Venterom hos legen!

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg sitter her på legevakten og venter på min tur til å komme meg inn hos legen.

Kjenner at jeg blir utrolig irritert over både det ene og det andre..

Blant annet:
- folk som nyser og hoster og harker uten å holde seg for munnen
- folk som sniker i køen/ folk som prøver snike i køen.
- folk som snakker høyt i mobilen, selvom det står veldig synlige plakater om at mobilene skal slås på lydløs og at man ikke skal snakke i telefon.

Hva irriterer dere dere over når dere sitter å venter på venterom?

Først og fremst ventetiden;) Er som regel såpass sjuk om eg er på legevakta at eg har meir enn nok med å sitte oppreist i stolen. Så dei dårlige stolane, og mangel på seng har irritert meg;)
God bedring! Håpar du kjem inn snart:)

Folk som snakker høyt i telefonen....
Er ikke særlig begeistret for de som lar basseluskene sine fly fritt gjennom lufta heller. Skjønner om det er barn eller personer med nedsatt bevegelsesfunksjon, altså.. Men oppegående, voksne mennesker bør vel vite bedre..

Mest ventetiden

Bakteriene som spres i hytt og pine av folk som tror de er alene på legevakta. Sannsynligvis hadde de ikke engang trengt å vært der.. Godt med søvn og vann hjelper i massevis mot forkjølelse og influensa. Ser ikke helt poenget med å kravle seg helt ned til legevakten med en uskyldig basselusk - det går faktisk over, helt av seg selv!

Ventetiden. Det er få ganger jeg har irritert meg av andre ting. Her sitter det som regel et par eldre og snakker lavt om ditt og datt :)

At man må vente over ventetiden at det kan gå over 20min over timen man egentlig skulle ha. Å de som prater høylytt i telefon.

Var på legevakten for første gang på 10 år her om dagen. Fikk ikke med med noe som irriterte meg, var opptatt med å følge med den syke ungen min.

Ventetiden! Kommer stort sett ikke til før minimum 40 min etter oppsatt time. Ofte 1 time også, men er så fornøyd med legen at det får bare være. Er der heldigvis sjeldent.

Irriterer meg veldig sjelden over noe på venterommet. Aldri måtte vente lengre enn 10 minutt, og da har jeg ikke rukket bli irritert ;)
De gangene jeg har vært der har jeg enten vært gravid eller syk. Når jeg har vært der som gravid så har jeg vært så glad og stolt over å være gravid at jeg ikke har sett de rundt meg. Og når jeg har vært syk har jeg ikke klart å bry meg om de andre, vært for opptatt med meg selv og formen min :p

Hos fastlegen er det null problem. Kommer som regel inn handle kjapt, og det er et lite legekontor, så sjeldent det er så mange der. Storfornøyd med både lokalet og de som jobber der :-)

Først og fremst ventetiden;) Er som regel såpass sjuk om eg er på legevakta at eg har meir enn nok med å sitte oppreist i stolen. Så dei dårlige stolane, og mangel på seng har irritert meg;)
God bedring! Håpar du kjem inn snart:)
Tusen takk!
Venta i tre samfulle timer. Barn og eldre ble prioritert. Til slutt måtte de ringe etter flere leger. Var helt kaos der borte!! Endelig har jeg fått meg medisiner og ligger i senga hjemme :)

Tusen takk!
Venta i tre samfulle timer. Barn og eldre ble prioritert. Til slutt måtte de ringe etter flere leger. Var helt kaos der borte!! Endelig har jeg fått meg medisiner og ligger i senga hjemme :)
Huff, det er altfor lenge:( Håpar formen kjem seg fort med medisin:)

Folk som snakker i telefonen, gjerne høyt om hvorfor de er hos legen *kleint* :p

Er ofte lang ventetid hos fastlegen. Når det bikker timen synes jeg de kan ringe og gi beskjed om at det er mye forsinkelse. Lite legekontor, så det skulle latt seg gjøre. På legevakt må de være de som lager lang ventetid fordi de er for friske til å være der, og fint kunne ha ventet til fastlegen åpner.

Legevakten drar vi ikke til selv om det er nøden.
Mannen min hadde en grusom hodepine i jula 2014. Var på legevakten på julaften, 2.juledag ble han hentet med ambulanse (da var han for frisk i følge de på legevakten at vi måtte vente 3-4 timer etter timen) og 4. juledag. Da fastlegen hans åpnet den 5.juledag så endte det opp med ambulansetur rett på sykehus og masse undersøkelser før de fant ut at han hadde hjernehinnebetennelse(Heldigvis den ikke-smittsomme). Så legene på legevakta kan ta seg en lang springmarsj hvis de ser meg! De konkluderte med at han "bare" hadde influensa og ei sa at han hadde bihulebetennelse selv om han ikke hadde vondt i bihulene eller var snørrete og selv om han ikke hadde symptomer på influensa. Han hadde en del symptomer på hjernehinnebetennelse men det nektet de å høre på meg om.
På legevakten satt vi i timesvis og ventet.
Hos fastlegene våre kommer vi inn når vi har time!

Dersom det er kun meg og ikke ungene sitter jeg å observerer folk. Fått meg en god latter mange ganger ;) dersom jeg er der med en av ungene er det ventetiden dersom den blir dradd ut.

Legevakten drar vi ikke til selv om det er nøden.
Mannen min hadde en grusom hodepine i jula 2014. Var på legevakten på julaften, 2.juledag ble han hentet med ambulanse (da var han for frisk i følge de på legevakten at vi måtte vente 3-4 timer etter timen) og 4. juledag. Da fastlegen hans åpnet den 5.juledag så endte det opp med ambulansetur rett på sykehus og masse undersøkelser før de fant ut at han hadde hjernehinnebetennelse(Heldigvis den ikke-smittsomme). Så legene på legevakta kan ta seg en lang springmarsj hvis de ser meg! De konkluderte med at han "bare" hadde influensa og ei sa at han hadde bihulebetennelse selv om han ikke hadde vondt i bihulene eller var snørrete og selv om han ikke hadde symptomer på influensa. Han hadde en del symptomer på hjernehinnebetennelse men det nektet de å høre på meg om.
På legevakten satt vi i timesvis og ventet.
Hos fastlegene våre kommer vi inn når vi har time!
Her var det omvendt. Fastlegen nektet å behandle gutten min. Kjørte opp på legevakten på kvelden. Ble henta i ambulanse. Gutten hadde dobbel lungebetennelse og CRP på 98. Byttet fastlege etter jeg bestilte tine hos han kun for å gi han en real lekse.

Folk som går i luka og klager over at de ikke får behandling for den diagnosen de har googlet seg fram til at de har :P

Og alle som påstår at de har influensa, fordi jeg blir misunnelig. Nå jeg har influensa orker jeg ikke å ringe til legen selv en gang, så å sitte på venterommet på legevakta er nærmest en våt drøm når jeg er så sjuk!

Back
Topp