Venninnetid?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Har du det?

Her har vi skravle- og håndarbeidsklubb annankvar veke, men dei to forrige gongane har eg ikkje orka. Min tur å ha klubb på onsdag då.

Ellers har eg ei venninne eg gjerne stikker innom når eg ventar på at storjenta skal bli ferdig på teatret.
 
Nei, sjeldent. Vi hadde månedlig treff før, men ikke så flinke lengre. Treffes med jevne mellomrom, men plutselig har det gått to måneder siden sist. Jeg er eneste i vennegjengen med barn da, så det har nok mye å si. Vi lever veldig ulike liv.
 
Nei veldig lite dessverre. Ene venninna har fire unger og ute i jobb igjen, så hun har rett og slett for mye å gjør. Andre venninna bor litt unna og unge og jobb :p
Har ikke så stor vennegjeng :)
 
Vi er en stor venninnegjeng som treffes fast hos en av oss den første mandag hver måned + vi er ganske flinke til å treffes utenom også. Treffer noen veldig mye på dagtid fordi vi er i permisjon, andre sjeldnere pga jobb osv. Som regel er en kveld i uka sammen med venninner når lille er lagt :)
 
Nei, sjeldent. Vi hadde månedlig treff før, men ikke så flinke lengre. Treffes med jevne mellomrom, men plutselig har det gått to måneder siden sist. Jeg er eneste i vennegjengen med barn da, så det har nok mye å si. Vi lever veldig ulike liv.
Ja, det blir veldig forskjellig når nokon har barn og andre ikkje. Kva gjer dokker når dokker treffes? Fast rutine, eller varierer det?
 
Nei veldig lite dessverre. Ene venninna har fire unger og ute i jobb igjen, så hun har rett og slett for mye å gjør. Andre venninna bor litt unna og unge og jobb [emoji14]
Har ikke så stor vennegjeng :)
Og eg som syns det er travelt med tre ungar og studier på deltid...

Dumt når ein ikkje får tid til å treffes, eg har ei veldig god venninne som dessverre bur alt for langt unna, blir fryktelig sjeldan at vi møtes.
 
Vi er en stor venninnegjeng som treffes fast hos en av oss den første mandag hver måned + vi er ganske flinke til å treffes utenom også. Treffer noen veldig mye på dagtid fordi vi er i permisjon, andre sjeldnere pga jobb osv. Som regel er en kveld i uka sammen med venninner når lille er lagt :)
Så kjekt med masse vennetid! Praktisk når det er fleire i permisjon samtidig. Savnar det her (her er nok alle ferdige for lengst).
 
Nei, blir sjeldent egentlig. Veldig mange av venninnene mine bor i en annen del av landet. De som bor her i byen er i en litt annen livssituasjon, så blir litt vanskelig å få det til å passe.
 
Og eg som syns det er travelt med tre ungar og studier på deltid...

Dumt når ein ikkje får tid til å treffes, eg har ei veldig god venninne som dessverre bur alt for langt unna, blir fryktelig sjeldan at vi møtes.

Hehe ja, hennes to minste er 2 1/2 og 1 år og 4 mnd, så skjønner at hun har for lite tid :p

Ja er veldig dumt, permisjonen har blitt litt tung på slutten, da man kjenner at man begynner å trenge litt voksentid også :p så glad jobben kaller igjen om en uke :p
 
Vi er en venninnegjeng som møtes første onsdag i måneden, utenom det så spiller jeg innebandy og har venninner som også spiller så treffer dem 2 ganger i uken pga trening [emoji4] Ellers prøver vi å finne på ting utenom, men blir nok mer vanskelig å få til når jeg begynner å jobbe igjen [emoji53]
 
Mye venninne tid her:) alle har barn, så møtes støtt og stadig med barna, og sørger for å få til 1 gang i mnd uten barn[emoji4]
 
Hehe ja, hennes to minste er 2 1/2 og 1 år og 4 mnd, så skjønner at hun har for lite tid [emoji14]

Ja er veldig dumt, permisjonen har blitt litt tung på slutten, da man kjenner at man begynner å trenge litt voksentid også [emoji14] så glad jobben kaller igjen om en uke :p
Ja, eg skjønar den. Eg er heilt avhengig av å få prate med voksne i løpet av veka. Og kjenner det er deilig å stenge meg inne på "kontoret" med bøkene mine og lese om ting som ikkje har med mat eller bæsj å gjere..
 
Ja, det blir veldig forskjellig når nokon har barn og andre ikkje. Kva gjer dokker når dokker treffes? Fast rutine, eller varierer det?

Som regel har vi venninnekveld med god mat og te. Men de siste to gangene har vi faktisk variert litt. I januar var vi ute og spiste, i morgen skal vi på kino. :) Så det er trivelig når det først skjer. :)
 
Som regel har vi venninnekveld med god mat og te. Men de siste to gangene har vi faktisk variert litt. I januar var vi ute og spiste, i morgen skal vi på kino. :) Så det er trivelig når det først skjer. :)
Høres veldig kjekt ut! Her begynte vi med scrapping (byttelåne utstyr for å sleppe å kjøpe alt sjølv), men det har blitt meir og meir strikking. Og mat. Snacks. Og timesvis med skravling!
 
Ja, eg skjønar den. Eg er heilt avhengig av å få prate med voksne i løpet av veka. Og kjenner det er deilig å stenge meg inne på "kontoret" med bøkene mine og lese om ting som ikkje har med mat eller bæsj å gjere..

Trodde ikke jeg var så avhengig før jeg kom er stykke ut i permisjonen [emoji12]
Haha, du den skjønner jeg [emoji23] bæsj virker å være et populært tema [emoji23][emoji23]
 
Trodde ikke jeg var så avhengig før jeg kom er stykke ut i permisjonen [emoji12]
Haha, du den skjønner jeg [emoji23] bæsj virker å være et populært tema [emoji23][emoji23]
Ja, i dag var den store snakkisen i barnehagen kor ofte, og når på døgnet knøttene bæsjar. Det blir liksom litt sånn når ein møter folk som ein ikkje har så mykje til felles med kanskje, utenom ungar på samme alder.

Men i morgon skal eg lese om fordøyelsessystemet, så det blir jo litt avveksling, haha!
 
Er egentlig rart hvor mange samtaler det er naturlig å ha nå som var helt utenkelig når jeg ikke hadde barn :p ikke bare om barna, men fødsel, underliv, pupper, gusj og slim liksom [emoji23]
 
Er egentlig rart hvor mange samtaler det er naturlig å ha nå som var helt utenkelig når jeg ikke hadde barn [emoji14] ikke bare om barna, men fødsel, underliv, pupper, gusj og slim liksom [emoji23]
Heilt sant! Skulle tru vi hadde visse sperrer, men dengang ei...
 
Vi har en stor venninnegjeng, men desverre er vi spredt rundomt i landet, men vi som fortsatt er her på hjemlige trakter er ganske flinke :) Jeg var den første som fikk barn da, så nå som mange av venninnene mine er gravide blir det spennende å se hvordan det blir fremover :)
 
Back
Topp