Så utrolig unødvendig! Fertilitetssenteret sendte min søknad til det offentlige før vi bestemte oss for å ta et forsøk hos de, så tror nesten jeg ville bedt de om hjelp til å sende søknaden hvis jeg var deg!![]()
Takk for tipset
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så utrolig unødvendig! Fertilitetssenteret sendte min søknad til det offentlige før vi bestemte oss for å ta et forsøk hos de, så tror nesten jeg ville bedt de om hjelp til å sende søknaden hvis jeg var deg!![]()
Så braaaaa!!!!Hei
I dag var jeg på fertilitetssenteret. Det ble et positivt møte, de tok meg godt i mot.
Legen skulle sende IVF-henvisning til det offentlige fortløpende. I følge ham var det tilnærmet bare et tastetrykk, noe som sykehuset da har brukt 9 uker på så langt, uten å få til. De var tydelig oppgitt da jeg fortalte alt som hadde skjedd, også i forhold til hvor vanskelig det skulle være å få prøvesvarene våre.
Ny blodprøver ble tatt i dag. Skal starte med puregon ca. 19 april. Kort protokoll, noe jeg ba om selv. Han var forøvrig enig i det. Det betyr innsett i mai allerede...
Nå er ting uvirkelig, men jeg er veldig glad. Godt å føle at noen har tid til deg, og gir deg ordentlige svar.
Hurra hurra hurra! Så godt å høre at du også hadde en positiv opplevelse! Ble selv imponert og overrasket over hvor mye de la tilrette også for offentlig behandling der!Hei
I dag var jeg på fertilitetssenteret. Det ble et positivt møte, de tok meg godt i mot.
Legen skulle sende IVF-henvisning til det offentlige fortløpende. I følge ham var det tilnærmet bare et tastetrykk, noe som sykehuset da har brukt 9 uker på så langt, uten å få til. De var tydelig oppgitt da jeg fortalte alt som hadde skjedd, også i forhold til hvor vanskelig det skulle være å få prøvesvarene våre.
Ny blodprøver ble tatt i dag. Skal starte med puregon ca. 19 april. Kort protokoll, noe jeg ba om selv. Han var forøvrig enig i det. Det betyr innsett i mai allerede...
Nå er ting uvirkelig, men jeg er veldig glad. Godt å føle at noen har tid til deg, og gir deg ordentlige svar.
Hurra hurra hurra! Så godt å høre at du også hadde en positiv opplevelse! Ble selv imponert og overrasket over hvor mye de la tilrette også for offentlig behandling der!
Hvem var du hos? Holst eller nytun?
Jøss. Visste ikke at de sendte søknad til offentlig. Da skal jeg spørre han om det neste gang jeg er derDet er jo siste forsøket vårt der nå.
Det samme gjorde han hos oss! Det var han som tok initiativet hele veien.. Har vært hos begge to, og var superfornøyd med begge! Optimistiske, men allikevel realistiske..Ja, han foreslo det til og med før jeg fikk spurt![]()
Det samme gjorde han hos oss! Det var han som tok initiativet hele veien.. Har vært hos begge to, og var superfornøyd med begge! Optimistiske, men allikevel realistiske..
Jeg ville booket en akuttime med henne (funnet på noe) og sagt når jeg kom at Nå skal vi fylle ut søknaden min. Da hadde hun ikke kunnet si hun var opptattUff så fælt, stakkars deg! Da skjønner jeg godt at du er oppgitt! Det bør jo faktisk ikke gå an å bruke ni uker på å fylle ut en sånn søknad. Høres ut som en god ide å bare komme i gang med et forsøk i det private, det vil jo uansett ta litt tid før IVF-avdelingen får behandlet søknaden.
Men jeg tror faktisk også det hjelper å mase også - ring dem hver dag frem til de bekrefter at den er sendt! Så vet du hvertfall at du kanskje kan komme igang med offentlig forsøk neste gang dersom det første private ikke går som planlagt ...
Jeg ville booket en akuttime med henne (funnet på noe) og sagt når jeg kom at Nå skal vi fylle ut søknaden min. Da hadde hun ikke kunnet si hun var opptatt![]()
HahaMen det hjelper jo ikke det. Dama kunne jo ikke fylle ut søknaden. Hun hadde aldri gjort det før, og kunne nesten ikke norsk. Men, nå har en privat gynekolog hjulpet meg med det. Kostet meg bare 450 kroner.
Han var veldig realistisk ja. Han sa jo at det var mange det ikke gikk for.
Dog skjulte han jo ikke at mange ting var på min side. Alderen og at jeg kun har tette eggledere(som vi vet om da) dro han spesielt frem. Antydet opptil 40% sjanse. Men jeg kan jo nesten ikke tenke på det, for jeg er helt nødt til å være realist. Det kan være andre ting som ikke fungerer i det hele tatt også, som jeg ikke vet om ennå.
Men - litt glad må man jo få være akkurat i dag.
Takk for fine ord. Oppfatter det absolutt ikke som du gnir det inn som du skriver, jeg synes det er bare hyggelig å høre da andre IVFere får det til. Jeg unner alle den babyen de ønsker seg, og veien er jo ting uansett når man først må igjennom en prosess som dette.
Takk for at du deler, er så glad folk gjør det!
Lige måde!Jeg bare kjenner meg så igjen i det du skriver. Man får så mye "realitet" i fleisen, både på sykehuset og på forumene. Hvis man er litt pessimistisk av natur (eller kanskje har opplevd tidligere i livet at ikke alt går som man vil) er det lett å overvurdere sjansen for at det aldri skal gå eller at man har sykdommer eller utfordringer (som man faktisk ikke har). For min del har jeg i mitt eget hode både hatt PCO, manglende eggløsninger av uforklarlig medisinsk årsak og endometriose. Fordi jeg nesten regner med at det antakelig er noe galt med meg også, ikke bare svømmerne til sambo. Men etter utredninger er det ingen holdepunkter for det. Jeg mente også at jeg måtte innstille meg på at det var noen som bare aldri ble gravide, og det var like stor sannsynlighet for at jeg var en av dem. Ja det er en liten gruppe som aldri får det til, men så lenge man fortsetter å prøve tror jeg at jeg har lest at så mye som 95 prosent lykkes til slutt, selv med veldig dårlig utgangspunkt. Så: all grunn til å være glad - både for å være i gang, og for at du både er ung og antakelig frisk som en fisk, og at du har et veldig godt utgangspunkt for å lykkes med IVF
![]()