Ventemodus/utolmodig

Håpefuglen

Blir kjent med forumet
Hei. Har termin imorga, og har i løpet av dei siste tre vekene på vekentlig basis trudd at eg kom til å føde minst ein gong i veka. Har hatt sammentrekninger som starter å bli litt vonde, men som stopper opp. Sann går det opp og ned og i følge jordmor og googlinga mi er det modningstegn som er positive å ha hatt når fødselen faktisk starter. Over til problemet, begynner å kjenne på at det er tungt å komme i gang med dagen, då eg så mange ganger har omstilt meg frå fødemodus til ventemodus. Det hjelper å finne på ting og kose meg litt, vere med venner etc. Men det er tungt å komme i gang med noko kvar gong og eg føler det er lite forståelse å få fra andre som er opptatt med livet sitt og sier at det nærmer seg uansett. Flere som har det slik så vi kan dele litt på opplevelsen? Er førstegangsfødende og mista to ganger i første trimester før denne graviditeten, så har vore engstelig stort sett gjennom heile graviditeten. Men alt har vore tipp topp. Er ikkje særlig redd lengre no, då eg ikkje har overskuddet til frykt og har kome i eit litt anna modus og tenker at menst sannsynlig går alt bra. Ønsker alle ein fin dag om du har ein liten bebis eller går i ventebobla. ❤️❤️
 
Hadde det veldig likt sist svangerskap. Hadde da en skikkelig runde med maserier ca to uker før termin, og fikk beskjed av jordmor at «nå skjer det snart!» og så gikk det faktisk 3 uker før det skjedde noe mer. :bag:

Nå er jeg igjen i ventebobla, men synes ikke det er like ille denne gangen selv om jeg er fryktelig klar for å møte han! 39+6 i dag, så ikke lenge igjen til termin nå. Prøver å innstille meg på å gå over termin denne gangen også, men nettene og dagene er fortsatt like lange okkesom! :p
 
Hadde det veldig likt sist svangerskap. Hadde da en skikkelig runde med maserier ca to uker før termin, og fikk beskjed av jordmor at «nå skjer det snart!» og så gikk det faktisk 3 uker før det skjedde noe mer. :bag:

Nå er jeg igjen i ventebobla, men synes ikke det er like ille denne gangen selv om jeg er fryktelig klar for å møte han! 39+6 i dag, så ikke lenge igjen til termin nå. Prøver å innstille meg på å gå over termin denne gangen også, men nettene og dagene er fortsatt like lange okkesom! :p
Takk for hyggelig svar. Ja er ei berg og dalbane det her. Men heldigvis så er det mange herlige og flotte augeblikk og stunder og. Å det er jo uansett ikkje lenge igjen for nokon av oss. Første svangerskapet ditt hørtes litt likt ut som eg har hatt det i det siste. Betryggande å høre at det kan vere slik. Ønsker deg ein fin kveld
 
Har termin i morgen jeg også, men forventer at jeg kommer til å gå noe over. Ble satt i gang 13 dager over termin med første. Jeg håper jeg slipper å gå helt til jeg blir satt i gang denne gangen, men prøver å være mentalt forberedt på det. Tenker at det er bedre å bli positivt overrasket om fødselen starter spontant enn å bli skuffet for hver dag det ikke skjer noe.
 
Back
Topp