Vending

Iceangel91

Glad i forumet
Hei hei :) noen så vet hvordan dette med vending fungerer? Var på vekstkontroll i dag og guttebassen i magen hadde plutselig snudd seg i tverrleie :P fått time til vending i morgen men hva skjer om vendingen ikke er vellykket ? Venter de bare, eller setter de opp til planlagt keisersnitt ? Har allerede åpning og vært i risikosonen med å føde for tidlig så de tørte nesten ikke å røre meg på sykehuset i tilfelle det skulle starte noe ...

Hvor langt er du på vei? Om du fortsatt er i prematur-fasen synes jeg det er rart at de tørr å prøve vending for da kan det jo sette i gang noe! Men i hvert fall: hvis vendingen ikke er vellykket får du valget mellom planlagt keisersnitt eller å gå igjennom vaginal fødsel og risikere seteleie :) tror at de sjekker en siste gang før keisersnitt om baby ligger rett eller feil, og har den plutselig lagt seg med hodet ned tror jeg de heller venter og lar fødselen gå naturlig! Masse lykke til :)

Du kan ikke føde i tverrleie, det er umulig. Så om vendingen blir mislykket får du KS. Lykke til :)

Er ikke prematur lengre :P er 37+4 i dag så det gjør jo ingenting om han kommer nå ... Men de var redde for å starte noe nå når han ligger i tverrleie :P håper de klarer å snu han i morgen da ... Så jeg slipper extra styr med keisersnitt :)

lykke til med vending :) Jeg får ikke vending her, så må enten føde i sete eller be om keisersnitt. Aner ikke hva jeg skal finne på, hehe :)

Har du merka at lille har snudd på seg? Var på kontroll i dag,og da var de usikre på om lille har snudd seg til seteleie. Så skal på ul i morgen for å sjekke. Er 38+4 i dag. Har ikke merka noe selv.

Har du merka at lille har snudd på seg? Var på kontroll i dag,og da var de usikre på om lille har snudd seg til seteleie. Så skal på ul i morgen for å sjekke. Er 38+4 i dag. Har ikke merka noe selv.
Troooor jeg kjente noe dagen før ... Akuratt som om d strektes/stakk i den ene hofta :/ fikk beskjed i dag at han hadde snudd seg til rent seteleie... Så jeg må fø han sånn tydeligvis hvis han ikke snur seg ... Legen var ikke noe positiv til keisersnitt... Bare hvis babyen var for stor kunne jeg evt få vending eller keisersnitt

Hmmm.. Tenkte man fikk bestemme selv hvis baby var i sete. Var det jeg fikk beskjed om i forrige svangerskap når gutten min lå i sete.

Da er vi i samme båt! Får mest sannsynlig ikke keisersnitt her heller. Hvilket sykehus skal du føde på?

De vil gjerne unngå keisersnitt på Haukeland, var det dette du var? Hvis du er redd eller usikker ville jeg pratet mer med dem og be om keisersnitt hvis du føler at du vil ha det. Du må kanskje stå på litt, men målinger av babyens størrelse og ditt bekken er aldri nøyaktige. Selv om det jo som oftest går bra med setefødsel også, og de overvåker barnet og tar keisersnitt hvis det er nødvendig.

Hmmm.. Tenkte man fikk bestemme selv hvis baby var i sete. Var det jeg fikk beskjed om i forrige svangerskap når gutten min lå i sete.
Får nok ikke bestemme selv :/ men skal på ukentlig kontroll framover så håper han snur seg eller at jeg får mase meg til keisersnitt ... Er livredd siden epidural ikke fungerer på meg fra sist fødsel :/

Får nok ikke bestemme selv :/ men skal på ukentlig kontroll framover så håper han snur seg eller at jeg får mase meg til keisersnitt ... Er livredd siden epidural ikke fungerer på meg fra sist fødsel :/

Da er vi i samme båt! Får mest sannsynlig ikke keisersnitt her heller. Hvilket sykehus skal du føde på?
Skal føde på Haugesund sykehus ... Ble irritert siden det var en mannlig lege så vurderte det ... Han skulle prøvd selv å pressa ut en av rævhulle :P haha

De vil gjerne unngå keisersnitt på Haukeland, var det dette du var? Hvis du er redd eller usikker ville jeg pratet mer med dem og be om keisersnitt hvis du føler at du vil ha det. Du må kanskje stå på litt, men målinger av babyens størrelse og ditt bekken er aldri nøyaktige. Selv om det jo som oftest går bra med setefødsel også, og de overvåker barnet og tar keisersnitt hvis det er nødvendig.
Pga at epidural ikke fungerer så er jeg livredd ... Var et smertehelvete sist med normal fødsel så varte i 23 timer med drypp :/

Synes det blir helt feil å nesten tvinge noen til å føde i sete! Her og mange andre jeg har hørt om,får de bestemme selv. Tar mål av bekken,og hvis alt ser bra ut og man vil føde i sete selv er det jo greit. Men hvis man ikke ønsker å prøve setefødsel,synes jeg ikke ks skulle vert noe problem.
Jeg ble frarådet å føde i sete,siden jeg er så smal over bekkenet,og kom aldri så langt for å planlegge ks,da fødselen startet...så ble haste ks.

Jeg fant ut etter innleggelse på kk forrige uke at der blir setefødsel på meg og.. Var da 37 uker og jm min hadde da på sist kontroll at lillegutt var festet...

På kk var det lite svar og betryggende ord å få, annet enn at setefødsel går bra og at jeg passer innenfor kriterierene!

Jeg har fått haste samtale hos min jm idag før hun går på ferie, nettopp fordi jeg er bekymret.. Ikke for selve fødselen, men for å gå overtid og føde i sete.. Jeg vil føde vaginalt og da helst unngå overtid i tilfelle han blir for stor.. Men dette er kk imot, de vil unngå å sette igang OG de vil unngå keisersnitt!!!! De kan ta seg en bolle der opp!!

Så ja, skjønner din Frustrasjon!!

Jeg fant ut etter innleggelse på kk forrige uke at der blir setefødsel på meg og.. Var da 37 uker og jm min hadde da på sist kontroll at lillegutt var festet...

På kk var det lite svar og betryggende ord å få, annet enn at setefødsel går bra og at jeg passer innenfor kriterierene!

Jeg har fått haste samtale hos min jm idag før hun går på ferie, nettopp fordi jeg er bekymret.. Ikke for selve fødselen, men for å gå overtid og føde i sete.. Jeg vil føde vaginalt og da helst unngå overtid i tilfelle han blir for stor.. Men dette er kk imot, de vil unngå å sette igang OG de vil unngå keisersnitt!!!! De kan ta seg en bolle der opp!!

Så ja, skjønner din Frustrasjon!!

Er i akkurat samme situasjon :O Skal inn på kk for samtale en av de kommende dagene, men sist jeg var inne var det bare snakk om hvor positivt setefødsel var kontra keisersnitt! Jeg ble omtrent redd keisersnitt, noe som er rart da det redder så mange barn hvert eneste år?? Jeg sa også til kk at jeg IKKE vil gå lenge på overtid, og kommer til å bruke det som et argument ang keisersnitt. Går jeg lenge over, kommer jeg til å nekte å gjennomføre en vaginal fødsel :stop:

Fått ny time på onsdag :) og da skal jeg skrive fødselsbrev på forhånd om at jeg nekter å føde i sete pga epidural ikke fungerer og er livredd for hele fødselen .... Så de får valget om enten å snu og så ta vannet eller keisersnitt :) så håper jeg kommer gjennom med det :)

Back
Topp