vente unødvendige 4-5 mnd fra første til andre forsøk, så det er nok desverre bare slik det er nå, det betyr ikke at det ikke bedres, det tar nok bare litt tid. Etter forsamtalen tar det nok sikkert ikke mer enn 3 mnd å komme igang, slik jeg har erfart hvertfall, hååååper virkelig det plutselig går mye kjappere!! :) :) Lykke til :D

Takk! Regner med det kanskje går litt lengre enn tre måneder siden de sikkert skal ha sommerferie og pga datasystemet. Men men- får ta tiden til hjelp og finne på noe gøy hver måned frem til da:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp