Venter nr 3 - bil?

Kånemor

Flørter med forumet
Hei alle vakre :)
Venter som sagt nr 3, og vi har i lengre tid snakket om å bytte ut bilen vi har. Nå er det jo aktuelt å finne en bil som har plass til tre barneseter :rolleyes: vi har to fra før på 6 og snart 4 som sitter i beltestoler med isofix.

Noen som har tips til biler som tar tre barneseter? :) Vi har sett litt på Ford S-Max og Ford Galaxy. Har forøvrig Avensis fra før :)

Jeg kjører Ford s-Max og elsker virkelig bilen min.. jeg har 3 seter som alle står i isofix, ikke trangt i det hele tatt [emoji4]

Denne følger jeg.. Nr tre på vei her også og tror ikke det blir plass til tre barneseter i bilen vi har nå.. Har Ei på 4 og ei på 2.. Så må nok få ornda en annen bil.

Følger med her jeg og! Begge dine kommer kanskje til å sitte forover vendt når nr tre kommer? Jeg har hørt at både Skoda oktavia og Skoda superb har blitt bredere etter 2016, så hvis du kjøper en ny modell er det plass til tre. Ellers føler jeg at biler som er fine med plass til tre er fryktelig dyre!

Volvo xc 90 fåes både som 5 og 7 seter. Jeg syntes selv 7 seter er genialt for da slipper barna å sitte oppå hverandre.
Jeg har selv en pajero 7 seter med tre barn. Venter nr 4 så jeg har enda god plass

Lurer på akkurat det samme. Barna på 2 og 4 sitter bakovervendt enda. Eldste blir 5 rundt tiden nr3 kommer så mulig han kommer over i beltestol da, uansett må vi ha plass til 3 seter. Og gjerne et par sykler og en barnevogn [emoji13] Har Passat nå, vurderer også S Max, men kjekt med andre tips også! Kjedelig at de blir så mye dyrere bil da [emoji28]

Takk for mange fine innspill!;)

Er et par i nabolaget som har 3 barn, eldste i 2-3 klasse, 5 år og 2 år og de har visst tre seter i Volvo v70 :wideyed: da sitter eldste på enkel pute i midten.. jeg syns jo isofix er supert og kjenner s Max er veldig ønsket :D mannen syns det er en dyr bil, og syns vi heller burde satse på touran.. noen som har den?

Vi har prius+ seven. Veldig fornøyd! 3 separate bakseter har den, og 2 ekstra i bagasjerommet. Syns man får mye for pengene der [emoji846]

Vi har xc90 7 seter og skal snart bli 5 i familien. Mannen min er 193cm og da blir det faktisk trangt i setet bak han:-( men det får bli som det blir!!
Da jeg var liten var vi 6 i familien og vi hadde en Volvo 240 søsteren min satt på en krakk på gulvet. Jeg var minst så jeg fikk eget bilsete og dermed den beste plassen hihi...

Har faktisk sett litt nå på prius+ seven :) men alternativene på biler med 3 isofixseter er svært få!
Noen som har noen ideer om plassering av setene? Jeg vil nok ha baby ytterst siden bilstolen sikkert blir bært mye ut og inn. Men da er spørsmålet med de andre to :rolleyes: har sett flere har baby i midten, men er det lønnsomt?

Jeg tror vi kommer til å ha beltestolen i midten, men vet ikke.. baby blir nok på siden i alle fall, for det er lettest mtp at man gjerne farter en del bare med babyen. Lettest for eldste ungen å klatre over basen også tenker jeg. Men vi må vel nesten bare prøve å se an [emoji846]

Ser for meg at det blir mest fredelig med baby i midten jeg, heller det enn to ertekroker så tett [emoji12]

Når jeg fikk nr 3 satte vi setet hans i midten.. synes det var helt uproblematisk og han fungerte som mur mellom storebrødrene [emoji14]

Vi venter nr 3, og vi har vurdert Ford S-Max, Citröen grand picasso.. jeg ønsker meg egentlig Volvo xc90, men den er dyr.

Vi fikk nr 3 I fjor. Hadde da en 7 åring og nesten 5 åring I beltestoler. Hadde avensis fra før som vi var veldig fornøyd med. Skjønte fort at vi måtte ha bil med 3 separate bakseter. Noen av disse bilene er såpass smale f.eks prius + og touran at to beltestoler ved siden av hverandre blir vanskelig. Vi hadde med to beltestoler og maxi cosi cabriofix med isofix base når vi prøvde bil. I et par biler var det vanskelig for ungene å feste beltet selv for det ble så trangt, selv med separate seter. Vi var veldig glade I avensisen og dybden I bagasjerommet så vi hadde også med simo vogna og ville at den skulle gå inn på langs og ikke bare på tvers I bagasjerommet. Da falt s-max vekk den hadde ikke dypt nok bagasjerom. Vi stod igjen med galaxy og wv sharan. Vi valgte galaxy fordi vi fikk best tilbud på den. Både vi og ungene er veldig fornøyde. Men det er jo mye penger å bruke på bil. Mindre biler går jo men da følte vi vi ville savnet egenskaper vi hadde med 2 barn og avensis

Back
Topp