Vemodig salg..

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Har akkurat brukt en times tid på å skrive en best mulig salgsannonse på finn.no, for å selge vår kjære hund. Det er så utrolig trist, men samtidig så utrolig godt å endelig ta steget. Vi føler vi gir henne for lite oppmerksomhet, mosjon osv, og føler ikke det blir bedre ettersom vi nå venter barn nr to. Håper egentlig at prosessen går kjapt så jeg slipper å bli så nedstemt av det hele, men samtidig vil jeg ikke selge henne for ingenting og til hvem som helst. Hun er rasehund, og er så utrolig flott familiehund. Starter nå med å legge henne ut til halv pris av valpepris, så får vi se hvordan interessen er.

Samtidig er en slik "oppgave" utrolig krevende og nokså skummel for meg som har diverse angst og er livredd for å bli oppringt av fremmede, og livredd for å "dumme meg helt ut" om jeg må snakke med noen eller møte noen. Så kryss fingrene for meg/oss, og for at vi finner den perfekte familien passe kjapt ! :)

Lykke til! Det er utrolig trist når det kommer til det, men jeg er sikker på at dere finner en flott familie som kan gi henne nok kjærlighet og oppmerksomhet :) klem til deg :)

Det er alltid kjipt å kvitte seg med dyr uansett grunn. :(
Hvilken rase er hun? :)

Må si heg beundrer deg for at du er realistisk og tenker på hundena beste! Altfor mange hunder som blir forsømt når det kommer barn dessverre og da er det mye bedre å gjøre slik som deg. Håper overgangen går bra :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er alltid kjipt å kvitte seg med dyr uansett grunn. :(
Hvilken rase er hun? :)

Ja, det er det :/ Ikke første hunden vi kvitter oss med heller desverre, så vet det blir tungt i lang tid.
Hun er en Norrbottenspets ;) Ligger på finn.no om du vil se hvordan hun ser ut, bare søk på norrbottenspets :)

Må si heg beundrer deg for at du er realistisk og tenker på hundena beste! Altfor mange hunder som blir forsømt når det kommer barn dessverre og da er det mye bedre å gjøre slik som deg. Håper overgangen går bra :)

Takk ! :) Ja, er desverre det, og vil ikke det skal bli slik at hun ikke har det godt her. Tenker vi fint skal klare å gi katten vår det han trenger, han krever jo ikke akkurat så mye. Men er mye mer ansvar og jobb med en hund. Har allerede avtalt med en i hjembyen min at han skal treffe henne og se hvordan hun går sammen med hunden han har fra før, neste gang vi skal nedover dit. Hadde jo vært utrolig flott om det gikk fint der og han kunne overtatt henne, for da er jo muligheten for å treffe henne til stede likevel :) Han har en hund av samme rase fra før, så da vet han litt hva han tar til seg, også er han mye ute og er ufør så han er hjemme med dem mye, og alt hørtes bare kjempebra ut. Var i kontakt med samme mannen da jeg solgte valpene hennes, men det ble ikke noe kjøp den gang :)

Du er kjempe flink som klarer å ta det tunge valget. Opplevde dette sjølv då eg var liten og det er ikkje lett men er veldig glad for at mamma gjorde det. Hunden kom til ein fantastisk familie og hadde det kjempe fint.
Håper det går like bra for dere og at hunden havner oss nokon fantastiske mennesker:)

Takk ! :) Ja, er desverre det, og vil ikke det skal bli slik at hun ikke har det godt her. Tenker vi fint skal klare å gi katten vår det han trenger, han krever jo ikke akkurat så mye. Men er mye mer ansvar og jobb med en hund. Har allerede avtalt med en i hjembyen min at han skal treffe henne og se hvordan hun går sammen med hunden han har fra før, neste gang vi skal nedover dit. Hadde jo vært utrolig flott om det gikk fint der og han kunne overtatt henne, for da er jo muligheten for å treffe henne til stede likevel :) Han har en hund av samme rase fra før, så da vet han litt hva han tar til seg, også er han mye ute og er ufør så han er hjemme med dem mye, og alt hørtes bare kjempebra ut. Var i kontakt med samme mannen da jeg solgte valpene hennes, men det ble ikke noe kjøp den gang :)

Det høres jo flott ut om drt går i orden :) Må oppdatere oss på hvordan det går :)

Back
Topp