Vena cava???

BeibiBeibi

Trives i forumet
Hvor tidlig kan man bli kvalm av å ligge på rygg? Sist ble jeg ikke dårlig før i 3.trimester, men nå blir jeg fort uvel dersom jeg ligger på rygg.
(Heter det ikke noe med Vena Cava?)
 
Vena cava syndrom er når babyen presser på hovedpulsåren i ryggen slike at du blir svimmel og ikke klarer å ligge på ryggen. Tviler på det er det så tidlig, heller andre ting som gjør at du blir dårlig av det :)
 
Livmoren bør gjerne komme opp fra bekkenet før den klarer presse på den åren i ryggen, vil jeg tro, så det er nok helst andre ting. Magesyre/halsbrann/sure oppstøt kan også føles som kvalme?
 
Hmmm... Ja, tenkte også at det måtte være litt tidlig for det. For jeg er jo egentlig kvalm hele tiden. Merker det bare bedre når jeg ligger helt I ro.
 
Livmoren bør gjerne komme opp fra bekkenet før den klarer presse på den åren i ryggen, vil jeg tro, så det er nok helst andre ting. Magesyre/halsbrann/sure oppstøt kan også føles som kvalme?
Njæææ... Er ikke halsbrann eller sure oppstøt. Men det er sant at den kanskje burde komme seg lenger opp før den kan presse på noe oppe i ryggen.
 
Vel, det kan jo være helt andre ting også, men akkurat vena cava er det nok ikke på noen mnd enda.

Se litt på de uke-for-uke greiene bv har, så ser du hvor stor livmora er og hvor i kroppen den befinner seg.
Den er ikke sååå stor enda
 
Back
Topp