Vending :-(

Ivfbaby

Andre møte med forumet
Har fått time til vending av tuppa sida ho fortsatt ligger med hodet opp. Reint seteleie. Er det nokon som har erfaring med vending? Har forstått at det kan vere smertefullt, men varer kun ei lita stund so gruer meg lite til det. Men blir det vellykket..

Ingen erfaring. Valgte planlagt ks da vending var 10 timer unna med båt/bil. Men ønsker deg masse lykke til og håper det er vellykket :)

Last edited:
Har ingen erfaring men ønsker deg lykke til, kanskje er du så heldig at den heltplutselig snur seg selv:D

Jeg var på vending, det var veldig vondt men fort gjort :) tok kanskje 5 minutt. Babyen hadde veldig god plass og var lett og vende. De gir seg om det ikke går. Det var to fødselsleger og en jordmor til stede, så følte meg trygg :) babyen har ligget rett vei siden og har festet seg.

Jeg har vært til vendingsforsøk, men babyen rikket seg ikke. Har etter råd valgt å føde vaginalt, og har fått mye oppfølging i etterkant. Hadde termin 24. juni, og er nå på sykehuset for å sette i gang fødselen. Håper det funker etterhvert.. Ønsker deg lykke til! Håper de klarer å snu babyen din, men hvis ikke så går det sikkert bra uansett:)

Jeg var på vending, det var veldig vondt men fort gjort :) tok kanskje 5 minutt. Babyen hadde veldig god plass og var lett og vende. De gir seg om det ikke går. Det var to fødselsleger og en jordmor til stede, så følte meg trygg :) babyen har ligget rett vei siden og har festet seg.
Håper de klarer å snu, viss ikkje har eg bestemt meg for KS. Førstegangs og har ikkje lyst å utsette meg for å ta skrekken med setefødsel.
Skal møte fastende til vendingen og har nesten tre timer i bil til sjukehuset, berre det skal bli ein utfordring.
Måtte du jevnlig til kontroll etter vendingen?

Håper de klarer å snu, viss ikkje har eg bestemt meg for KS. Førstegangs og har ikkje lyst å utsette meg for å ta skrekken med setefødsel.
Skal møte fastende til vendingen og har nesten tre timer i bil til sjukehuset, berre det skal bli ein utfordring.
Måtte du jevnlig til kontroll etter vendingen?
Krysser fingrene for deg :) jeg gikk til jordmor som vanlig, men tror nok jeg ville kjent om han snudde seg igjen da bevegelsene er helt annerledes :)

Sniker fra juni. Frøkna mi lå i seteleie og jeg var inne på vendingsforsøk. Det var litt ubehagelig, men absolutt ikke avskrekkende! De holdt heller ikke på lenger en maks 10 min. Hun spratt derimot tilbake, de fikk henne ikke helt rundt.. Så det ble fødsel i seteleie på meg, naturlug uten noe form for smertestillende. Jeg syns det gikk veldig bra! Ingen komplikasjoner:):) glad jeg ikke valgte KS:)

Vendingen var ikkje vellykka. Langt ifra så ubehagelig og vondt som eg frykta. Så her blir d KS.

Back
Topp