Venner man seg til sparkingen?

Fru Novia

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Det er digg og lykke at det sparker i magen ♥
Lillegutten sine spark bli hardere og hardere, venner man seg til det? Det begynner å bli vrient å sove når det er disco der inne, og det er det (heldigvis) ofte!
Ved å stryke litt på og prate litt til magen, roer det seg noe, er det bare å kjøre på med den strategien?
Noen med erfaringer?
 
Enig med Mazter!! Man kan bli litt sliten av det i perioder, når ungen blir større og sparkingen hardere.. Men samtidig så utrolig herlig;)
 
Blir jo vandt med det, men passer allikvel på å stoppe opp og bare nyte det avogtil. Husker jeg savnet sparkene når mini var ute. Er så deilig å våkne opp og kunne kjenne på spark noen minutter før hverdagen begynner og tenke på at det vokser en liten baby inni magen der. Hadde en VELDIG VELDIG aktiv gutt sist og når  jeg satt i møter så magen min ut som gele siden han sparket og bevegde seg så mye. Men husker ikke at det var noe særlig vondt hos meg iallefall. Men han lå langt nedi bekkenet og rakk vel ikke opp til ribbeina;)
 


Mazter skrev:
Nja, det blir ikke noe bedre sånn i forhold til søvn og sånt, de små sparker jo bare hardere :) Jeg er sånn at jeg synes sparkene er kjempekoselige og ubehagelige på samme tid, og sånn mener jeg det var sist gang også. Etterhvert kan de bli vonde, hvis ungen sparker på rett sted. Det er nok bare sånn det er å være gravid. Men om det hjelper å stryke magen og koseprate er det jo bare å fortsette med det! :)

Også sparker de mer og mer, oftere, også flytter de på seg og romsterer og har show og det som er:P
 
Det er vel forskjell fra unge til unge, men min sønn sparket meg aldri så det gjorde vondt. Han bevegde seg mest uten å sparke (det var bare i begynnelsen når jeg var omtrent så langt som vi er nå at han sparket), og han rakk heller aldri opp til ribbeina mine. Jeg hadde aldri problemer med å sovne, verre at jeg hele tiden våknet for å tisse...
 
Back
Topp