Ventelobullshit!

Busemannen

Betatt av forumet
I november snakket jeg med noen som heter "Bredbåndsguiden" som gav oss en avtale på Ventelo bredbånd, hvor vi skulle få gratis bredbånd i 2 måneder, og alt annet gratis, slik at vi begynte å betale normal måneds pris på bredbåndet i slutten av Januar nå.

De surret litt og sendte meg en mail på at montør skulle koste ekstra 399kr, men jeg ringte tilbake og de beklagde at det stod der, og sendte en ny mail der det stod 0 kr.

Nå får vi en regning ifra Ventelo hvor det står 399,- montør og 120 kr Porto, noe vi heller ikke skulle betalt.

Ringte dem og de sa de skulle sende melding til faktura avdelingen, et par dager senere ringte han tilbake og sa at de ikke fant noe, så hvis jeg skulle klage på dette måtte jeg maile dem..

Da jeg gjorde det fikk jeg svar om at de så jeg ikke skulle betale porto, så di krediterte dette, men at de ikke hadde noe bevis for at vi fikk montøren gratis, og at bredbåndsguiden ikke hadde muligheten til å love dette.

Har sendt svar tilbake med mailen jeg fikk ifra bredbåndsguiden og sier rett ut at dersom de ikke fikser opp i dette så kommer jeg til å bytte leverandør, og ikke betale et rødt øre. Krevde også beviser for at jeg hadde blitt enig med dem om montør avgift.

Men lurer på om ikke jeg burde ha gjort enda mer?

Kan de kreve penger ifra meg når jeg ikke har godkjent dette?

Kan jeg bare gi blaffen i å betale hvis de ikke kan bevise at jeg har godkjent det?

Er det noen jeg bør prate med? Forbrukerombudet eller noe sånt kanskje?

Trenger tips og råd!

Eneste erfaringen jeg har med ventelo er at linjene er trege, men at det er utrolig lett å få gratis mnd av dem. tror vi hadde 10 av 15 mnd gratis jeg [8D]

klagde på at linja gikk treigt og trua med å bytte leverandør.
og man overlever med en nogenlunde treig linje hvis den er gratis [8D]

Ja det er et godt poeng, men hva tjener de på det hvis dere nesten ikke betaler for den? hah..

dytt[:)]

Bestillte selv nett fra dem for noen år siden. Men det var jo så mye tull å frem å tilbake med å få en montør til å komme. Så mnd gikk, og vi fant ny leilighet. Ga beskjed flere ganger, både på tlf og mail når de kontaktet oss for å avtale montering, at vi ikke skule ha det, fordi vi skulle flytte. Å den nye leiligheten hadde trådløst nett.

Greit nok. Det gikk over 1 år eller noe sånt. Så kommer det en innkasso i posten. ???
Skjønte jo ingenting. Koblet ikke navnet ventelo heller. Ringte innkassoselskapet og joda, ventelo hadde sendt innkreving til dem for nettet de hadde innstallert i leiligheten! Som om ikke det var nok, så hadde de skrevet purringer og innkassovarsel og renter på renter i brevet til innkrevninga. Og på toppen av det hele er huset vi bodde i revet!

Men slapp jeg å betale? Neida, fordi jeg kunne ikke bevise at vi ikke hadde bodd der på den tiden[:@] Hadde jo meldt adresseforandring til folkeregisteret, men det var ikke nok! Å eierne av det huset, hadde jo "forduftet". Solgt eiendomen og flyttet... Men ingen som vet hvor.

Så aner ikke hva du skal gjøre. Men skriv skriftlig klage til dem. Send kopi, behold orginalen. Så kan du ta kontakt med forbrukerrådet om du ikke kommer noen vei. Men forbrukerrådet kan ikke gjøre noe, så lenge det ikke har vært skriftlig korrespondanse mellom partene...

Lykke til...

Såpass... Men de kan da ikke ha retten på sin side når de ikke kan bevise at jeg har godkjent dette??

Da kan jo firmaet i prinsippet sende dette ut til alle i hele norge, og de som ikke sier de ikke skal ha det? De må betale.. Det kan jo ikke stemme..

ORIGINAL: *Odin*

Bestillte selv nett fra dem for noen år siden. Men det var jo så mye tull å frem å tilbake med å få en montør til å komme. Så mnd gikk, og vi fant ny leilighet. Ga beskjed flere ganger, både på tlf og mail når de kontaktet oss for å avtale montering, at vi ikke skule ha det, fordi vi skulle flytte. Å den nye leiligheten hadde trådløst nett.

Greit nok. Det gikk over 1 år eller noe sånt. Så kommer det en innkasso i posten. ???
Skjønte jo ingenting. Koblet ikke navnet ventelo heller. Ringte innkassoselskapet og joda, ventelo hadde sendt innkreving til dem for nettet de hadde innstallert i leiligheten! Som om ikke det var nok, så hadde de skrevet purringer og innkassovarsel og renter på renter i brevet til innkrevninga. Og på toppen av det hele er huset vi bodde i revet!

Men slapp jeg å betale? Neida, fordi jeg kunne ikke bevise at vi ikke hadde bodd der på den tiden[:@] Hadde jo meldt adresseforandring til folkeregisteret, men det var ikke nok! Å eierne av det huset, hadde jo "forduftet". Solgt eiendomen og flyttet... Men ingen som vet hvor.

Så aner ikke hva du skal gjøre. Men skriv skriftlig klage til dem. Send kopi, behold orginalen. Så kan du ta kontakt med forbrukerrådet om du ikke kommer noen vei. Men forbrukerrådet kan ikke gjøre noe, så lenge det ikke har vært skriftlig korrespondanse mellom partene...

Lykke til...

Men hvis du sa ifra flere ganger, nekter de for det da?
Du hadde kanskje ingen beviser på at du har meldt ifra til dem?

Hah.. dette høres jo helt absurd ut.. Skrevet flere ganger hvor lite professjonelt dette virker.. Skulle delt alle disse erfaringene med tv2 hjelper deg eller noe sånt vett.. :P Gitt dem et lite spark i baken. Kan jo ikke drive forettning på den måten der..

ORIGINAL: *Alexander*

Hah.. dette høres jo helt absurd ut.. Skrevet flere ganger hvor lite professjonelt dette virker.. Skulle delt alle disse erfaringene med tv2 hjelper deg eller noe sånt vett.. :P Gitt dem et lite spark i baken. Kan jo ikke drive forettning på den måten der..

Tror de har Nav som forbildet![8|]

Det var det jeg ble litt usikker på også nå som faktura avdelingen nektet at de kunne gi dette.

Men det var helt klart en "kampanje" hos dem (mener også dette stod på hjemmesiden dems) som jeg ble lovet, og jeg gav også helt klart beskjed om at dette var eneste grunnen til at vi godtok dette.

ORIGINAL: thejohan

Trodde uansett at en montør kom utenom alt annet, men mye mulig jeg tar feil..

De hadde lovet gratis montør..

Og jeg tror jeg pratet med han 3 ganger om at alt dette var helt sikkert, og han sa jada jada alt blir gratis de to første, og så er det bare mnd avgift etter det, ikke noe montør eller frakt...

ORIGINAL: *Alexander*

Og jeg tror jeg pratet med han 3 ganger om at alt dette var helt sikkert, og han sa jada jada alt blir gratis de to første, og så er det bare mnd avgift etter det, ikke noe montør eller frakt...

I følge vilkårene til ventelo (som bredbåndsguiden linker til på sin side) så koster en montør 699 kr.
På meg så virker det jo som at det er bredbåndsguiden som har bæsja på leggen her...
(Så fremst ventelo ikke hadde et tilbud akkurat når du fikk tilbudet)

Ja, men så sier faktura avdelingen at det nå koster 399 for meg, som om jeg har fått et spesielt tilbud på den.. Men jeg har da heller aldri fått noen info om noe tilbud på montør, alt de sa var gratis montør..

ORIGINAL: EricaJenta

Trodde uansett at en montør kom utenom alt annet, men mye mulig jeg tar feil..

De hadde lovet gratis montør..

Ser det, men jeg trodde at det var noe som kom i tillegg uansett liksom.
Typ generelt.. [:D]

Vanligvis er det 699 for montør dersom man ikke har hatt det satt opp ifra før, og om montøren må legge kabler inne i leiligheten også, så koster det ekstra. Men montøren gjorde rett og slett ikke en dritt annet enn å koble til i en koblingsboks, hvor kablen var tatt ut. Siden den ikke hadde vært i bruk. Han måtte ikke legge opp noen nye kabler eller noe som helst, alt var lagt der ifra før av.

Så enkelt og greit tok alt 5 minutter.

Men uansett hva det koster til vanlig osv, så lovet de at dette var en kampanje de hadde, da de fikk godt betalt for å promotere ventelo, og at alle tjente på dette på den måten, slik at de fikk råd til å gi slike kampanjer.

De har ikke svart på mailen enda, så venter på svar i morgen da. Men tror jeg kanskje burde ringe forbrukerrådet uansett. Skal forresten høre hva folk mener på jobben, jobber jo egentlig hos en av de største konkurrentene til Ventelo hehe

Back
Topp