"Venter du tvillinger?"

jente1987

Flørter med forumet
Må få ut litt frustrasjon i dag...

Jobber på en stor arbeidsplass der eg ikkje kjenner alle like godt... Og i dag satt eg meg uheldgvis ned ved heilt feil bord der magestørrelsen min blei tema... (-som forøvrig er heilt normal iht symfysemålinger som jordmor gjør)!

Så kommer det fra ei; "venter du tvillinger eller?" Nei, sie eg. "Er du sikker??" , spør ei anna...Så komme det videre; "kor lenge har du igjen då?" -7 uke, sie eg... Så får eg svar tilbake "Såå lenge!?"

Kjente at det var like før tårene kom! At folk får seg til å si sånt...
 
Fy faen! Skjønner at det finnes en og annen idiot, men flere folk på en gang?? Det er jo mobbing. Skjønner ikke hvordan du klarte å bli sittende, tror jeg hadde begynt å grine og gått derfra.
 
Syns det virker som at folk tror det er greit å si hva som helst til gravide. Jeg hadde nok også kommet med en eller annen spydig kommentar så de hadde skjønt at det ikke er greit. Man sier ikke til folk som ikke er gravide at de er store eller feite eller noe slikt så hvorfor er det greit å si til gravide? Blir helt feil
 
Får høre den på jobben jeg også. Mest menn som kommer med sånne spøker til meg. "Hehe" sier jeg og jatter med før jeg rømmer vekk. Og alltid spørsmål om hvordan formen er. "Nedadgående" svarer jeg da. :) Damene har vært mer på å dele egne erfaringer. Tror det bare er en måte for folk som ikke kjenner en så godt å vise interesse, så kommentarene har prellet litt av. Men hvis man allerede er litt sår på enkelte ting hjelper det ikke akkurat på med sånne kommentarer. Men det ligger nok ikke noe vondt og personlig bak det. :)
 
Mange som skal kommentere størrelse desverre :-(
 
Også SÅ dumt det er! Liksom, hva forventer de? "Du, jeg er faktisk ikke helt sikker når du sier det, kanskje jeg burde sjekke det...takk for tipset"?? What? Jeg blir så fantastisk oppgitt. Jeg fikk spørsmål om det var to eller tre inni der, for det kunne jo i alle fall ikke være bare en. Drit og dra. Du får prøve å heve deg over det, evt bare reise deg og gå neste gang, skulle det bli en.
 
Må få ut litt frustrasjon i dag...

Jobber på en stor arbeidsplass der eg ikkje kjenner alle like godt... Og i dag satt eg meg uheldgvis ned ved heilt feil bord der magestørrelsen min blei tema... (-som forøvrig er heilt normal iht symfysemålinger som jordmor gjør)!

Så kommer det fra ei; "venter du tvillinger eller?" Nei, sie eg. "Er du sikker??" , spør ei anna...Så komme det videre; "kor lenge har du igjen då?" -7 uke, sie eg... Så får eg svar tilbake "Såå lenge!?"

Kjente at det var like før tårene kom! At folk får seg til å si sånt...
Helt utrolig at folk får seg til å si sånt!opplevde selv for et par måneder siden at to mammaer i barnehagen helt åpenlyst og høylytt kommenterte at jeg var såååå stor til ikke å skulle føde før til sommeren... Kjenner jeg fremdeles blir sur hver gang jeg ser den mamman...
 
Får høre den på jobben jeg også. Mest menn som kommer med sånne spøker til meg. "Hehe" sier jeg og jatter med før jeg rømmer vekk. Og alltid spørsmål om hvordan formen er. "Nedadgående" svarer jeg da. :) Damene har vært mer på å dele egne erfaringer. Tror det bare er en måte for folk som ikke kjenner en så godt å vise interesse, så kommentarene har prellet litt av. Men hvis man allerede er litt sår på enkelte ting hjelper det ikke akkurat på med sånne kommentarer. Men det ligger nok ikke noe vondt og personlig bak det. :)
Ja, det er et annet pussig fenomen som kommer når fødsel nærmer seg, at damer i alle aldre plutselig uoppfordret deler fødselshistorier med en!
 
Takk for støttemeldiger - eg blir bare så oppgitt! Eg skulle gjerne svart tilbake, men eg blir bare så satt ut der og då...Og så går eg og irriterer meg over det resten av dagen :mad:sukk!
 
Har fått høre den flere ganger jeg også i dette svangerskapet. Sikker på at du ikke venter 2, jeg er 100% sikker på at du gjør det sier de. Og jeg bare, nei de fant bare en på ultralyd. Ja men ultralyden kan ta feil sier de da. Og jeg var på en ultralyd til på mai pga plasseringa av morkaka og da sa de at nå finner de sikkert to. Men det var fortsatt bare en sa jeg. Men enda så mener de at jeg tar feil og at det kommer garantert to sier de. De vil ikke gi seg. Sårende :(
 
Jeg er helt ok med et "oi, du er mye større siden sist jeg så deg!" sagt med et smil og en lett tone, eller når mamma sier med en bestemors forventning i blikket at hun ikke blir overrasket om det er tvillinger før OUL, men når noen kommer med SÅ overraskede reaksjoner til magestørrelse og i tillegg spør oppatt om du virkelig er SIKKER, da blir jeg paff og skjønner godt at du blir fornærmet!
 
Nei, ingen tvillinger her.

I mitt hjemland er det helt vanlig å si "å du er healty" eller "ser at du har lagt på deg siden sist"

Min mann svarer alltid " i mitt land er det svært uhøflig å spørre om slikt eller nevne alikt" da stopper de fort.
 
Back
Topp