Vennskap?

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Hva forventer dere i et vennskap?
Hvor ofte bør man ha kontakt?

Last edited:
Respekt og ærlighet er noe jeg setter høy

Jeg syns at man er genuint interessert i hverandre og hverandres liv og interesser!
At det ikke må vøre nødvendig med timeplan (at man MÅ møtes så så ofte og så så lenge) for at man skal kunne se på det som ett godt vennskap!
At man heier på hverandre, trøster hverandre og støtter hverandre!
At man har det morsomt sammen og at man føler at man får noe igjen - at man står igjen med en god følelse og gleder seg til neste gang man skal møtes etter hvert møte :D<3

Tillit
Ærlighet
Støtte
Inkludering
Hjelpsomhet
At det ikke krever konstant pleie for å bestå

Og selvfølgelig begge veier!
Ja. Det samme her.

Her møter jeg venninner hvertfall to ganger i mnd og snakker daglig på tlf med de ;) Innimellom oftere.

For meg er det vennskap om jeg kan ringe og ha en samtale om alt og ingenting, eller noe stort eller lite, noe godt eller vondt, selv om vi ikke snakker sammen eller sees så ofte.

Det jeg selv ønsker i en venninne er tillit, respekt og ærlighet. Og mye grov humor og åpenhet :) så er vel det jeg gir tilbake! for meg er ikke den daglige kontakten så viktig. Jeg er ikke et tlf-menneske. Liker ikke prate i telefonen. Men nå vi først møtes så føler jeg at vi har mange gode samtaler. Og jeg møter som regel mine venninner to ganger i måneden, men har også naboen som er min bestevenninne, vi møtes gjerne flere ganger daglig, da ungene leker med hverandre, og vi spiser middag hos hverandre :)

Noe av det viktigste i et vennskap er tillit, støtte og ærlighet :)

Jeg forventer ikke all verdens i et vennskap, men er veldig på det at det skal gå begge veier når det gjelder å ta kontakt og til å ta initiativ til å finne på noe :)

Forventer tillit, ærlighet og at man er genuint interessert i at den andre skal ha det bra. Man er glad på hverandres vegne, og trist om det er noe leit.

For meg er det ikke viktig hvor ofte vi møtes, eller snakkes på tlf. For meg er det viktigere å vite at jeg KAN ringe når som helst og da har man connection med en gang. Det går begge veier. Det er aldri noen som maser om at den andre ikke tar kontakt. Vi har alle vår egen travle hverdag, men forventer at man kan sette av litt tid når vi snakker om å planlegge noe.

Respekt
Ærlighet
Trofast
Lyttende
Omsorgsfull
Tillit
Støttende

Synes ikke det har så mye å bety hvor ofte en sees så lenge en har jevnlig kontakt og at ting er som før hver gang en treffes:) men min aller beste venninne håper jeg å se minst en gang hver uke når det lar seg gjøre:)

For meg er det vennskap om jeg kan ringe og ha en samtale om alt og ingenting, eller noe stort eller lite, noe godt eller vondt, selv om vi ikke snakker sammen eller sees så ofte.
Samme her :)

Forventer tillit, ærlighet og at man er genuint interessert i at den andre skal ha det bra. Man er glad på hverandres vegne, og trist om det er noe leit.

For meg er det ikke viktig hvor ofte vi møtes, eller snakkes på tlf. For meg er det viktigere å vite at jeg KAN ringe når som helst og da har man connection med en gang. Det går begge veier. Det er aldri noen som maser om at den andre ikke tar kontakt. Vi har alle vår egen travle hverdag, men forventer at man kan sette av litt tid når vi snakker om å planlegge noe.

Veldig enig med deg!

Har et par nære venninner. Vi bor på hver vår kant, lever totalt ulike liv men når vi møtes er det som vi er vil helt på nett med en gang.

Det er virkelig vennskap

Jeg syns at man er genuint interessert i hverandre og hverandres liv og interesser!
At det ikke må vøre nødvendig med timeplan (at man MÅ møtes så så ofte og så så lenge) for at man skal kunne se på det som ett godt vennskap!
At man har det morsomt sammen og at man føler at man får noe igjen - at man står igjen med en god følelse og gleder seg til neste gang man skal møtes etter hvert møte :D<3

Helt enig i denne!!

Signerer:)

Gullskatt juli12:)

Tillit
Ærlighet
Støtte
Inkludering
Hjelpsomhet
At det ikke krever konstant pleie for å bestå

Og selvfølgelig begge veier!
Siterer denne jeg altså!

Har flere nære venninner og vi ser hverandre ikke så veldig ofte pga avstand, jobb og barn men de sjeldene gangene vi kommer sammen er det som vi så hverandre i går i skolegården :)

Back
Topp