vending?

girl

Glad i forumet
jeg er i uke 37 og 2 dager idag. han ligger fortsatt i sete og tverr leeie. bytter på, men har ligget slik i flere måneder.

når er på en måte siste frist for at de snur seg?

noen med erfaring fra vending på sykehuset? vellykket? Vondt?

Jeg skal på sykehuset på fredag for planlegging. dette er mitt andre barn.
 
Min ligger fortsatt i tverrleie og jeg er 37+4. Var på sykehuset i går for å sjekke med UL, snakke med lege osv. Jeg ville ikke prøve vending så jeg fikk KS-dato.

De kan fortsatt snu seg riktig vei eller de kan forsøke snuing manuelt. Har ingen erfaring med det, men det får du masse info om på sykehuset om du ønsker det :)

Vil ønske deg lykke til :)
 


MiniBolle2012 skrev:
Min ligger fortsatt i tverrleie og jeg er 37+4. Var på sykehuset i går for å sjekke med UL, snakke med lege osv. Jeg ville ikke prøve vending så jeg fikk KS-dato.

De kan fortsatt snu seg riktig vei eller de kan forsøke snuing manuelt. Har ingen erfaring med det, men det får du masse info om på sykehuset om du ønsker det :)

Vil ønske deg lykke til :)

Hvilket sykehus skal du på? Jeg skal på a-hus og de kjemper virkelig for vaginal fødsel.... jeg syns ikke det er ålreit. Måtte du "krangle" deg til det? Ville de gjerne forsøke å vende? Hvor lang tid før termin fikk du dato?


 
Jeg var ved St.Olavs og her utfører de fortsatt manuell vending. Vet ikke hvordan det er ved Ahus dessverre. De var VELDIG på at jeg måtte forsøke snuing, men jeg nektet og da var det ikke mye de kunne gjøre. De kan ikke tvinge en person til manuell vending, så om du ikke ønsker står du på ditt ;)

Jeg skal ta KS en uke før termin, det normale er 7-10 dager før termin :)
 


MiniBolle2012 skrev:
Jeg var ved St.Olavs og her utfører de fortsatt manuell vending. Vet ikke hvordan det er ved Ahus dessverre. De var VELDIG på at jeg måtte forsøke snuing, men jeg nektet og da var det ikke mye de kunne gjøre. De kan ikke tvinge en person til manuell vending, så om du ikke ønsker står du på ditt ;)

Jeg skal ta KS en uke før termin, det normale er 7-10 dager før termin :)

Det er helt utrolig at de presser så hardt på, men jeg leste at en vaginal fødsel koster ca 23.000 kr og ks koster ca 53.000 kr. Det ligger nok der!

Lykke til for deg, og så godt at du har planen i boks! Får du fortsatt ks dersom han plutselig legger seg riktig?
 
Oi, det viste jeg ikke! Det er jo større sjanse for komplikasjoner ved et KS, det er 7 % fare for å få infeksjon i såret etterpå og man blir ikke like fort i fin form. Men heller planlagt KS enn hastesnitt tenker jeg :)

De skal fortsette å sjekke leia ja, så om han snur seg med hodet ned og fester seg blir det ikke KS. Jeg vil helst føde vaginalt, så håper jo fortsatt at han snur seg og fester seg, men godt å ha en dato å forholde seg til :)

Du må huske at dersom vannet ditt går må du legge deg ned og ringe føden etter ambulanse ved tverrleie. Og om du får rier ringer du rett inn til føden, men her kan man vist bli kjørt selv :)
 
Da skal jeg krysse fingrene for at di lille snur seg! Det er fortsatt håp!
 
Hei!

Jeg hadde seteleie under mitt første svangerskap frem til tre uker før termin. Da var jeg på sykehuset og snudde gutten min manuelt. Det hele var unnagjort på overraskende kort tid og uten noe som helst "dramatikk." Legen konstanterte seteleie med ul, sjekket hvordan navlestrengen lå i forhold til babyen, og så "tok han tak i babyen" på utsiden av magen min mens jeg lå på benken, og bare "vridde" hakk for hakk til babyen lå med hodet ned. Deretter sjekket han med ultralyden at babyen fortsatt lå fint i forhold til navlestrengen. Etterpå tok vi CTG for å sjekke at vi ikke hadde fremprovosert rier. 
    Det hender at babyene snur seg tilbake til seteleie, men hos oss gikk det hele knirkefritt. Det var ikke vondt og jeg fikk en normal vaginal fødsel like før termin. Jeg hadde ikke nølt med å gjøre det igjen dersom det hadde vært seteleie denne gangen ;)
     Lykke til!
 
Back
Topp