Vena Cava syndrom?

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Våknet i dag med en intens svimmelhet! Jeg pleier aldri egentlig ligge på ryggen når jeg sover men merket at jeg ble mest svimmel av å ligge på ryggen. Har ikke gått helt over enda nå når jeg har stått opp! Er skikkelig uggen og svimmel hele tiden.. Har ikke vært det før i svangerskapet.. Men er det ikke litt tidlig til å evt være trykket på vena Cava? Er i uke 21...

Jeg merket ubehag allerede i uke 21, nå i uke 23 er jeg ikke i tvil, blir kvalm, svimmel og føler press/trykk på tarmen. Så jeg legger en pute halvveis under ryggen, sånn at jeg ikke får press direkte på hovedpulsåren, og det hjelper, kan ikke ligger mer en ca toppen 5 minutter på ryggen før jeg blir dårlig. Sist svangerskap fikk jeg dette også, da i uke 25, hos jordmor sa ho at når jeg låg for lenge på ryggen sankt pulsen min og babyen sin.

:)

Ugh, jeg merker også dette. Har gjort det i flere uker, men enda mer tydelig nå, så det er vel Vena Cava. Jeg er i uke 26. Utrolig irriterende, for jeg sover egentlig best på ryggen, men nå går det rundt for meg med en gang, og jeg må snu meg. Synes ikke det hjelper med pute/dyne under ryggen heller.

Huff:( for noe dritt ! Kjenner jeg er helt utslått etter den starten på dagen hadde håpet å utsette det litt... Det er vel prisen å betale jenter!

Back
Topp