"Venninner"

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Har dere opplevd at venninner ikke liker mannen deres? At det ikke handler om at mannen er stygg med deg, eller de - men at det omhandler om kjemi?

Og har latt deg få "gjennomgå"?

Nei, har igrunnen ikke hatt den erfaringen. Om vennskapet bare fører til negative hendelser for deg, ville jeg faset det langsomt ut og latt det bli fjernt bekjentskap i stedet.

Har et par venninner som har lite til felles med mannen min, hvis de hadde sittet alene i en time kunne det blitt litt kleint stemning, men det betyr ikke at de ikke liker ham. Er ikke alle mine venninners kjærester jeg snakker like mye med heller, bare noen av dem jeg kunne hengt med alene. For meg er det helt normalt. Sært at de «lar deg få gjennomgå», noe sånt har jeg aldri opplevd.

Hadde en Veninne som ikke kom overens med min mann. Den vennskapet holdt ikke pga det ble for vanskelig for meg å stå i mellom de å jeg velger så klart min mann over hvem som helst. Hun var heller ingen god venn viste det seg.

Njæ. Bestevenninna mi har ikke så mye til felles med samboer, og de kunne nok ikke «hengt» sammen uten meg, men det er ikke det at hun ikke liker han, eller ikke har kjemi med han. Bare at de er to vidt forskjellige personer med ingen like interesser

Jeg tenker at det er helt naturlig av mine venninner ikke har like god kjemi med min samboer som jeg har, det er jeg som har falt for han og ikke de. Men har aldri opplevd å få «gjennomgå» pga det. Heller tvert i mot en gjensidig respekt og forståelse for at vi faller for ulike menn.

Nei ingen men vi har vært i lag en halv evighet og de jeg nå blir kjent med meg må like ham ellers blir det ikke mere vennskap ut av det...

Takk for svar alle sammen. Syns dette er ganske så kjipt. Det er spesielt hun ene som ikke kan fordra min kjære, og kommer med helt banale uttalelser om hvordan min mann er av person. Hun andre har aldri sagt noe men merker allikevel at hun trekker seg unna.

Tror hun første har snakket om mannen min til hun andre, og hun andre vil nok ikke havne i noen konflikter. Forståelig.

Heldigvis har jeg ALDRI nevnt noe om dette til hun andre når vi har vært sammen.

Har de gitt deg noe grunnlag for hvorfor? Delt konstruktive tanker oh opplevelser? Ikke bare synsing og meninger. Kan det være sjalusi? Tenker ikke da sjalu på deg fordi det er du som har mannen, men sjalusi på mannen for å være din nære? Er venninnen din eiesyk? Tenker spesielt på hun som tydelig viser at hun ikke kan fordra mannen din. Man kan ikke like alt og alle, men man oppfører jo seg. Jeg tror jeg hadde vært så frekk å satt henne på plass, spesielt for mannen sin del hvis det er null og nada grunnlag for slik oppførsel ☺️

Har heldigvis aldri opplevd dette! Heller stikk motsatt, mine venninner er vel litt opptatt av mannen i hus da han er så omgjengelig, og de er periodevis veldig knisette i rundt han hvis vi er festlig lag, spesielt den ene venninna mi (som er godt gift og lykkelig, hun bare er slik), men jeg synes det bare er gøy. Er såppas trygg på meg selv, mannen og vennene mine. Gøy for mannen med noen beundrere, selv om jeg tror han synes det er litt ubehagelig også :laughing002

Jeg har opplevd å være den venninnen, men han var kontrollerende og dominerende. Jeg merket at hun ikke hadde det bra. Men uansett så klistret jeg på meg ett smil, og lot som. Og var der for hu. Jeg var en av få venner som var der mot slutten. De andre kom jo tilbake når det ble slutt.
Hu har senere takket meg for at jeg «holdt» ut, og ikke bare ga opp på hu. Heldigvis var det ikke noe vold i bildet, ellers hadde jeg måtte gripi inn.
Jeg ville gjerne visst hva de syns er så gærent med mannen din.
Altså mine venner er ikke gode venner med min mann, de syns han er rar, men de er nå vennlige osv. :)
Er ikke de som skal bo ilag med han.

Back
Topp