Vendingsforsøk

Hiildeej

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hei [emoji1309]

Her har lille vært «riktig» veien hele tiden. Var sist på UL den 11/9 og da var deg hodeleie. Men på time hos JM i dag mistenkte hun at baby hadde snudd seg. Fikk dratt til Legekontoret for en rask UL å da hadde hun jammen rett. Bebis har snudd seg og ligger nå i seteleie [emoji849] Skal derfor til sykehuset for et vendingsforsøk imorgen, er da 37+5.

Noen som har erfaring med dette? Evt. Hva anbefales av KS eller fødsel i seteleie om det ikke fungerer?
 
Last edited:
Hei [emoji1309]

Her har lille lugget «riktig» veien hele tiden. Var sist på UL den 11/9 og da var deg hodeleie. Men på time hos JM i dag mistenkte hun at baby hadde snudd seg. Fikk dratt til Legekontoret for en rask UL å da hadde hun jammen rett. Bebis har snudd seg og ligger nå i seteleie [emoji849] Skal derfor til sykehuset for et vendingsforsøk imorgen, er da 37+5.

Noen som har erfaring med dette? Evt. Hva anbefales av KS eller fødsel i seteleie om det ikke fungerer?
Lille her har alltid ligget i hodeleie. Forrige uke 37+2 fikk jeg kjempe masesmerter og de sa jeg skulle komme på sykehuset for sjekk. Da hadde ho lagt seg i tverr gitt. Fikk ny time i dag da jeg ikke ville vende.
I dag hadde hun lagt seg i hodeleie igjen :) og han mente at nå kom ho til å bli der så da får vi håpe det :)

Masse lykke til til deg, plutselig snur hun seg igjen :)
 
Lille her har alltid ligget i hodeleie. Forrige uke 37+2 fikk jeg kjempe masesmerter og de sa jeg skulle komme på sykehuset for sjekk. Da hadde ho lagt seg i tverr gitt. Fikk ny time i dag da jeg ikke ville vende.
I dag hadde hun lagt seg i hodeleie igjen :) og han mente at nå kom ho til å bli der så da får vi håpe det :)

Masse lykke til til deg, plutselig snur hun seg igjen :)

Så bra hun la sei i hodeleie igjen [emoji76]

Er det jeg satser og håper på skal skje her også, men her er de redde for at hun vil snu seg flere ganger. Siden hun alltid har vært veldig aktiv [emoji849]
 
Last edited:
Så bra hun la sei i hodeleie igjen [emoji76]

Er det jeg satser og håper på skal skje her også, men her er de redde for at hun vil snu seg flere ganger. Siden hun alltid har vært veldig aktiv [emoji849]
Hun her er også gæærn haha. Men han mente i dag at hun ikke kom til å snu seg igjen så da får jeg bare stole på det :D
 
Har ikke hatt vendingsforsøk (de på sykehuset ville helst ikke prøve) men har født i sete. Det gikk fint. Det de må vurdere i første omgang er om bekkenet ditt er stor nok. De estimerer størrelsen på babyen og tar røntgen av bekkenet ditt. Er babyen for stor i forhold til bekkenet må det bli keisersnitt.
Fødselen kan ta litt lenger tid enn vanlig, siden rompe er mer vanskelig å få ut. Det som kan være litt skummelt er det øyeblikket når kroppen er ute men ikke hodet ennå. Hodet må ut fort for navlestrengen ligger i klem. Men de er jo forberedt på dette. Hodet til gutten vår ble tatt med tang, det også gikk veldig greit.
Snakk med jordmor [emoji5] Hun vet jo best hva som er aktuelt for din del.
 
Har ikke hatt vendingsforsøk (de på sykehuset ville helst ikke prøve) men har født i sete. Det gikk fint. Det de må vurdere i første omgang er om bekkenet ditt er stor nok. De estimerer størrelsen på babyen og tar røntgen av bekkenet ditt. Er babyen for stor i forhold til bekkenet må det bli keisersnitt.
Fødselen kan ta litt lenger tid enn vanlig, siden rompe er mer vanskelig å få ut. Det som kan være litt skummelt er det øyeblikket når kroppen er ute men ikke hodet ennå. Hodet må ut fort for navlestrengen ligger i klem. Men de er jo forberedt på dette. Hodet til gutten vår ble tatt med tang, det også gikk veldig greit.
Snakk med jordmor [emoji5] Hun vet jo best hva som er aktuelt for din del.

Jeg er så rådvill på om jeg vil ha KS eller setefødsel [emoji29] men jeg får sikkert noe veiledning på deg imorgen?
 
Jeg er så rådvill på om jeg vil ha KS eller setefødsel [emoji29] men jeg får sikkert noe veiledning på deg imorgen?

Det forstår jeg godt. De vil nok vurdere dette sammen med dere, ja [emoji5]
Hva som er best er avhengig av mange ting vil jeg tro, så jeg kan bare si hvordan jeg/vi vurderte det. Jeg ville helst føde vanlig hvis det var ansvarlig (og det er det hvis alt ligger til rette for det). Jeg tenkte da mest på fordelene for babyen sin del (ting som blir satt i gang i både hans og min kropp under fødselen, melka som kommer raskere..) Men kjente også sterkt på at jeg ville oppleve en vanlig fødsel (dette var vår første). Jeg var heller ikke så gira på operasjonen, som ks jo er, hvis det ikke var nødvendig. Men det er ikke helt uten risiko med setefødsel, så dette er ikke noe enkel avgjørelse. Heldigvis skal du ikke ta den alene. Og kanskje du slipper å ta stilling til det i det hele tatt, hvis babyen har vært med hodet ned så lenge går det kanskje bare greit å snu.
Lykke til og hold oss oppdatert om du har anledning [emoji5]
 
Det forstår jeg godt. De vil nok vurdere dette sammen med dere, ja [emoji5]
Hva som er best er avhengig av mange ting vil jeg tro, så jeg kan bare si hvordan jeg/vi vurderte det. Jeg ville helst føde vanlig hvis det var ansvarlig (og det er det hvis alt ligger til rette fir det). Jeg tenkte da mest på fordelene for babyen sin del (ting som blir satt i gang i både hans og min kropp under fødselen, melka som kommer raskere..) Men kjente også sterkt på at jeg ville oppleve en vanlig fødsel (dette var vår første). Jeg var heller ikke så gira på operasjonen, som ks jo er, hvis det ikke var nødvendig. Men det er ikke helt uten risiko med setefødsel, så dette er ikke noe enkel avgjørelse. Heldigvis skal du ikke ta den alene. Og kanskje du slipper å ta stilling til det i det hele tatt, hvis h*n har vært med hodet ned så lenge går det kanskje bare greit å snu h*n.
Lykke til og hold oss oppdatert om du har anledning [emoji5]

Takk, det skal jeg få til [emoji4]
Ja hun har jo ligge i hodeleie helt frem til fredag [emoji30] så hvorfor hun plutselig fikk for seg at det vart lurt å snu forstår jeg ikke [emoji24][emoji23]
 
Jeg vil bare si at hvis du velger ks så går det helt fint også:)
Her gikk det som en drøm

Ja, ser for meg det vil gå like så bra :)
Men er noe med tiden etter og at det sies å være vanskeligere å komme i gang med ammingen etter et KS. Og jeg Sleit med amminga sist, og har veldig lyst å få den til denne gangen [emoji28] så har jeg veldig stort ønske om vannfødsel, men får vi ikke snudd henne så blir det vel bare å glemme det uansett? [emoji20]
 
Takk[emoji177] 20 min til timen nå [emoji28]
Hva tror du selv da? Her kjente jeg masse stikkninger i tissen i går kveld og kjenner at hue hennes er i midten når jeg setter med å reiser meg for det presser så hardt. Har også vært på to 3 ganger i natt så ho ligger å stanger.
 
Hva tror du selv da? Her kjente jeg masse stikkninger i tissen i går kveld og kjenner at hue hennes er i midten når jeg setter med å reiser meg for det presser så hardt. Har også vært på to 3 ganger i natt så ho ligger å stanger.

Hun sitter enda. Målt str. Og venter på samtale med lege nå [emoji29][emoji12]
 
Hun sitter enda. Målt str. Og venter på samtale med lege nå [emoji29][emoji12]

Ow nei [emoji853] Vi hadde flere sånne samtaler da storebror lå i seteleie og jeg opplevde det hele som overveldende (var første da). Men de var veldig flinke og vi fikk god oppfølging. De sa også at uansett hva det blir (setefødsel eller ks) så går dette bra [emoji5] De er så dyktige nå.
Jeg håper at de får til å snu henne! Masse lykke til! [emoji254]
 
Back
Topp