venter nr2 :)

tinne87

Andre møte med forumet
Ka tenke dokker som vente nr 2? :) Kordan følelsa å tanka har dokker? :)

Er veldig spent på kordan det blir :P

Haha, leste helt feil først, så jeg svarte noe helt annet :P

Jeg tenker at jeg gleder meg veldig, men gruer meg også. Er redd for at storebror skal føle at vi ikke er like masse glad i han :(

Ja, tenker akkurat det samme. Er mye følelser i bilde :)

Ja. Er redd han skal bli lei seg når jeg har babyen på fanget, skifter bleie eller ammer. Hvis han blir det så håper jeg han viser det, og at han ikke går rundt å er lei seg uten at jeg vet det :(

Ja, håper det samme for min gutt. Noen sier at det ikke er så tungt med 2, men blir spennende å se :) Er å så spent på om dem er lik siden det blir 2 gutter :) hehe

Jeg gleder meg mest, men tror det blir veldig tungt. Synes allerede nå at det er slitsomt med ett barn.
Sist var jeg helt i hundre over graviditeten, leste alt jeg kom over om fosterutvikling etc, og hva som skjedde med babyen i magen. Denne gangen vet jeg knapt hvilken uke jeg er i (må sjekke tickeren her inne), og har mer enn nok annet å tenke på. Har av og til litt dårlig samvittighet for det. Blir fint å få mye alenetid med minstemann i permisjonen, når storesøster er i barnehagen.

Kjenner jeg grugleder meg, som dere andre sier så er jeg redd LM ikke føler seg så elsket, for det er jo klart at det går mye tid på lille til å begynne med, vi snakker veldig om at hun skal være med og hjelpe +++ hun elsker mindre barn, og er veldig gla i å kunne hjelpe til.. Så blir det jo sikkert veldig rart for LM og ikke ha oss alene lengre, huhh.. Ja dette skal bli rart, men satser på at det går seg fort til

Veldig viktig å sette av litt alene tid til LM au..

Gleder meg veldig til å bli tobarnsmor:) dette er min siste også så er veldig fokusert på at denne kommende tiden skal nytes:) eneste eg er redd for er at storebror skal tro at vi ikkje er like glad i han lenger, men eg tror at så lenge eg er klar over det så er det lettere å inkludere han hele tiden han er hjemme.. Får heller kose ekstra med lillesøster når han er i barnehagen.:)

Har litt blanda følelser. Redd vesla vil føle seg oversett.....

Føler og tenker akkurat som deg. Vi har tenkt å la storesøster være hjemme sammens med oss de to første ukene. Før da er jo pappa også hjemme :)  Håper det vil hjelpe mot sjalusi om hun får være med hele familien og hjelpe til i starten.

Jeg gleder meg veldig til å endelig få nr.2.
Storebror har venta, og mast i mange år allerede. Så jeg er ikke bekymra for hvordan han tar det, men så er han også snart 12.

Jeg er også ekstremt spent på hvordan det blir å ha spedbarn igjen, og gruer meg selvfølgelig litt til den delen. Mest fordi jeg er redd for å ha glemt mye etter sist gang :-p Det har jeg nok sikkert ikke, men hormonene mine sier noe annet ;-)

Som mange av dere andre sier, er det litt redsel for at den første skal føle at vi ikke bryr oss like mye om henne som før. Dette skal jeg alltid ha i bakhodet , og bruke mye tid med henne når det er mulighet for det. Gjerne alene. Og også la henne være med på ting med babyen. Jordmor sa jeg blant annet kunne lese bok til henne , samtidig som babyen blir ammet.
Min første vil være 2 år og 2-3 måneder når babyen kommer, så hun skjønner ikke så mye av det som skal komme.

Men jeg gleder meg mye til det nye familiemedlemmet melder sin ankomst, en spennende tid vi har i møte.

Jeg er som dere andre, også veldig spent. Mest på hvordan storesøster på 2 år skal takle dette. Tenker å involvere henne så mye som mulig i det daglige, som stell, bading, mating om han må få flaske etc. Jenta vår er skikkelig pappadalt så tror det blir tøft for henne at pappa holder på med noen andre enn henne.. Men vi får håpe på det bestse. Tror også vi kommer til å ha henne hjemme noen dager i starten når vi begge er hjemme så hun blir vant til den nye tilværelsen. :)

Va jo mange goe tips :) Gleder meg masse, men tror det blir en utfordring :)
Skal å la lille mann få være med på det meste.

Her var det mange gode og fornuftige tanker! Vi har en svært bestemt og aktiv 3-åring i huset om dagen. Selv om vi snakker mye om at lillesøster snart skal komme ut av magen og sove i den gamle senga hans etc, tror jeg det er svært begrenset hva han faktisk skjønner. Det blir nok et lite sjokk uansett hvor mye vi snakker om det når det kommer en "konkurrent" inn i huset som faktisk skal bo her! Jeg må innrømme at jeg er innstilt på endel snodig adferd, men skal gjøre alt jeg kan for å bruke  mest mulig tid på storebror når han er hjemme. Også skal han selvfølgelig få hjelpe til og delta så mye han vil. Vi kommer nok til å tilstrebe at han har så normale dager som mulig, også etter at lillemor er født. Rutiner og forutsigbarhet tror jeg er viktig i en 3-årings hverdag, og det kjennetegner jo ikke akkurat den første tiden etter fødselen. En tur i bhg for å leke med kompisene noen timer, og se at verden der tross alt er uendret, er nok deilig både for han og for oss.

Vi har snakket mye om dette - sambo og jeg. Vi er opptatt av at vi skal opprettholde rutinene til storebror og fortsatt gjøre de kosetingene vi gjør nå. Det blir nok litt sjalusi og tror ikke han forstår det med at det skal komme en baby i hus.

Back
Topp