Venninne dilemma...

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Trenger litt råd her...
IKKE QOTE!

Har ei venninne som skal være sammen med meg HELE tiden.. Hun ringer HVER dag og vil komme på besøk/ gå tur osv..
Det er veldig koselig å være sammen med henne.. Men hun blir litt intens! Når hun kommer på besøk så er hun gjerne på besøk til over midnatt, selv på en ukedag..
For min del er det greit nok, men samboern skal jo tidlig opp hver morgen, så han er ikke interessert i besøk til langt på natt!
Hun skal også være med hver gang jeg er med andre osv.. Vist jeg blanlegger besøk av to gode venner, så sier hun at vi må si ifra så hun kan være med også!

Virker som hun ikke skjønner at vi trenger litt kjæreste tid også! Pluss at jeg har andre venner og familie som krever sin oppmerksomhet.. (Blant annet en far som er i en vanskelig livssituasjon!)

Nå skal det sies at det er lenge siden jeg har hørt noe fra henne, (pga juleferie) men virker som at så fort hverdagen kommer, så tikker meldingene inn.. Hun har heller ikke lappen eller bil, så stortsett hver gang vi skal finne på noe, så må jeg hente/ kjøre henne rundt!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg altså.. Har prøvd å ta det opp med henne, at vi trenger litt tid for oss selv, og at jeg pga sykdommen min ikke kan finne på noe hele tiden! Men det går noen dager kanskje, så er det på samme viset..

Hva bør jeg gjøre nå? Må jeg kutte kontakten helt med henne for å få littegran fred i hverdagen? [&:]

Har jo vært venn med henne ganske lenge nå, og det begynner å bli litt slitsomt må jeg ærlig innrømme! Når hun hadde type var det litt roligere, men nå er hun singel, og da er hun på oss HELE TIDEN..

Setter stor pris på gode råd [:)]

Ja du må nesten bare sette deg ned med henne en gang til tror jeg. og hvis det kommer meld på en dag du ikke kunne tenke deg å møte henne så hadde jeg vært så ærlig å bare sagt at desverre så passer det ikke i dag[:)] 

Siden dere har har venner så lenge,så tror jeg a jeg ville sittet meg ned og fortalt henne at du har en samboer som du vil ha alene tid med.en pappa som trenger støtte...Og hvis hun er en god venninne,så vil hun skjønne hva du mener[:)]

men viss du må hente ho, så e det vel bare å la være da? 

Tror du bare må snakke me henne jeg, og forklare dette.
At du trives i hennes selskap, men at du har andre ting å gjøre og..

Back
Topp