Venstre hendt.....

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest

Guest
Har ei jente på 3 år som bare bruker venstrehånda når hun skal spise, tegne o.l.....
Er det noe spesielt jeg trenger å kjøpe inn til henne som kan gjøre ting lettere???

Saks kanskje? Ser hun sliter veldig med å klippe i ark å sånn....

Ingen av oss er kjevhendte, så aner ikke helt hva hun trenger.

Kanskje noen nettbutikker jeg kan få tak i ting??

Barnet vårt er også venstrehendt. Men vi har ikke kjøpt noe spesielt, og det helt fint! Bruker vanlig saks osv. Men lurt på om vi skal kjøpe en snart da.

De sier jo at venstrehendte barn er kreative, så de er nok kreative nok til å finne gode løsninger på ventstrehendten sin også. Hi hi. [8D] [:D]

Jeg er venstrehendt. Ingen problem det. Saks kan være greit å ha når de er små. Så kan man være litt bevisst når de begynner å skrive. Kan ta litt tid før skriften blir fin, for man ser ikke det man skriver. Vanlig problem...

trengte ikke no spes jeg hvertfall, og ser fint hva jeg skriver og[8D] skriver ikke vakkert fordiom da i grunn[:)]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Venstrehendte tilpasser seg stort sett til det som er[:)] Jeg er venstrehendt selv, og det er storesnupp også, og vi klarer oss fint begge to[:)] (Og "skeivhendt" er feil!![8D])

Hehe...var litt usikker på hvordan jeg skulle skrive det, så var derfor jeg skrev venstre hendt i overskriften [8D]

ORIGINAL: mamsemor

Barnet vårt er også venstrehendt. Men vi har ikke kjøpt noe spesielt, og det helt fint! Bruker vanlig saks osv. Men lurt på om vi skal kjøpe en snart da.

De sier jo at venstrehendte barn er kreative, så de er nok kreative nok til å finne gode løsninger på ventstrehendten sin også. Hi hi. [8D] [:D]

Satse på ett kreativt barn da [:)]

Venstrehendt-saks er sikkert greit å ha, men ellers er det ikke neo spesielt man trenger..
Er selv venstrehendt og har aldri sett på det som noe annet enn en fordel..
Om ikke annet blir man godt likt hvis man spiller håndball[;)][;)]

ORIGINAL: _Trinea_

Jeg er venstrehendt. Ingen problem det. Saks kan være greit å ha når de er små. Så kan man være litt bevisst når de begynner å skrive. Kan ta litt tid før skriften blir fin, for man ser ikke det man skriver. Vanlig problem...

Takk for tips [:)]

ORIGINAL: Que

Venstrehendt-saks er sikkert greit å ha, men ellers er det ikke neo spesielt man trenger..
Er selv venstrehendt og har aldri sett på det som noe annet enn en fordel..
Om ikke annet blir man godt likt hvis man spiller håndball[;)][;)]

Hehe.....Det er jamman sant [:D]

mine søstre er venstrehendt og det eneste som jeg kommer på i farten som kan være lurt å tenke på er når en spiser...

da vil den venstrehendte ofte ha kniven i venstre hånd, mens høyrehendt har den i høyre...ikke at dette er noe galt...

men fikk erfare at det ikke alltid var like kjekt å ha søstrene mine sittende på min høyre side...skulle de da bruke kniven og tok litt ekstra i (for eks når de skulle dele skiven og skorpen var litt hard) var det lett for at jeg fikk en albu i meg...spesielt om jeg hadde samme problem og tok hardt i med min høyre arm...

tenker når ungen lærer å bruke kniv har en ikke alltid hele kontrolen og det blir lett at det kan bli litt knuffing...så når vi spiste hadde jeg en av søstrene mine på min venstre side...mindre ulykker...

både je og mannen er venstre hendte og vi har ingen spesielle ting i huset til det..

ORIGINAL: lille assa 75

mine søstre er venstrehendt og det eneste som jeg kommer på i farten som kan være lurt å tenke på er når en spiser...

da vil den venstrehendte ofte ha kniven i venstre hånd, mens høyrehendt har den i høyre...ikke at dette er noe galt...

men fikk erfare at det ikke alltid var like kjekt å ha søstrene mine sittende på min høyre side...skulle de da bruke kniven og tok litt ekstra i (for eks når de skulle dele skiven og skorpen var litt hard) var det lett for at jeg fikk en albu i meg...spesielt om jeg hadde samme problem og tok hardt i med min høyre arm...

tenker når ungen lærer å bruke kniv har en ikke alltid hele kontrolen og det blir lett at det kan bli litt knuffing...så når vi spiste hadde jeg en av søstrene mine på min venstre side...mindre ulykker...

hehe....kanskje noe å tenke på etterhvert det da [:)]

Eldstejenta mi er venstrehendt.
Vi kjøpte venstrehendt-saks, barnesaks med grønt håndtak. Kjøpte i bokhandel. Veldig kjekt for henne og lettere å klippe med enn høyrehendt-saks.

Ellers har vi ikke kjøpt noe annet.

ORIGINAL: Beijbi

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Venstrehendte tilpasser seg stort sett til det som er[:)] Jeg er venstrehendt selv, og det er storesnupp også, og vi klarer oss fint begge to[:)] (Og "skeivhendt" er feil!![8D])

Hehe...var litt usikker på hvordan jeg skulle skrive det, så var derfor jeg skrev venstre hendt i overskriften [8D]

tror hun mente at skeivhendt/kjevhendt er feil ord å bruke....
for vi venstrehendte er litt hårsåre når det gjelder det ordet[;)][;)][;)]
For dere høyrehendte er jo skeivhendt i forhold til oss venstrehendte[:)][:)][:)]

ORIGINAL: ¤Katrine¤

Jeg ville nok kjøp en keivhendt saks til henne. Ikke noe mer man trenger. Finner fine for barn hos større bokhandlerne.

venstrehendt.... [;)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Jeg ville nok kjøp en keivhendt saks til henne. Ikke noe mer man trenger. Finner fine for barn hos større bokhandlerne.

venstrehendt.... [;)]

Er jo ikke feil å si keivhendt er det? Her er keiva - venstrehånda.

for MANGE venstrehendte er det diskriminerende å høre det...
dere er jo keivhendt i forhold til meg som er venstrehendt[8D][8D][8D]

Back
Topp