Noen som har fått utført vendingsforsøk ved seteleie og som vil dele sine erfaringer med meg? Hvor gjorde du det? Følte du deg trygg? Var det vondt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for at du delte din erfaring!Jeg hadde ytre vending etter igangsettelse på sykehuset (ballongen «poket» hodet så hun fikk snudd seg, og endte opp med å ligge med en fot ned). Jeg var redd for at det skulle gjøre vondt, men hadde fått epidural og kjente ikke noe særlig annet enn at litt press fra dyttingen utenpå magen. Gynokologen sa det ikke skulle gjøre så vondt så lenge de ikke hadde festet seg så mye. Ble gjort på fødestuen og jeg ble godt ivaretatt og følte meg trygg hele veien. Ble gjort fordi jeg ønsket i utgangspunktet å føde vaginalt, og spurte ikke om alternativet da jeg vet det er keisersnitt da det var umulig å føde henne slik. De fikk snudd henne fort å så måtte vi vente litt før hun tilslutt fikk føttene med seg også. Endte likevel med keisersnitt men av andre årsaker.
Bare hyggelig Glemte forresten å si at det var mye overvåkning før under og etter med ultralyd og ctg-målinger.Takk for at du delte din erfaring!
Du MÅ ikke forsøke vending, det er 100% opp til deg. Når er det snakk om forsøk?Takk for at dere deler, både gode og dårlige erfaringer! Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til et forsøk, kanskje spesielt fordi jeg er så redd for hun i magen etter en lang og kronglete vei. Men de sier de vil sørge for trygghet, om det blir aktuelt. Jeg håper hun snur seg da … Har noen uker på seg, heldigvis.
De skal gjøre en vurdering om 2 uker. Men kan se på Spinning Babies og se om det er noe jeg kan få gjort selv. Takk for tips! For øvrig kjenner jeg flere der baby har snudd seg i uke 38 eller faktisk etter at planlagt KS er bestemt pga seteleie. Så har et håp om at hun her også skal snu seg til slutt. Er bare 34+2.Du MÅ ikke forsøke vending, det er 100% opp til deg. Når er det snakk om forsøk?
Det finnes enkle øvelser du kan gjøre hjemme også, som kan hjelpe babyen med å snu seg, jeg mener det er en IG-profil som heter Spinning Babies som har noen tips.
Ja, da er det jo en del tid igjen til termin. Her ble det oppdaget i uke 36, var på kontroll på sykehuset i uke 37 og vendingsforsøk samme uka. Han satt bom fast, var ikke snakk om å få rikka på ham (han er like sta 1,5 år senere, aner ikke hvor han har det fra. ).De skal gjøre en vurdering om 2 uker. Men kan se på Spinning Babies og se om det er noe jeg kan få gjort selv. Takk for tips! For øvrig kjenner jeg flere der baby har snudd seg i uke 38 eller faktisk etter at planlagt KS er bestemt pga seteleie. Så har et håp om at hun her også skal snu seg til slutt. Er bare 34+2.
Ja, da er det jo en del tid igjen til termin. Her ble det oppdaget i uke 36, var på kontroll på sykehuset i uke 37 og vendingsforsøk samme uka. Han satt bom fast, var ikke snakk om å få rikka på ham (han er like sta 1,5 år senere, aner ikke hvor han har det fra. ).
Lykke til med avgjørelser, eventuelle forsøk og fødsel!