Veneflon

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
Er dette nødvendig å få når man går inn i fødsel?
Med den første fikk jeg aldri noe slikt, da de aldri sjekket meg for åpning eller noe, fikk bare en sprøyte med noe beroligende middel, men 30 minutt etterpå kom pressriene. Med nr.2 fortalte jeg hva som skjedde under forje fødsel, og de synes det var rart.
I sluttfasen av riene så skulle de absolutt sette veneflon, selv om jeg sa nei. De bommet 3 ganger før de klarte og sette den, kun for å finne ut 1 time etterpå at de ikke trengte den likevell. Er det slikt at man må ha veneflon?? Jeg har sprøyte skrekk fra før, og hjalp ikke på den gang under fødselen. Nå skal jeg ha nr.3, og gruer meg allerede til dette med sprøyter.
 
Hei:)

Det hørtes veldig rart ut det med den første fødselen din.
Hvis du har hatt stor blødning, du er under « risiko kvinne» dvs at du har høy alder, høy BMI, diabetes eller andre sykdommer legges det inn veneflon for å raskt kunne gi deg medisiner hvis det blir behov.

Hvis ikke du er en «risiko kvinne» eller har et risiko svangerskap er det ingen grunn til at du trenger veneflon.

Hvis du skulle ha behov for riestimulerende, antibiotika, skal ha epidural eller væske vil det også bli behov for veneflon.

Jeg ville tatt opp dette temaet med jordmor eller lege du går hos. Samt skrevet et fødebrev der du presiserer at med mindre det er behov ønsker du minst mulig sprøyter og veneflonen.

Håper denne gangen blir en litt bedre opplevelse enn de to andre fødslene:)
 
Back
Topp