vemodig og trist

Trillemor82

Forumet er livet
som sikkert noen har skjønt ut i fra trådene syns jeg dette at malin skal bli storesøster både er trist og fint...[:)] men i denne anledningen skal mine fantastiske svigerforledre ta med seg malin på hytta en uke... kjempekoselig tanke.. men jeg vet plutselig ikke om jeg vil! denne hytta ligger utenfor krsund.. så det er jo ca 10 timer opp dit med bil.. og de skal være en hel uke..[:(] jeg vil ikke levere fra meg jenta mi jeg.. morten vil det.. og jeg vil liksom ikke være vanskelig heller.. han mener vi sikkert har godt av det.. men jeg ekke så sikker gitt.. hadde hytta vært her på østlandet litt mer tilgjengelig.. sååå hadde jeg nok slappet mere av! men nå altså.. jeg vil vikrelig ikke.. men samtiidg så koser malin seg så utrolig masse med bestemor og bestefar..

jeg er bare såå sentimental for tida.. har levert hun fra meg mange ganger, og vært utenlands uten henne etc.. i en uke, uten problem.. men nå syns jeg bare det blir litt spesielt. jeg vil ha all den tiden jeg kan med henne.. føler jeg trenger det![:(] men vil ikke fremstå som vanskelig heller ovenfor svigers.. for de har jo gledet seg.. og jeg vet jo det at de gjør dette i beste mening.. de er jo kjempestolte av henne.. og vil jo gjerne ha all mulig tid med henne.. jeg syns bare at en uke.. og ti timer unna er litt langt[:(]

Huff, skjønner at det er vanskelig å sende henne fra seg nå. Jeg var jo uten Maja i påsken. Men jeg har vært så sliten at det i grunn var litt godt å bare være meg (og M).

Men hvis du virkelig ikke vil at hun skal reise så må du jo si det. De skjønner helt sikkert argumentene dine godt.

Jeg skjønner deg godt.. Da vi lå på sykehuset mens vi venta på Maren, så var Sindre hos mamma og de.. Var der i nesten en uke.. Og jeg klarte ikke prate med han på tlf en gang, for jeg begynte bare å gråte..! Jeg hadde dårlig samvittighet PLUSS at jeg savna han så inderlig.. [:(]
Men så lenge ho reiser med noen som ho er trygge på og dere er trygge på, så kan det faktisk være litt godt og..

jeg pørvde å si det til morten i stad.. har liksom prøvd å si det til han i hele dag.. men han mener vi har lovt dem det.. og at de blir såå lei seg...

jeg vil jo ikke levere hun til mamma en gang mer ennvi må når vi skal på verdiløse menn neste helg...[:(]

ORIGINAL: Booberella

Jeg skjønner deg godt.. Da vi lå på sykehuset mens vi venta på Maren, så var Sindre hos mamma og de.. Var der i nesten en uke.. Og jeg klarte ikke prate med han på tlf en gang, for jeg begynte bare å gråte..! Jeg hadde dårlig samvittighet PLUSS at jeg savna han så inderlig.. [:(]
Men så lenge ho reiser med noen som ho er trygge på og dere er trygge på, så kan det faktisk være litt godt og..

ja.. jeg vet jo at hun er trygg på dem.. men.. hun er liksom så langt unna.. jeg syns de blir verre og verre å levere henne fra meg jeg........[:(] og nå har det bare toppet seg!! [:(][:(][:(][:(] 

Men tror du ikke at det er litt godt også da? Å få litt tid for seg selv?

Du er jo sliten om dagen og sannsynligheten for at du føder nå er jo liten. Så da får du både hentet deg inn OG du får enetid med Malin etterpå.

Å ja. Trodde det var nå jeg.

Men etterpå er det sikkert enda bedre å få litt tid for seg selv. Og Malin synes sikkert det er helt herlig å ha besteforeldrene sine for seg selv.

Maja skal til garantert til Sverige i løpet av sommeren. Tror hun vil like å få folk for seg selv en stund før det nye tilskuddet skal få oppmerksomhet fra dem...

Men kan du ikke se det an etter fødselen? Kanskje du blir kjempeglad for alenetid med Julie, eller kanskje det føles helt feil. Og da kan du jo si fra da eventuelt?

men de kommer hit på lørdag og skal avtale da for de må kjøpe flybilletter... skal kjøre opp, også skal bestemor og malin fly ned..

joda.. jeg syns nok sikkert det er godt da.. men...................... jeg bare vil ikke!![8D][:(] tror avstanden spiller stor rolle her.. syns det er sykt langt.. [:(] lille jenta mi liksom.. men men.. må vel bare bite de i meg.. siden m syns han har lovet det! og ja.. malin koser seg jo masse med dem.. og vi har ferie uka etter.. men............................................................. ja.. du vet.. kroppen er jo full av hormoner..[:(][:)]

Hahah...hormoner ja. 

Husk at du har vært mye lenger borte fra henne tidligere. Så det er sikkert supert for særlig malin og besteforeldrene med den tiden alene. Snart skal jo alt deles mellom to småttiser....

Men skjønner jo at det ikke er lett da, kjenner til det. Men jeg vet jeg kommer til å sette pris på enetid med babyen også.

ja.. kommer nok garantert til det.. og ja.. jeg har vært så lenge uten henne tidligere.. men jeg merket da vi var på bryllupsreise at jeg syns det var litt tøft (klarte ikke få bilder av henne etc uten å grine).. og tenk hvordan det da blir med alle hormonene som herjer da.. [8D] huff..[:(]

men ja.. jeg syns nok garantert det blir godt.. når jeg bare får tenkt meg om.. jeg syns bare m er litt hensysnløs nå.. han mener liksom  bare at sånn er det, og det er kanon for malin....[8D] dessuten sååå.. er vi ganske uenige når det kommer til bilstoler opp!! for de skal liksom bruke ett sånn kjempegammelt et.. da prøver jeg å si at de må ta vårt.. men................................................... siden de skal fly.. så er det ikke noe sæørlug å sende det med spesbagasje.. (der blir det jo ikke særlig godt tatt vare på) og da får jheg beskjed om at jeg er overhysterisk.. men jeg vil liskom ikke at hun skal sitte ti timer i bil i hva som helst heller.. [&:]

KJenner til det med griningen når man ser bilder..gjorde jeg også på siste sydentur. Men jeg prøver å tenke som så at det er vi som har vondt i mammahjertene våre. Tror ikke jentene reagerer...eller jeg VET at Maja ikke gjør det. HUn bare koser seg og har det som plommen i egget.

jeg synes du skal stå på kravene når det gjelder bilstol. Skjønner at du vil at det skal være et bra sete. Hadde jeg også ment....

ja.. det fikser seg nok.. ender nok med at vi sender vårt eget.. da vet jeg at hun kan sitte bakovervendt.. og jeg vet at det er trygt.. så får vi bare satse på at det kommer med på flyet hjem, og at det er like helt.. (hatt dårlig erfaring med vpgner som er forsvunnet og blitt ødelagt tidligere)

Det ordner seg nok. Akkurat det med bilstolen hadde jeg stått på kravene om altså.

Og hvis det føles heeeeelt feil å la Malin dra når dere kommer til datoen, så finner dere nok en løsning på det også. Man skal jo ikke gjøre noe man ikke ønsker heller...

Det ordner seg, snuppa!

Jeg skjønner godt at det der med nytt barn, og dårlig samvittghet ovenfor det barnet man har fra før er utrolig vanskelig! Men jeg tror kanskje det kan være veldig bra for deg, og bare være DEG noen dager! [:)]

Nå har jeg jo ikke helt fått med meg når terminen din er, men det er jo såpass lenge til uke 26 at jeg tror ting har stabilisert seg litt da. Skjønner følelsene dine godt, men de er ikke like intense lengre når ungen er ute og du får bli kjent med babyen, Malin får bli kjent med babyen og du får bli kjent med Malin som storesøster. De første ukene kunne jeg aldri sendt snuppa verken hit eller dit, og det var viktig for meg å ha begge ungene der -for min egen del. Men nå er liksom hverdagen her og det er like greit å sende henne fra seg som det var før jeg ble gravid[;)]

Hormoner er slitsome greier altså[:'(][:)]
Ang bilstol så hadde jeg nok stått på kravene ja.

Alt man skal måtte tenke på og forholde seg til. Skjønner godt at dette er vanskelig å vurdere nå, kanskje du bare skal la dem bestille billettene uansett - det er jo ikke verdens undergang å ikke benytte den når den tiden kommer. Når det gjelder bilsete forstår jeg at du er bekymret. Har dere bare ett sete hjemme? For hvis ikke kan vel bestefar ha det med i bilen ned igjen? Eller kanskje det går an å få det pakket i en eske med bra med polstring når det sendes på flyet, i stedet for å bare ha det i en sånn pose?

Jeg tenker at når tiden kommer så kanskje det vil være deilig for dere alle at hun reiser bort, men kanskje det ikke er sånn, og da må du få lov å ombestemme deg når den tiden kommer - synes jeg!

I og med at dette er etter at babyen er født, så tror jeg både dere og særlig hun vil ha godt av å komme seg bort litt - og få full oppmerksomhet fra besteforeldrene. Det må jo være helt topp for henne, selv om jeg selvfølgelig skjønner at du syns det er trist for din egen del.

Uansett så er det jo lov å ombestemme seg når tiden nærmer seg og du absolutt kjenner at det blir helt feil[:)]

Jeg skjønner dillemmaet ditt, og jeg vet at hormoner ikke akkurat gjør saken lettere. Men jeg tror elimor har et godt poeng her, og det er noe jeg også har tenkt på når det etterhvert blir aktuelt med fødsel her. Jeg vurderer å la Frida være en stund hos besteforeldrene sine og nyte å få full oppmerksomhet fra dem selv om jeg nok tror at det vil være vanskelig for meg "å sende henne bort" og "holde henne utenfor". Men for hennes del tror jeg det kan være lurt. Jeg tror det blir godt for henne å være en plass der det ikke bare handler om babyen, eller der hun føler at det bare handler om babyen en stund. Jeg tror også det kan være godt for deg å kunne få fri til å sove når babyen sover og ta deg inn etter fødselen uten å ha dårlig samvittighet ovenfor Malin. Begge deler har jo sine fordeler både for dere og for malin, og som de andre sier så har du jo lov til å ombestemme deg. [:)]

ja. jeg føler meg litt bedre i dag.. i går var bare en veldig oversensitiv dag!![:)] skal nok sende hun avgårde.. men det er liksom bare det at dette kan væøre kun tre uker etter at jeg har født...[&:] såå.. jeg kommer jo sikkert til å være overhormonell da også[8D] men men.. det fikser seg nok, og hun kommer til å kose seg masse.......... hun gjør jo alltid det der.. men det er såå langt unna..[8|][:D]

Back
Topp