Venter nr 3 - bil?

Vi fikk nr 3 I fjor. Hadde da en 7 åring og nesten 5 åring I beltestoler. Hadde avensis fra før som vi var veldig fornøyd med. Skjønte fort at vi måtte ha bil med 3 separate bakseter. Noen av disse bilene er såpass smale f.eks prius + og touran at to beltestoler ved siden av hverandre blir vanskelig. Vi hadde med to beltestoler og maxi cosi cabriofix med isofix base når vi prøvde bil. I et par biler var det vanskelig for ungene å feste beltet selv for det ble så trangt, selv med separate seter. Vi var veldig glade I avensisen og dybden I bagasjerommet så vi hadde også med simo vogna og ville at den skulle gå inn på langs og ikke bare på tvers I bagasjerommet. Da falt s-max vekk den hadde ikke dypt nok bagasjerom. Vi stod igjen med galaxy og wv sharan. Vi valgte galaxy fordi vi fikk best tilbud på den. Både vi og ungene er veldig fornøyde. Men det er jo mye penger å bruke på bil. Mindre biler går jo men da følte vi vi ville savnet egenskaper vi hadde med 2 barn og avensis

Var det den helt nyeste s-Max dere prøvde å få Simo inn på langs? I vår 2012-modell satte vi Simo inn på langs uten problemer..

Vi venter nr 3. Vi har Volvo XC 70 og det skal gå fint med tre seter i den.

Uff kjenner jeg kanskje må engasjere meg i denne letingen etter bil til tre seter blir 4 og 2 , største er i belte sete men minsten sitter bakover så må ha litt plass. Mannen savner litt diskusjon og eg kjenner bil ikke er min ting hehe

Vi har en nissan x-trail og håper vi får plass til tre seter i baksetet. Vi må nok gå for stoler som festes med belter, for isofix-festene på sidene står så nærme midten. I verste fall må vi ha 3 nye bilseter, men det er uansett mye billigere enn ny bil [emoji4]

Vi har en nissan x-trail og håper vi får plass til tre seter i baksetet. Vi må nok gå for stoler som festes med belter, for isofix-festene på sidene står så nærme midten. I verste fall må vi ha 3 nye bilseter, men det er uansett mye billigere enn ny bil [emoji4]

Vi må ha i hvert fall den ene stolen festet med belte vi og, muligens begge. Kjedelig at isofix-festene skal være så langt mot midten.

Vi må ha i hvert fall den ene stolen festet med belte vi og, muligens begge. Kjedelig at isofix-festene skal være så langt mot midten.
Ja, utrolig irriterende! Bilen er egentlig temmelig bred, men slik isofix-festene står får vi knapt plass til en liten rumpe mellom to bilstoler i baksetet.

Litt usikker på hvordan det er med base til babystol når den må festes med belte. Håper vi får det til!

Ja, utrolig irriterende! Bilen er egentlig temmelig bred, men slik isofix-festene står får vi knapt plass til en liten rumpe mellom to bilstoler i baksetet.

Litt usikker på hvordan det er med base til babystol når den må festes med belte. Håper vi får det til!

Tror det skal være like sikkert, så lenge den festes riktig. :) Det funker i hvert fall fint med babystolen vi har nå de gangene vi har måttet gjort det.

me har tidligare hatt touran, hadde ikkje falt meg inn å hatt tre barneseter i dei. I teorien er det stor plass, i praksis er det ganske liten plass i forhald til kva ein forventer. Ein bil som eg saknar sårt når det gjeld plass er chrysler voyager! Der snakkar ein uendlig med plass, fantastisk bil. I skrivande stund har me s-max, ser ikkje svart på å montere tre barneseter i baksetet der, og det kan verta ok plass i bagasjerommet med vogn. Men veit eg kjem til å sakne chrysleren ytterligare når barnesete nr3 skal inn samt vogn.

Back
Topp