Vente på resultater

Arlamna

Andre møte med forumet
8+6 i dag, og ikke vært aktiv her inne som planlagt...

Jeg har hatt svært lite symptomer denne gangen. Dessuten har testene bare vist 2-3 hver uke fra 5+1 til 8+1. Jeg vet at det ikke er 100% til å stole på, og de første ukene skulle normale verdier kunne gi 2-3, men de to siste gangene har jeg virkelig begynt å lure. Nå skal jeg ikke teste mer, for jeg fikk endelig tatt blodprøver mandag og torsdag denne uka. Legen ville ikke gi meg resultatene før hun har fått begge, så da må jeg vente til mandag igjen (har fått time) for et første svar, som kanskje ikke gjør meg noe klokere.

I mine to tidligere svangerskap har jeg hatt greie symptomer og holdt ut til OUL. Prøvde å bevare roen denne gangen også, men kjenner at hvis fastlegen ikke sender meg til UL neste uke, så blir det nok privat.

Vi hadde ikke planer om flere barn, og jeg har brukt mye energi på å forberede meg på alle mulige utfall, spesielt fordi alderen skulle tilsi økt risiko for problemer. Kjenner at denne usikkerheten og ventingen tar på, og har ingen andre enn mannen å prate med om dette, så nå måtte jeg bare får det ut!
 
8+6 i dag, og ikke vært aktiv her inne som planlagt...

Jeg har hatt svært lite symptomer denne gangen. Dessuten har testene bare vist 2-3 hver uke fra 5+1 til 8+1. Jeg vet at det ikke er 100% til å stole på, og de første ukene skulle normale verdier kunne gi 2-3, men de to siste gangene har jeg virkelig begynt å lure. Nå skal jeg ikke teste mer, for jeg fikk endelig tatt blodprøver mandag og torsdag denne uka. Legen ville ikke gi meg resultatene før hun har fått begge, så da må jeg vente til mandag igjen (har fått time) for et første svar, som kanskje ikke gjør meg noe klokere.

I mine to tidligere svangerskap har jeg hatt greie symptomer og holdt ut til OUL. Prøvde å bevare roen denne gangen også, men kjenner at hvis fastlegen ikke sender meg til UL neste uke, så blir det nok privat.

Vi hadde ikke planer om flere barn, og jeg har brukt mye energi på å forberede meg på alle mulige utfall, spesielt fordi alderen skulle tilsi økt risiko for problemer. Kjenner at denne usikkerheten og ventingen tar på, og har ingen andre enn mannen å prate med om dette, så nå måtte jeg bare får det ut!

Krysser fingrene for fine prøvesvar. Tilsier alderen at du får tilbud om duotest og TUL og? (Over 38 år når barnet blir født)
 
8+6 i dag, og ikke vært aktiv her inne som planlagt...

Jeg har hatt svært lite symptomer denne gangen. Dessuten har testene bare vist 2-3 hver uke fra 5+1 til 8+1. Jeg vet at det ikke er 100% til å stole på, og de første ukene skulle normale verdier kunne gi 2-3, men de to siste gangene har jeg virkelig begynt å lure. Nå skal jeg ikke teste mer, for jeg fikk endelig tatt blodprøver mandag og torsdag denne uka. Legen ville ikke gi meg resultatene før hun har fått begge, så da må jeg vente til mandag igjen (har fått time) for et første svar, som kanskje ikke gjør meg noe klokere.

I mine to tidligere svangerskap har jeg hatt greie symptomer og holdt ut til OUL. Prøvde å bevare roen denne gangen også, men kjenner at hvis fastlegen ikke sender meg til UL neste uke, så blir det nok privat.

Vi hadde ikke planer om flere barn, og jeg har brukt mye energi på å forberede meg på alle mulige utfall, spesielt fordi alderen skulle tilsi økt risiko for problemer. Kjenner at denne usikkerheten og ventingen tar på, og har ingen andre enn mannen å prate med om dette, så nå måtte jeg bare får det ut!


Hei!
Kan jo selvfølgelig ikke gi deg noen svar men ville bare skrive at jeg godt forstår at ventingen er vanskelig!

Jeg bor i København og har allerede vært til privat ultralyd to ganger. Koster 350 dkk men synes det har være så deilig å se at det skjer noe der. Jeg har sluttet å teste, (de er jo dyre og) pluss vanskelig å tolke. Håper alt er bra hos deg og at du får de svarene du ønsker. <3

Lykke til på mandag!
Klem
 
Krysser fingrene for fine prøvesvar. Tilsier alderen at du får tilbud om duotest og TUL og? (Over 38 år når barnet blir født)

Takk!
Ja, jeg er 40 og har krav på duotest (vet ikke om jeg vil ta den), men den ultralyden skal vel i teorien tas om noen uker. Tror ikke jeg vil vente så lenge.
 
Hei!
Kan jo selvfølgelig ikke gi deg noen svar men ville bare skrive at jeg godt forstår at ventingen er vanskelig!

Jeg bor i København og har allerede vært til privat ultralyd to ganger. Koster 350 dkk men synes det har være så deilig å se at det skjer noe der. Jeg har sluttet å teste, (de er jo dyre og) pluss vanskelig å tolke. Håper alt er bra hos deg og at du får de svarene du ønsker. <3

Lykke til på mandag!
Klem

Takk!
Det er nok mange ganger dyrere med privat ultralyd her. Jeg har i flere uker vært innom tanken på å bestille, men har så langt klart å utsette det. Har sett for meg at om alt viser seg å være bra vil det bare ta noen dager før jeg blir bekymret igjen.
 
Takk!
Ja, jeg er 40 og har krav på duotest (vet ikke om jeg vil ta den), men den ultralyden skal vel i teorien tas om noen uker. Tror ikke jeg vil vente så lenge.

Jeg skal ta blodprøven (duotesten) til uken. Da er jeg i uke 9. Ul er vel i uke 12 tror jeg. Får vite mer når vi har samtale med legen til uken.

Hvorfor vil du ikke ta duotesten evt? :)
 
Jeg skal ta blodprøven (duotesten) til uken. Da er jeg i uke 9. Ul er vel i uke 12 tror jeg. Får vite mer når vi har samtale med legen til uken.

Hvorfor vil du ikke ta duotesten evt? :)

Vi vil ikke kjenne oss presset til videre tester og evt. abort dersom vi får dårlige resultater på duotesten.
 
Har du fått prøvesvarene?[emoji173]
 
Dytter... håper sånn du kommer med gode nyheter[emoji173]
 
Lurer sånn på hvordan det gikk idag, håper du kommer med en positiv oppdatering[emoji173]
 
Blir rørt av at noen har tenkt på meg i dag! Beklager å komme med dårlig nytt.

Begynte å blø litt i helgen, etter hvert med sterkere menssmerter. Klarte så vidt å bite tennene sammen og få ryddet opp i noen viktige saker på jobb (regnet med å plutselig bli borte noen dager) før legetimen i ettermiddag. Som forventet var hCG lav, ca. 2000. VI fikk dra til sykehuset, og legen fant ikke noe foster der. Tykk slimhinne og et bittelite hulrom, sannsynligvis har prosessen stoppet opp veldig tidlig. Magefølelsen min stemte og jeg kjenner at jeg nok burde bestilt TUL for mange uker siden. Nå har jeg fått skumle tabletter og gruer meg til fortsettelsen.

Jeg var godt forberedt på at dette ikke ble noe av, og det var godt å få det avklart i dag. Føler nesten mer lettelse enn sorg, og tror at jeg kommer til å takle dette nokså greit mentalt. For mannen er det nok litt verre. Han holdt håpet oppe til siste stund.

Nå håper jeg kroppen kommer seg greit gjennom resten av uka, og så skal vi kose litt ekstra med de to flotte barna vi har.

Lykke til videre alle sammen!
 
Uff ikke noe kjekt å lese☹️ sender deg en god klem[emoji173]️ ta vare på hverandre
 
Uff, dette var veldig vondt å lese[emoji22] Lei meg på deres vegne for at det gikk den veien, hadde sånn håpet det skulle gå bra. Sender dere mange varme tanker og klemmer[emoji173]
 
Huff, så leit å lese! Sender dere varme tanker og klemmer❤
 
Back
Topp