Ventedagbok for Gunnsi

Gunnsi

Blir kjent med forumet
Mars
Jeg er vist ikke så annerledes allikevel! Trodde jeg tenkte alt for mye på disse baby-tingene, men nå skjønner jeg at jeg ikke er alene. dagboken min i papir begynte jeg på i januar, da vi ventet vår første. Men så ente det med SA, og jeg vil ikke lese den med det første. Etter å ha snoket litt i andres dagbøker, skjønner jeg denne må være den beste. Å få dele tanker med andre og få respons på dem! Det må jo bare være herlig.

Jeg er 25 (snart 26) år og ønsker så veldig å bli gravid igjen. Første var ikke planlagt, men veldig ønsket! Det var trasi det skulle ende slik, men det kunne vært verre. Nå prøver vi igjen og jeg har blitt bedre kjent med meg selv- tålmodigheten trenges å øves på!

Mulig jeg er gravid nå. Derfor er ventedagene til neste uke laaaangsom. Drakk vin i helgen, ble så dårlig! Ikke vanlig det. Er trøtt og veldig opp og ned humørmessig. Stakkars samboeren.. Men det kan være jeg bare er trøtt og sliten, ikke gravid. Vel, jeg blir å benytte denne dagboken en stund fremover. Trenger å dele tankene med mennesker i samme situasjon. Om du vil, blir jeg glad for all respons og med-tanker jeg får! 

Det nærmer seg ventet mensen-dag. Selv om vi ikke har prøvd lenge, er forventningene så store! Håper, håper, håper så veldig på klaff. Er det usannsynlig? Har hørt man er mer fruktbar etter å nettopp vært gravid. Min kjære jobber på havet, 1 måned av og 1 måned på. Om vi ikke er gravide nå vil det bli lenge til neste mulighet.

Har hørt at dersom man fokuserer veldig på å bli gravid, tar det lengre tid. Noen som har erfaringer her? Om det er tilfellet kommer vi aldri til å få baby. For mitt hode er fyllt med alle tanker rundt graviditet.

0 dager igjen å vente til evt ny test!

Heisann![:D]
Gratulerer med dagbok:o) Veldig kjekt å dele litt tanker her inne[:D]
Kjenner meg veldig igjen med dine tanker om å bli gravid... jeg går å tenker på det HELE tiden. Vi er inne i 3pp nå og TR kan komme når som helst! Spennende!!
Håper du er så heldig at spiren sitter snart igjen!
Masse lykke til[;)]

Innom og ønsker en god helg.
Ønsker deg samtidig velkommen inn til oss dagbokjentene[:D][:D][:D]

Det er helg!!!!![:D] Kunne ikke vært bedre. Dette er første lørdag på 1 1/2 måned jeg og min kjære har sammen. Han er borte på jobb mye . Neste helg er det klart for Prahatur! det skal bli knall..

Elsker helg! HATER å stå opp tidlig om morgene. Har det ikke vært for jeg er så glad i jobben min, hadde jeg sikkert funne på tusen unnskyldninger for å være hjemme...late meg. Typen min snakker om å få seg hund, passer det sammen med babyplanlegging da? Kanskje det har bare vært koselig. Vi har snakket om det før, og vært veldig enige. Men nå ble det så veldig virkelig..

Så, drikke eller ikke drikke i kveld... Vet det blir fest, men skal jeg gå edru? Sist helg var jeg såååååå syk etter rødvin, som jeg aldri blir. Søsteren min er fremdeles overbevist om at jeg er gravid. Usikker selv... Mandag venter jeg mensen. Håper den ikke kommer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Masse lykke til! ser du e fra Bodø forresten? Det e æ å. Kor gammel e du?

hysj på dæ, æ e 27 og bli 28 i år. [;)] Vel, gjennomsnittsalderen for førstegangs fødende i Norge e nu 28.2 år. Det rekk æ nok ikke, men håpa ikke det bli langt unna!

Helg enda, det er såååå deilig. Drømte i natt jeg var gravid. Det er så gode drømmer å ha. Var hos noen venner og drakk litt vin. jeg drakk 1 1/2 glass på hele kvelden og kjente effekten av alkohol. Veldig billig i drift må jeg si. Ikke normalt det der. Kanskje det er noe på gang...i mmin drømmeverden er det iallefall det. Venter tante på besøk i morgen, får håpe hun ikke rekker flyet og forblir fraværende. Om hun så gjør, bli det test på tirsdag. Vil ta test...vil, vil vil!!

29. desember 2007 fortalte jeg min forlovede han skulle bli pappa. Det var noen flotte to uker vi fikk med den følelsen. Vi delte det ikke med mange. Jeg fortalte det til to nære venninner og signerte meg opp på nettsider der jeg kunne så snakket ut om det som vokste inni meg. Det var en helt fantastisk følelse!

En lørdags kveld var vi hos venner og spiste ost og kjeks. Har hørt i ettertid, myke oster ikke er bra. Søndag kom det små kramper, mandag verre og små blødninger. Tirsdag var jeg fin. Onsdag skulle jeg på første svangerskapskontroll. Kom hjem fra jobb og fant masse blod. Torsdag aborterte jeg. Det var de tyngste uken jeg kan huske. Jeg visste hva som va i ferd med å skje, men kunne bare ligge der og vente.

Vi var ikke uenige om å prøve igjen. Så det er en spennende dag i morgen. Men er forberedt på skuffelsen som sikkert kommer. Om v nå er gravide, er det for godt til lå være sant. Vi gikk inn i 2008 som vordene foreldre, håper vi rekker 2008 barn iallefall...

Melankolsk hilsen i dag

Så trist med spiren din..
Det kan godt hende dere rekker å bli foreldre iår, og hvis ikke så blir du nok ihvertfall gravid i dette året!
Jeg selv krysser fingrene for at det klaffer for oss denne pp'en, det er siste sjanse for baby dette året. Termin 9.desember...

Krysser fingrene for deg, Gunnsi! Kanskje spiren sitter mye fortere enn du aner [:D][:D]

...Ingen tante på besøk i dag. Og testen var negativ...hva skjer? Enten kommer hun bare litt for sent, eller så var det for tidlig å ta test. Det var det sist gang jeg var gravid, da var testen negativ på ventet tanterød-dag. Det er så mange tanker i hodet mitt nå. Redd for skuffelsen som kanskje kommer... 

11. mars- èn dag over...ingen tegn til at tante kommer verken med tog eller buss i dag heller. Men det er morgen nå, kan jo hende hun rekker det. Blæh[:'(]. Kom eller ikke kom!! Helst ikke da...men la ikke meg sitte å lure. Om hun kommer, blir hun nå og med på ferie-og det er frekt! Bare la vær å dukke opp, si heller det er en spire som vokser...det har vært flott det[;)]. Ha en god dag alle sammen!

Håper du har en spire i magen[:D] Er ikke alle som tester like fort positiv på disse testene!! Når jeg var gravid med jenta mi testa jeg 4 dager etter forventet TR, og da var den svaaaakt postitiv...så jeg krysser fingrene for deg jeg  Ingen TR på meg heller, så jeg må jo bare håpehåpehåpe, til tross for negativ test på lørdag

enda ingen tante på besøk. Nu begynner spenninga å ta meg... Mulig jeg er rar nå., men gikk i dusjen og ble overrasket hvor store brystvortene var blitt...hva kan forårsake det..? hmmm...aner håp  nå.

Ble skuffet og en smule sint i går på sambo. Etter vi mistet var vi veeeeeldi enige om å prøve på nytt igjen, så no protection for us! Men vi var og enige om å ikke henge oss opp i dette (kremt...) for da ville kosinga kunne bli anstrengt. Derfor har vi ikke diskutert når det var størst sjangs for å bli gravide, når ventet tante rød osv. Så, i går kom han å la seg lenge etter meg. Jeg ble vekt og vi ble liggende å småprate. Jeg sa da til han at jeg var sein med tanta. hvordan reaksjon vil man ha da????? Å så spennende kanskje. Men NEI, INGEN! Han sa INGENTING[:@]. Spurte hva han tenkte nå, men nei, han tenkte da ikke på noe. GRRRRRRRRRRRR. Skulle ønske han kunne støtte litt opp der. Kjenner han så pass godt at jeg vet hva han tenkte, vet og at i kveld eller i morgen vil han gi meg mye oppmerksomhet og spørre mye. Men tenk å være så treg!

Test i dag: negativ... Tante rød er ikke kommet....om jeg er etter normal syklus, er hun 3 dager forsinket. Gir opp håpet snart! Deppa!

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!!
HÅPER DERE FÅR DET KJEMPE FINT!!!

Back
Topp