Vena cava..

LiLo90

Andre møte med forumet
Noen her som bruker tid på å bekymre seg over det?
Jeg sover bare på rygg med 7 puter bak.. Merker noen ganger jeg kan bli litt svimmel. Men klarer ikke sove på siden..

Bekymrer meg ikke. Jeg våkner til og med på magen innimellom :p Kan vel ikkje skje noe mens vi sover vel?

Men jeg klarer ikke ligge lenge på benken til jordmor. Da går det gale:)

Bekymrer meg ikke, men unngår å ligge på ryggen :) får ikke lov å ligge på ryggen på sykehuset under ul av legen. Han har ekstra pute han dytter inn i siden på meg

Jeg får ikke puste, så jeg gjør det ikke... tar ikke lange tida før jeg besvimer da. Kjenner også jeg får vondt i magen om jeg gjør det, og rusket blir urolig.

Noen her som bruker tid på å bekymre seg over det?
Jeg sover bare på rygg med 7 puter bak.. Merker noen ganger jeg kan bli litt svimmel. Men klarer ikke sove på siden..

om du ligger med 7 puter bak, så ligger jo ikke du flatt, og det er jo ikke farlig.

Jeg ligger aldri helt flatt, da protesterer lille gutt, og jeg får pusteproblemer. Den eneste måten jeg egentlig får sove på er på venstre side. Ligger jeg på høyre så får jeg noen skikkelig ubehagelige dult, pluss at jeg får så sinnsykt halsbrann.

Det er kanskje ikke like farlig om man ikke ligger flatt nei! Det hjelper jo litt. Men har tenkt en del på det siden jeg ikke klarer å ligge på siden. Og hvertfall ikke på magen:p Hehe

hva menes med vena cava? :P
Det er navnet på venen (blodåren) som fører blod fra kroppen tilbake til hjertet. Den kan komme i klem av livmoren som blir tyngre og presser på, særlig når en ligger på rygg og dermed skape surstoffmangel. En vil merke det ved at en blir uvel og svimmel og det går over om en snur seg på siden for eks :)

Det er navnet på venen (blodåren) som fører blod fra kroppen tilbake til hjertet. Den kan komme i klem av livmoren som blir tyngre og presser på, særlig når en ligger på rygg og dermed skape surstoffmangel. En vil merke det ved at en blir uvel og svimmel og det går over om en snur seg på siden for eks :)
Ah:-) da er jeg med! ;-) takk! :-D

Jeg merker ingenting når jeg ligger flatt og det gjorde jeg ikke sist heller. Så jeg ligger på rygg med god samvittighet. Håper jeg klarer det hele dette svangerskapet også.. Føler jeg har fått min dose av svangerskapsplager nå.. :p

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Eneste måten å ligge for meg er på rygg,får alt for vondt av å ligge på sidene,klarer det kanske 2-3 min..

Tåler ikke å ligge på rygg eller for skrått bakover lengre, kroppen sier ifra selv.. Blir uvel av det, kvalm og uggen :(

Hehe, jeg ligger aldri på ryggen uansett :P Jeg mååå ligge på sida... Men våkner på natterstid, de "få" gangene jeg må snu meg i løpet av en natt :P

Jeg merker ikke noe når jeg ligger på ryggen, men sover bare på sidene.
Sover absolutt ikke bra for tida, da jeg våkner hver gang jeg må bytte side...gleder meg til å sove på magen igjen!

Back
Topp